Gå til innhold

Kva irriterer deg mest i dataverdenen?

rvenes

Anbefalte innlegg

-Når man skal sette inn noe ny hardware så funker det ALDRI på første forsøk er alltid noe kluss og noe som må fikses.

-At det ikke er no som heter samarbeid mellom produsentene (bare se på hvor mange socketer det er)

Pris på hard og software.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, Simen1 har skrevet kilo, Mega og Giga (k, M, G) dvs. SI-enheter. Om SI-enheter er brukt skal man ikke dele på 1024.

Men det gjør de i dataverdenen, og det er irriterende!

Det er i hovedsak kun i harddisk-verdenen dette er et "stort" problem. Når Windows plutselig rapporterer en diskstørrelse som er litt under det dem ahr betalt for er det mange som får hetta.

Men hva spiller engentlig noen gigabyte til eller fra når det er såppas billig å kjøpe 100-200 til? :D

Lenke til kommentar

Vel, nå er dette en tråd om irritasjon over dataverden og da er det vel på sin plass å nevne at det tilsynelatende ser ut som om harddisken er mindre enn den egentlig er. For å ikke bære helt U.T. så vil jeg si:

* Det irriterer meg at programvareprodusentene og enkelte maskinvareprodusenter ikke følger den gode gamle SI-standarden. (Harddiskprodusentene har vært flinke her de siste ~5 årene)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Min top 3 liste:

1. Standarder.

2. Folk som tror de er tøffe når de sitter hjemme hos kjære mor dagen lang og mekker virus.

3. "Hatet" i dataverdenen, (nok engang mellom ulike standarder og windows vs. macOS vs. linux;)) Make lovel, not war...!

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Bastante påstander i feks amd/Inteltråder eller i ATI/nvidia tråder ,der folk kommer med bastandte påstander og så viser det seg at de kun har kjennskap/erfaring med et av produktene og resten er synsing fordi det de selv har må være best .

En annen ting er folk som sprer negativ propaganda om et firma eller dets produkter fordi de har erklært at de selv hater dette og deres salgsmetoder , dette er å forvrenge sannheten og benytte offentlige forum til å spre missvisende propaganda ,noe som ikke burde være tillatt :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nettaviser og andre nettsider som reloader seg selv (for jeg trenger jo at noen gjør det for meg!). Og ellers når en webmaster har fått det for seg at han skal bestemme åssen folk navigerer siten (med bruk av javascript i linker ol.). Internett er ment for å være åpent...

Edit: ord og sånt.

Endret av handuet
Lenke til kommentar

1. Telenor , fordi døm aldri er tilgjengelig noen steder, og at alle ansatte/insatte gjømmer seg bak den daugjengen av "support"

1. Elkjøp - at de eksisterere

1. At explorer kræsjer hele tiden( er ikke windows laget for å kunne behandle skrivere og utskrifter???)

:p

Lenke til kommentar
Når Windows kræsjer 8 ganger på en dag er det ikke selve Windows, men brukeren som er problemet...

Nei det kan i være O Store Micro$oft det er noe med :p

EDIT: Nei helt ærlig så lukter det minnefeil eller noe spør du meg...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Bastante påstander i feks amd/Inteltråder eller i ATI/nvidia tråder ,der folk kommer med bastandte påstander og så viser det seg at de kun har kjennskap/erfaring med et av produktene og resten er synsing fordi det de selv har må være best .

En annen ting er folk som sprer negativ propaganda om et firma eller dets produkter fordi de har erklært at de selv hater dette og deres salgsmetoder , dette er å forvrenge sannheten og benytte offentlige forum til å spre missvisende propaganda ,noe som ikke burde være tillatt :thumbdown:

:yes:

Lenke til kommentar

"hater trådløst utstyr som virkelig fungerer bedre enn den gamle MS3.0-musa med Jamie Oliver-teflonføtter og en glassplate som jeg kunne laga i garasjen, og det kosta ganske mye penger. "

skal ikke si at jeg heier så mye på den glass plata, men hvilken trådløs mus er bedre en ms3.0 ? har ingen ting annet en unfine erfaringer med trådløse mus, bla mx700 (grøss)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...