Gå til innhold

Treig oppstart med Asus HK..


Stette

Anbefalte innlegg

Det er en ting som har irritert meg littegrann i det siste..

 

Når jeg starter opp pc'n tar det litt lang tid før Windows har startet helt opp og alt er klart.. :thumbdown: I forhold til kameraten min sin pc er den ganske treig, i og med at hans starter opp på kanskje 30 sekunder, bruker min over dobbelt så lang tid.. Jeg har et Asus P4P800 E-Deluxe hovedkort.. Vet ikke hvilket kameraten min har, men det er et eller annet Abit AMD hovedkort..

 

Er det noen andre som har opplevd treig oppstart med dette hovedkortet?

Skyldes det faktisk hovedkortet, eller er det noe annet? Og er det noe jeg kan gjøre for å speede opp litt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke etter den "Velkommen" skjermen det går treigt... Det er før det.

Når Windows booter (den blå linja som fyker over skjermen under win logoen) rekker den blå linja og gå over skjermen rundt 10 ganger.. På kameraten mitt sitt rekker den ikke å gå halveis over engang før den er ferdig! :dribble:

 

Men det er jo ikke SÅ ille at det er skikkelig irriterende, men det er jo digg med rask oppstart... ;)

 

Men takk for svara

Lenke til kommentar

Det er ikke windows lastinga som tar lang tid. det er FØR den Velkommen skjermen. etter det gå alt helt fint. men når den skjermen der det står "Hit DEL to run Setup" osv, det er DA det går treigt.. før windows er inne i bildet.

 

 

Har nemlig installert Windows på nytt nå, så mange drivere og programmer er det nok ikke.

Endret av Stette
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...