Gå til innhold

Kva irriterer deg mest i dataverdenen?


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Ord delings feil.

- Sjenerelle skrivefejl å sånt. Stay in school, kids!

- Drittunger som synes det er kult å blande tall og bokstaver for å forme nye ord.

- Viftestøy.

- Hardware som brenner opp mens du er ute på byen og drikker deg full, hvilket igjen fører til at hele maskinen har tatt kvelden innen du kommer hjem. Det faktum at det også fører til et røykskadet hus trekker heller ikke opp.

- Ting som kommer på tilbud eller blir satt ned 50% kun uker etter at man har kjøpt det.

- Smilies. Spesielt den rosa.

Kanskje du burde vurdere en annen avatar?

Lenke til kommentar

OK , her er noen av de jeg syns er mest irriterendes:

 

 

1. Når en nesten runder gta:vice city uten å lagre og du plutselig får en fin melding som lyder "dette programmet har utført en ulovlig operasjon og må lukkes".

 

2. Når du kjøper en router hos komplett som uken etter er på tilbud til halv pris.

 

3. Å ikke ha noe bedre å gjøre enn å sitte klokka 04.55 å skrive dette.

 

:p

Lenke til kommentar

Har en LANG liste over ting som irriterer meg, men det jeg kommer på som irriterer meg mest må vel være:

 

- Alle slags kodekproblemer. At man ikke kan enes om et fåtall standarder er helt uforståelig. I kodekverdenen går definitivt djevelens verk RealMedia og QuickTime av med seieren...

 

- F-lock/F-tastlås... behøver vel ingen forklaring :realmad:

 

- Telenor, og monopolisme generelt.

 

- Spyware, adware, malware, virus og de som skriver denne typen kode.

 

- Kabelrotet, og det at jeg må ha 7 forskjellige DC adaptere under pulten :roll:

 

- Reklamebannere med mouseover lydeffekter :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

edit: kunne sikkert ha kommet på mye mere, men det er sengetid :yes:

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Oioioioi! For en drømmetråd. Har ikke hatet noe på en stund nå kommer jeg på. Denne kom som bestilt.

 

Først vil jeg starte med de nærliggende ting. (Har reinstallert en PC i dag/natt...):

  • Restarting. Hva er det med dette? Installer, restart, installer ferdig, restart, kjør Windowsupdate, restart, kjør Windowsupdate, restart, repeat x3, installer Norton Antivirus, restart, kjør LiveUpdate, restart, repeat x 3, installer driver for hovedkort, restart, installer driver for noe annet, restart, repeat x 5. ARGHHHHH!!!!!!
  • Programvare som overtar styringen og automatiserer det jeg har justert med pinlig nøyaktighet for å få det til å passe mine preferanser. Måtte slik programvare brenne i programvareskjærsilden.
  • Minnehåndteringen i Windows. Selv med 2GB systemminne så insisterer Windows på å bruke swapfilen når jeg surfer på nett. Kan det være mulig å lage ting så inni hampen nedsnødd?
  • Generell all programvare som installerer ting og tang og småsnutter i tillegg til det de egentlig skal brukes til. Hvem trenger egentlig et "Quickstart Quicktime"-ikon? Eller et ATi / nVidia kontrollpanel-ikon for den saks skyld? Ikke jeg i alle fall.
  • Office for Mac. Hele opplevelsen av Office på Mac-plattformen er bare helt feil. Teksten er uleselig og funksjonaliteten suger voldsomt.
  • Brennerprodusenter som slipper samme hardware i tre forskjellige varianter med litt forskjell i firmware for å tjene ekstra penger.

Det er sikkert mye mer, men dette var det jeg umiddelbart tenkte på.

 

-KJ

 

EDIT: Kom på et par til...

 

  • Notarreklamer som brøler "VELKOMMEN TIL VISNING" når man fører musa over ANDRE bilder på samme side. (Firefox / Mac ting...)
  • Touchpads. Dette satans instrument kun laget for å plage vettet av meg kunne godt ha vært solgt til Uzbekistan. Så kunne vi andre ha fått valget mellom mus eller trackpoint.

;)

Endret av jevel
Lenke til kommentar

1: Standarder, eller rettere sagt mangelen av dem. Dette gjelder filformater, webstandarder og det meste.

 

2: Virus, spyware og de som lager det (Måtte fluene fra tusen kameler bosette seg i armhulene deres :realmad: ).

 

3: Generelt utopiske priser på det meste av software (les: Microsoft og Adobe)

 

4: Samme som 3 ang hardware.

 

5: Spam

 

6: H4x0r-språk

 

7: Fyll inn ønsket tekst.

Lenke til kommentar
- Ord delings feil.

- Sjenerelle skrivefejl å sånt. Stay in school, kids!

- Drittunger som synes det er kult å blande tall og bokstaver for å forme nye ord.

- Viftestøy.

- Hardware som brenner opp mens du er ute på byen og drikker deg full, hvilket igjen fører til at hele maskinen har tatt kvelden innen du kommer hjem. Det faktum at det også fører til et røykskadet hus trekker heller ikke opp.

- Ting som kommer på tilbud eller blir satt ned 50% kun uker etter at man har kjøpt det.

- Smilies. Spesielt den rosa.

Når jeg leser gjennom posten din så ser jeg virkelig hvor ille det står til med rettskrivningen her på forumet. Er det ikke det litt flaut å ha så mange skrivefeil i en post der du skriver at du hater folk som gjør skrivefeil? :roll:

 

Avataret ditt blir også en smule ironisk når det står ved siden av posten din, men det er vel kanskje meningen.

Lenke til kommentar
- Ord delings feil.

- Sjenerelle skrivefejl å sånt. Stay in school, kids!

- Drittunger som synes det er kult å blande tall og bokstaver for å forme nye ord.

- Viftestøy.

- Hardware som brenner opp mens du er ute på byen og drikker deg full, hvilket igjen fører til at hele maskinen har tatt kvelden innen du kommer hjem. Det faktum at det også fører til et røykskadet hus trekker heller ikke opp.

- Ting som kommer på tilbud eller blir satt ned 50% kun uker etter at man har kjøpt det.

- Smilies. Spesielt den rosa.

Når jeg leser gjennom posten din så ser jeg virkelig hvor ille det står til med rettskrivningen her på forumet. Er det ikke det litt flaut å ha så mange skrivefeil i en post der du skriver at du hater folk som gjør skrivefeil? :roll:

 

Avataret ditt blir også en smule ironisk når det står ved siden av posten din, men det er vel kanskje meningen.

:!: Der fikk du vel bevist poenget ditt, jephque...

Lenke til kommentar
- Ord delings feil.

- Sjenerelle skrivefejl å sånt. Stay in school, kids!

- Drittunger som synes det er kult å blande tall og bokstaver for å forme nye ord.

- Viftestøy.

- Hardware som brenner opp mens du er ute på byen og drikker deg full, hvilket igjen fører til at hele maskinen har tatt kvelden innen du kommer hjem. Det faktum at det også fører til et røykskadet hus trekker heller ikke opp.

- Ting som kommer på tilbud eller blir satt ned 50% kun uker etter at man har kjøpt det.

- Smilies. Spesielt den rosa.

Når jeg leser gjennom posten din så ser jeg virkelig hvor ille det står til med rettskrivningen her på forumet. Er det ikke det litt flaut å ha så mange skrivefeil i en post der du skriver at du hater folk som gjør skrivefeil? :roll:

 

Avataret ditt blir også en smule ironisk når det står ved siden av posten din, men det er vel kanskje meningen.

Kanskje det er meningen med masse skrivefeil for å få frem poenget? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg hater bildet av den avgnagde enga med den giftige grønnfargen, som får en til å tenke på kjemiske sprøytemidler, og råtne kadavre av forgiftede kuer som nettopp er pløyd ned i en massegrav, og at dette liksom er ment å forestill fin natur, for ikke å snakke om total-virkningen av dette når det presenteres sammen med den grusomme microsoft tudelutten, osende av falsk optimisme og hjernevask.

Lett å fjerne? Joda, men så ser man det jo hele tiden på andres maskiner! HUFF.

Lenke til kommentar

Hater også at zonealarm skal blokke ALLE sider, og man kan ikke sette unntak (tror jeg).

Dialekt på forum, og 14izz språk!!1!!!11111oneoeneoneoeeleellevenonehundedandeleven

Folk som tror specbug på counterstrike er steam sin skyld og at programmet må restartes. Det er servern!

Folk som sier CS i daglitale.

 

Kommer ny post senere sikker :love: (PS: Rosa smily)

 

 

God jul :xmas:

Lenke til kommentar

Hater folk som på død å liv skal ha pc men ikke gidder å sette seg inn i ting og må ha hjelp til å installere word!

Spillservere som er ustabile og som har utdatert hw

Komponenter med "nye" grensesnitt som skal gjøre dem bedre og raskere , men som ikke viser seg å være så raske som de skal. se s-ata og alle vanlige ide hdd

Idiotiske windowsmeldinger som ingen normale skjønner seg på. Hvordan skal en fikse problemet når alt en har å gå på er en blåskjerm med stop error 0000x0001x

?

ISP er som ikke leverer hastigheten lovet og som ikke klarer å holde nettet stabilt og aldri svarer på mai

Norton som bruker 50 % systemressurser men ikke klarer å finne alle virus på maskinen

 

+ mye av det som er sagt tidligere

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at dere Windows og Linux folk ikke liker Quicktime jeg gjør virkelig det. Men dere må forstå at quicktime utrolig genialt og åpen for mange muligheter.

Korrekt. Quicktime er et bedre format enn Microsoft sitt avi -- og åpent -- men avspillerprogrammet for Windows suger som Paris Hilton. Det er nok grunnen til at Windows-brukerne misliker programmet så sterkt. Filformatet er det likevel ikke noe særlig galt med. avi, derimot, er ganske skrale greier. Prøv f.eks. å spole i en avi-fil som mangler noen kb på slutten. En annen ting er at avi slett ikke har støtte for lyd med variabel bitrate, noe som gjør formatet til noe av den verste styggedommen her i verden. Kidsene her på forumet som tror QT er så mye verre, er bare late og selvtilfredse, og mener verden skal snurre rundt dem selv og Microsoft. De blander dessuten sammen filformat, codec og avspillingsprogram. Alle sammen. Dumme folk. :nei:

 

Og det som irriterer meg, er at lukkede standarder får fotfeste til tross for at de er dårligere enn allerede eksisterende og åpne standarder. Microsoft er ganske sterke på det området, med tradisjoner som går tilbake til tidlige utgaver av Word, og holder seg godt inn i de nyere audio-formatene. Apple har også vært ganske kjipe på samme området i forbindelse med hvilke codecer de har prioritert i QT (Sorenson), men det har de gått litt vekk fra, i enkelte tilfeller.

 

Grunnen til at det irriterer meg, er at det tar fra meg valgmuligheter. For meg er Linux mye bedre enn Windows, også når det gjelder brukergrensesnitt. Da er det bare irriterende når f.eks. musikkforetninger på nettet vil selge musikk som bare kan spilles av i avspillere lisensiert fra MS eller Apple. Ingen av disse vil gi ut medie-avspillere for Linux, blant annet fordi de ikke har nok kontroll over plattformen, og de trenger kontroll over plattformen for å ha kontroll over formatet, som de må ha kontroll over for å låse sin del av markedet. Kontroll og frihet strider litt imot hverandre.

 

Likevel: dette er bare til irritasjon. Musikk på nettet er ikke viktig nok til at jeg gidder bruke Windows. Det bruker jeg bare til spill. Og da kan jeg jo legge til at det irriterer meg at spill ikke portes til andre OS-er, særlig siden Sid Meyer's Pirates! gir XP blåskjermer i hytt og vær. Mon tro om dette er fordi jeg spiller en piratkopi (haha), men det frister ikke akkurat å betale mange hundre kroner for et spill som tar ned hele maskinen en gang i timen.

 

Jo, det irriterer meg også at forumet på hw.no ikke virker. Denne meldingen er postet 12 timer etter at den er skrevet, pga behov for søvn.

Lenke til kommentar

  • F-tastelås. (har nå et digg KeyTronic tastatur, men hadde Logitech før)
     
  • Å legge inn Windows på nytt.
     
  • All "hjelpen" man får når man legger inn XP på nytt...
     
  • At programmer tar "eierskap" i filer. F.eks. Photoshop CS - slik at selv lenge etter at programmet er avsluttet og jeg så prøver å slette mappen med bildefilene jeg jobbet med men ikke trenger lenger, får jeg allikevel opp feilmeldingen at "Kan ikke slette XXXX, da det er i bruk av et annet program. Vennligst avslutt programmet...". Og ja jeg har en kjøpt versjon av Photoshop, og trodde i grunn man kunne slippe sånt når man betalte flere tusen... Nå kan det riktignok kanskje være mer XP sin feil enn Photoshop, da.
     
  • Drittsekker på diverse forum.
     
  • At PCen min aldri har så bra ytelse som andre har med samme hardware.

Sikkert mer også men...

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...