Lucifer 666 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har brukt Norton internett security og Antivirus nå et par år, men har alltid irritert meg over hvor mye resurser den bruker, serlig på serveren som er min "gammle" hovedmaskin. Er veldig godt fornøyd med sikkerheten, men ser meg om etter alternativer. Må helst ha brannmur som passer på hvem som får nett og ikke slik som NIS. + en antivirus som funker bra uten å "låse" hele maskinen med en gang den skal skanne <nedlastet.fil.zip>. Har forstått det slik at NOD32 er meget bra, men er dette bare antivirus eller har den firewall også? Å bruke WinXP sp2 sin firewall er uaktuelt siden sikkerhet og microsoft ikke akkurat har vært kompiser.... Noen som har noen råtips til programmer? Finnes vel neppe freeware som er like bra som NIS, men det bør værtfall ha trial periode slik at jeg kan få testet det ut før jeg evnt. kjøper. Har jo NIS gratis fra Telenor. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg bruker ZoneAlarm som brannmur, og syntes den fungerer kjempebra! Ligger bare i bakgrunnen å jobber, og sier kun i fra dersom det er noe viktig, sånn at du slipper popups med en gang det skjer noe. Jeg bruker også NAV 2004. Har det gratis gjennom Telenor. Men i motsetning til deg, syntes jeg at det fungerer bra! Ligger jo også bare å jobber i bakgrunnen, med mindre det er noe viktig. Når det gjelder NOD32 er jeg temmelig sikker på at det er kun antivirus. Her kan du få ZoneAlarm og antivirus. mens her har du noen andre løsninger... Lykke til! Lenke til kommentar
Abits Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har brukt Norton internett security og Antivirus nå et par år, men har alltid irritert meg over hvor mye resurser den bruker, serlig på serveren som er min "gammle" hovedmaskin. Er veldig godt fornøyd med sikkerheten, men ser meg om etter alternativer. Må helst ha brannmur som passer på hvem som får nett og ikke slik som NIS. + en antivirus som funker bra uten å "låse" hele maskinen med en gang den skal skanne <nedlastet.fil.zip>. Har forstått det slik at NOD32 er meget bra, men er dette bare antivirus eller har den firewall også? Å bruke WinXP sp2 sin firewall er uaktuelt siden sikkerhet og microsoft ikke akkurat har vært kompiser.... Noen som har noen råtips til programmer? Finnes vel neppe freeware som er like bra som NIS, men det bør værtfall ha trial periode slik at jeg kan få testet det ut før jeg evnt. kjøper. Har jo NIS gratis fra Telenor. Hva er det som gjør at Norton sin brannmur er betre en MS sin brannmur? MS sin brannmur skal være sikker den også, tror du virkelig at MS legger til en brannmur som ikke virker? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Å bruke WinXP sp2 sin firewall er uaktuelt siden sikkerhet og microsoft ikke akkurat har vært kompiser... Sprøyt! Microsoft har riktignok rykte på seg for å være et selskap som utgir software uten spesielt bra sikkerhet (med god grunn), men når det gjelder SP2 sin brannmur er dette et unntak. Den fungerer like bra som f. eks. ZoneAlarm, den eneste forskjellen er GUI'en dens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå