angry_norwegian Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg har hatt litt problemer med en flashfilm jeg har laget. Den er ferdig, og nå skal jeg gjøre slik at den lenker til en URL. Dette hadde jeg ikke ofret en tanke, for det måtte jo være innmari lett. Det var det ikke, jeg har lett og lett i hjelpfila, på google og her. Er det noen som vet hvordan man skal gjøre noe sånt? Funket ikke å lage anker-tags. Meget takknemlig for hjelp. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Mener du at når man trykker på flashfilmen, så går man til en url ? Det er i tilfelle noe du må lage i flashfilmen, en button med den action tilknytta. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 ok...hmm. Hvordan skal jeg gjøre det? skal jeg lage et layer som bare er en gjennomsiktig button? Lenke til kommentar
phanti Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 husker ikke helt. lekte litt med flash 4 en gang i tida, så husker dessverre ikke hvordan man gjør det. Uansett så er det sikkert helt annerledes i flashmx04. Tror det var noe sånt som "getURL(url, window, method);" on mouse release{ geturl(www.hw.no) du finner sikkert ut av det Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Du kan lage en knapp som man ikke ser f. eks. Det gjør du ved å: Lag en ny knapp(button). Der hvor man redigerer knappen fyller du bare HitArea Keyframe med ønsket form og størrelse på knappen. Gå så til Main-Stage området. Lag et nytt layer over alle andre og legg knappen der. Gå så til Properties panelet og gi knappen din et navn("knapp_btn"). Gå til ActionScript-layeret ditt og skriv dett: knapp_btn.onRelease = function(){ getURL("http://www.acopy.org"); } Test film(Ctrl -> Enter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå