Cybermantix Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) prøver å du å lire fram at OpenGL ikke er et fullgodt alternativ til DirectX? DirectX er ikke bare grafikk, det er en API for både grafikk(Direct3D), lyd(DirectSound), "multimedia" og all slags spillhardware som kontrollere m.m. Alle DirectEttellerannet fra Microsoft ligger i DirectX-pakken, derav navnet DirectX. OpenGL er en god Grafikk-API ja, men trengs å oppdateres oftere og struktureres skikkelig. OpenGL 2.0 skulle vel være klar snart(eller allerede?) og den skulle korrigere en del av svakhetene til OpenGL 1.2. Mot versjon 3.0 skal den bli skikkelig hardware-uavhengig også, for å lette utvikling. Problemet med openGL er at det er komitebasert, og derfor tar litt lengre tid å oppdater, mens siden Microsoft styrer DirectX pøser de på med oppdateringer. Jeg tester alltid ytelse/kvalitet med både OpenGL og Direct3D der det er mulig i spill, og det varierer fra spill til spill hva som funker best. I Nr4 og Nr5 motsier du deg selv... nja, er mer bygget på effekten av nr 1. jeg spesifiserer CS-fanboys, noe ikke alle som spiller CS er, det kan være kjipt å ikke få med mer enn 3-4 stk (på et LAN med 40-50) til å spille Battlefield eller UT-serien (eller hva som helst annent for den saks skyld) når resten bare vil spille CS... Jeg har fått høre av slike folk at jeg er en tulling fordi jeg ikke klarer å se hvor genialt CS er, og det gjelder i større grad CS-spillere enn andre spillere... dog ikke ALLE CS-spillere som sagt. Lik CS om du vil eller ei, det jeg ikke liker er "fanatisme" Nok om det. Ikke alle DVD spillere spiller av XVID vettu! Jammen så skaff deg en da Eller re-encode en XviD til DVD-kvalitet Mpeg2 og brenn en DVD-R. Det gjør jeg når jeg en sjelden gang ser film på en TV. Har alltid syntest VCD/SVCD ser forferdelig ut og tar stor plass i forhold til kvalitet/lengde, og det står jeg fast på. HL2 kommer da med HL2: Deathmatch og HL: source?Det gjelder bare å velge rett pakke HL2: Deathmatch var jo ikke ute før ett par uker etter release, og etter review'et jeg nevnte. Uansett har jeg sett diverse reviewers gi spill reduserte karakterer for bugs og manglende multiplayer, så plutselig gjalt ikke disse reglene for HL2... Det er hypen og kjærligheten til spillserien... Uansett var dette jo en tråd for hva folk irriterer seg over, og ikke en diskusjon om hvorvidt dette var berettiget eller ikke, - var det vel? Nå begynner vel folk å flame meg Endret 18. desember 2004 av Cybermantix Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 En annen ting, en del av registret var blitt skadet, forsøk på gjenoppretting, sukksesful... Hvem orker vel å trykke ok på en sånn?!. Dere tror jeg er lat, og dere har rett, men prinsippet er at sånne feilmeldinger trenger ikke komme å ødelegge gleden?! Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Åja - en tin gtil som irrterer meg Feilmeldinger som rapporterer at alt gikk bra Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Når internett er borte og jeg må spille single-player Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 windowstasten inne i spill! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 ****@hotmail.com vil legge deg til i kontaktlisten sin.. Det er irriterende det! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Ah, jeg kom på en ting til: Udugelige mail-server admins, som har prestert å konfigurere antivirusen til å SENDE MAIL i retur til avsenderadressen som sendte virus. 90% av spam/søppelpost jeg får er faktisk varsel fra en idiot-admin som forteller meg at jeg har sendt virus (noe jeg selvsagt ikke har). Alle dagens virus faker jo avsender! Det er så idiotisk!!! Endret 19. desember 2004 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 - Ordet Cyber-Space - Ordet Dataverdenen - Telenor - F-tastlås - Floppy - Kulemus - Linux-fantaster - Dårlig internettlinje - At fok i Sverige har tilgang på mye bedre internettlinje - Dyr hardware - Virus - Adware - Spyware - 1337-språk - Fjortis-nick på MSN - Nudge og winks på MSN 7.0 - Kazaa - At de bruker Windows NT på skolen - Utdatert HW på skolen - Lydreklamer på websider - Elkjøp - Ferdigbygde pc'er fra Elkjøp, Expert, ol. - Forhåndsinstallert software - Ferdigmodda tivoli/juletre kabinetter - Folk som tror "delete"-tasten er farlig - Folk som kaller kabinettet for harddisk og skjermen for pc - Internet Explorer - Folk som skriver "jeg vet ikke" i foruminnlegg" - Folk som cheater på online-spill - AMD vs. Intel-diskusjoner - Nvidia vs. ATI-diskusjoner - PS2 vs. Xbox-diskusjoner - Folk som ikke har orden i filene sine (film, musikk, bilder osv. spredt over hele hdd) - Folk som ikke tar backup, for så å klage over at de har mistet data ved en diskkrasj - Mappen "Mine Dokumenter" - Mappen "Mine Bilder" - Mappen "Min Musikk" - Steam - Hotmail - At det omtrent ikke finnes felles standarer for noen ting - Spam - Kabelspaghetti under skrivebordet - Kabelspaghetti i kabinettet - DVD-R og DVD+R Lenke til kommentar
EDB Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 - Nudge og winks på MSN 7.0 (hele msn 7.0 i seg selv) -Spam -Kjedebrev -Folk som tror de kan mye mer enn de kan Eksempel:' Det er 100gb i en tb' -At det kommer ny og dyr hardware -Dyr software -Treg internett -at jeg ikke kan linux -IE -sikkerhetshullene i Windows -Sp2 sikkert en drøss andre ting også, men nå er jeg nok for trøtt til å finne på noen. Kanskje jeg legger på noe en annen dag. Enig i masse av det som har blitt sagt. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Jeg hater: - "Produkt aktivering" - Intel Celeron og andre billig CPU-er. - At windows bruker 400MB RAM når jeg er på internett. - At Firefox bruker 68,5 MB RAM når jeg er på internett. - At 200 MB av minnet på pcn min, går til noe som ikke står i listen over prosessene. - Ordet Cyber-Space - Folk som blir sinte av å tape i "CS" - USB 1.1 (eller var det 1.2?) - At eksterne disker ikke har S-ATA tilkobling - Alt over 45c inne i pcn - "Artifacts" - Winamp klikker når jeg hører på musikk og spiller. - At jeg må logge av og på windows når winamp har klikket. - At all lyd klikker når winamp klikker. - DELL sine kjøleribbe-fester - SP2 - At jeg måtte kjøpe nytt HK for å bytte kabinett. - At det nye HK-et ikke liker Radeon 9700PRO @ 398MHz - At jeg ca. brenner meg hvis jeg tar på den eksterne "Onetouch" disken. (har tatt på den en gang når den gikk for fullt, og det var en gang for mye. Den skulle vært kalt Maxtor "DontTouch" eller noe.) - At HW.no er avslått - At EA kjøpte opp westwood. - At Microsoft ikke har konkurenter. - At jeg må laste ned BitTorrent for å laste ned gratisutgaven av "Anarchy Online" - At BitTorrent laster ned i 2 KiB/s og opp i 18 KiB/s - Folk som sier at det er farlig å laste ned ting. - Folk som laster ned "FREEANTIVIRUSPOPUPBLOCKERNOVIRUSCOOLSCREENSAVER.EXE" - Folk som tror overnevnte er et gratis program, som fjerner virus, blokker popups og inneholder kule skjermbeskyttere. - At Winamp klikker når jeg poster på HW.no - At jeg må ta en kopi av posten, lage en .txt fil og logge av og på. - At FarCry starter når jeg logger av og på, og sier at jeg har satt inn feil cd. - Folk som hater data fordi de ikke kan det. - Folk som maser om å spille kabal på min pc, fordi de ikke gidder å slå på sin egen. - Filmer som klikker på det mest spennende. (Predator 1, når han ene skal til å ta opp minigun-en for å skyte predatoren) - At DivX playeren klikker hvert minutt. - PS2 emulatorer som viser 1FPS (ja, jeg har ps2 og egen tv, men jeg gidder ikke koble de til) - At jeg må bruke en kjøleribbe på 500 Gram for å kjøle ned en ekstern disk. - Volumkontrollere som har et opphold mellom "ikke lyd" og "laveste volum" - Data admins som begrenser adgang til _alle_ .exe filer - Data admins som mener 128MB RAM er nok til en skolepc med XP - At GeforceFX 5200 finnes. - At mitt Radeon 9700PRO, uklokket har NonPRO hastighet. - At noen spill-utviklere tror at "Mørke spill = Kule spill" - At noen har funnet på at windows skal ha "shift" som hurtigtast for "aktivering av trege taster" - "Trege taster" - At folk laster ned "5000 smilies" - At folk laster ned "Free emoticons" - At folk laster ned "5000 Free Next-Generation smilies" - Folk som lager virus og spyware. - Virus og spyware. - Folk som tror det er farlig å åpne pc'n - Folk som knekker AGP skjermkort fordi de ikke passer i PCI sporene. - MSN 7.0 BETA - MSN Discovery (Plagsomt med "1410ss üb3rl337 h4xx0rz" som "hacker" MSN. "OmGRoFlMaOLoL, Du SeNdTe At Du Er DuM J0!101!!0101on!!!ehoundredmilliononeoetc.1o!!!10101!!!") - Enkelte samtaler på MSN: 1:Hei, 2:Hei, 1:Natta *Person 1 logger av* - Folk som sier at det er farlig å la pc'n stå på på natten. (Den er jo en tikkende bombe, ikke sant ) - At "trege taster" blir aktivert, selv om jeg har slått de av. - Kazza - iMesh - BitTorrent - Folk på LAN med 1KB/s netlimiter - Netlimiter - Folk som mener at "CS" er verdens dårligste spill. (Det kan umulig være det dårligste, når det er et av de mest spilte spillene) - "Easy" vanskligheten på Farcry (Klarer ikke bane 1 engang ) - At det koster en liten formue å ha 1Mbps linje. - Telenor som skal ha en liten formue for en 1Mbps linje. - Alle sikkerhetshullene i Windows. - At det ikke finnes 512MB Grafikk-kort. (Burde ikke være noe problem å lage.) - Kjedemail/meldinger på msn - Mappen "Mine Dokumenter" - Mappen "Mine Bilder" - Mappen "Min Musikk" - Steam. - Når internett klikker. - Alt + Tab når jeg spiller. - Windows knappen når jeg spiller. - Når programmer plutselig slår seg av. - Ctrl + *etellerannent* når jeg er på internett - At forumet har tekniske problemer og stenges, når jeg skal poste et langt innlegg" Edit: Jeg hater også: - At hardware er for dyrt - Windows Media Player - Tiden det tar å åpne MS Word - Tiden det tar å boote - BIOS - BIOS som ikke takler SATA og PATA uten masse tull. - Manglene SATA kontakter på HK - For tung pc (20Kg) - For liten PSU (360W) - At strømmen går når jeg slår på pc'n - Feilmeldinger der det står: Sett inn disketten/CD-en - Feilmeldinger der valgene er "avbryt" eller "avbryt" - At det tar 28 minutter å ta backup av Red Alert 2 cd1 - At det tar 24 minutter å ta backup av Red Alert 2 cd2 - At jeg ikke har penget til en laptop jeg kan ha på skolen. - At den laptopen jeg har penger til ikke er bra nok. Begge feilmeldingene nedenfor fikk jeg i dag... Endret 19. desember 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg hater websense... Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hater masse av det nd4spd sa Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Jeg synes nd4spd sa for mye og heller burde bruke tiden på å feilsøke halvparten av tingene i listen sin, og slutte å ergre seg over halvparten av de resterende bagatellene. (Husk: halvparten av alle datafeil er ofte brukerfeil) Forøvrig misliker jeg: -Microsofts softwarepolitikk -Mangelen på entusiasme for åpen kildekode -Litt for mange standarder -At mange programmer/programvarepakker er altfor dyre -At det må mye mikk-makk til for å kjøre gamle (10 år) spill i Windows 2000/XP -At jeg har litt lyst på ny PC, men strengt tatt ikke trenger det -"Brukervennligheten" i Windows XP -At jeg tilbringer litt for myr tid foran PC'en Endret 19. desember 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg irriterer meg over mange ting, men <TvK> skrev alt for meg Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 .. At alt det råeste nye koster mye mere enn hva jeg har råd til.. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg hater: maktgale admins Eg misliker skuleelever som nekter å godta at det er _eg_, systemansvarlig og faktisk bestemmer om dei får lov å installere STEAM, GTA, div. sniffeprogram, samt bruke maskinene som FTP-server... Derimot elsker eg Win2003 kombinert med AD, SUS og RIS... (Og gode antivirus/anti-adware -programmer...) Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har ikke giddet å lese hele, men jeg prøver meg med de som irriterer meg mest... -At av alle spillprodusentene i verden er det ingen som klarer å rote sammen et skikkelig rollespill(eller andre spill for den del) som kan spilles i coop i LAN, og som kan underholde spillerne time ut og time inn. -Spill hvor det kommer veldig tydelig frem at de er utviklet for konsoller først. -Nå vi snakker om feilmeldinger så fikk jeg en for mange år siden som jeg ikke har screenshot av men jeg husker den veldig godt. Tror det var i Windows 95 eller Windows 98. Feilen jeg fikk var som følger : "Denne feilen har ingen feilmelding." -At ting ikke bare kan fungere som jeg vil, når jeg vil og så lenge jeg vil. -"When it's done..." Jeg mener, f*** Duke Nukem Forever. De har brukt opp den frasen for mange år siden. Jeg kan ikke snakke for majoriteten men jeg tror at ingen bryr seg om det spillet lenger. Når det spillet endelig blir sluppet, kommer alle til å sitte med Doom 6 og Half-Life 4 og si; "So what..." Ingen kommer til å kjøpe det, "then it's done." Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tja, med fare for å høres ut som en fanatiker: Har kjørt linux som hoved-OS i to år nå, og det er utrolig hva det har gjort for den psykologiske helsen min. Jeg slipper ting som kompulsiv hardware-oppgradering, ting som slutter å funke uten noen grunn, og de problemene som oppstår er som regel lett å fikse. En annen ting, som jeg ikke oppdaget før jeg måtte fikse pc'en til en onkel, er at jeg nå nesten aldri får lyst til å hive pc'en ut vinduet, og hoppe på restene lenger. Den følelsen får jeg desverre ganske så ofte når jeg må fikse noe i windows. (windows er ganske greitt så lenge ingenting går galt, problemet er at ting pleier å gå galt helt av seg selv, og ganske ofte og..) Slipper også codec problemer (xine og/eller mplayer takler "alt"), virus/spyware, installasjons/avinstallasjons-problemer (apt-get install <program>, apt-get remove <program>) Så, listen min må vel bli noe slikt: -Microsoft, firmaet, og windows spesielt (er kommet til det punktet at når noen spør meg om hjelp på windows begynner jeg å banne før jeg i det hele tatt har hørt problemet) -Folk som ikke har clue, men tror de har, og folk som uttaler seg uten å ha brukt det de snakker om skikkelig. -At spill ikke portes til linux, selv da de logisk sett burde vært (windows og mac os x, men ikke linux... logikken er?) -At utviklere ikke skriver cross-platform programmer/spill (SDL+OpenGL, wxwindows, python, java, cross-platform C, web applikasjoner ++) Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Sikkerhets senter i windows xp fra sp2 JEG HAR BRANNMUR FOR I SVARTE F@#(%!!!!! har skrudd av den dritten nå sikkert hver gang jeg rebooter pcen, likevel kommer den tilbake! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå