Gå til innhold

Røyk vs. Snus

Tandamram

Røyk eller snus  

174 stemmer

1. 1. Røyk eller snus

• Røyk
      25
    • Snus
      53
    • Ingen av delene
      96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heller røyklukt enn fis, svette og andre uante kroppsvæsker folk måtte presse ut. Utesteder stinker som aldri før, røyken har fungert som en slags "luftrenser". Når jeg er på jobb kan jeg kjenne hvordan folk stinker selv om de står på andre siden av bardisken. Urgh....

Endelig en som har forstått det! :)

Foretrekker selv røyk, men kan godt ta en snus en gang i blandt.

Lenke til kommentar

Ingen av dem... helt klart... er noe dritt allt sammen som har med Tobakk å gjere.. sitte å sutte på drit... skjønner ikke hvorfor folk gidder å gjere det drite... r pengesløs og svineri seier jeg... og det er mykje annet du kan bruke de pengene dere snuser/røyker på..... data deler f eks :w00t:

SÅ slutt å røyk eller snus... er berre drit.!!! :cool:

Lenke til kommentar

Snus:

+ Det er diggest

+ Det er praktisk hvis du sitter inne (slipper lukta\røyken)

+ Du kan gjøre det i klasserommet

+ En snusboks varer som regel hakket lenger enn en 20pakkning

- Det ser ekkelt ut for mange, spess chicks :p

- Det herper tannkjøttet ditt og blir ru under leppa.

- div. tvilsomme ting i det?

Røyk:

+ Det ser tøft ut

+ Alle andre gjør det, i tilfelle du går tom selv "sorry, har bare 1 igjen.. trengern selv" :>

+ Fin unskyldning for å henge på "røykehjørnet" å menge seg med crowden.

- Et røykfylt rom lukter verre enn piss

- Du risker lungekreft osv.

- Kanke stå å røyke i skolegården uten at noen kommer å skal bomme :p

- Du herper lungene dine

Lenke til kommentar
Heller røyklukt enn fis, svette og andre uante kroppsvæsker folk måtte presse ut. Utesteder stinker som aldri før, røyken har fungert som en slags "luftrenser". Når jeg er på jobb kan jeg kjenne hvordan folk stinker selv om de står på andre siden av bardisken. Urgh....

[på spissen]

Heller svettlukt enn kreft.

[/på spissen]

Lenke til kommentar

[på spissen]

[/på spissen]

Får da likemye kreft om jeg står ute å røyker enn om jeg står inne. Og det gjør forresten ikke-røykerne også, for som vanlig dilter de etter røykerne og står som noen idioter i røykskyen.

Det finnes da klare fordeler med røykeloven, men hadde bare politikerne brukt den lille nøtta de kaller hjerne når de utarbeidet dette lovforslaget så kunne de kommet opp med en bedre løsning enn dagens. Jeg regner med at flertallet av utestedene i landet har merket en omsetningssvikt etter innføringen av røykeloven.

OBS! Ikke heng dere opp i diverse reportasjer i media som dekker dette, den er ikke troverdig i det hele tatt. Fåtallet av uteplassen vil rapportere redusert omsetning eller færre gjester fordi de er redde for å miste ansikt. Å innrømme færre gjester = enda mindre gjester i fremtiden. Et eksempel er nattklubben hvor jeg jobber selv. Etter litt over et halvt år har vi bare en tredjedel i omsetnings av hva vi hadde før, besøkstallene har gått kraftig ned. Dette gjelder nesten hele Stavanger by, med visse unntak. I Rogaland Avis var det derimot bare 2 eller 3 uteplasser som innrømmet dette, alle andre sa "ingen forandring".

Edit: Takk til den som lagde en poll ;)

Endret av Shio
Lenke til kommentar

[på spissen]

[/på spissen]

Får da likemye kreft om jeg står ute å røyker enn om jeg står inne. Og det gjør forresten ikke-røykerne også, for som vanlig dilter de etter røykerne og står som noen idioter i røykskyen.

At du får like mye kreft er for meg knekkende likegyldig, det er et valg som er helt opp til deg.

Så du mener passiv røyking er like farlig i friluft som i en bunker av et utested?

At røykeloven er noe drit er jeg helt enig i... Mer slåssing er det blitt, pluss at som dere sier stinker det; siden ingen uteplasser har skikkelig ventilasjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...