Gå til innhold

DDR400 ECC til Opteron 242?

jac-an

Anbefalte innlegg

Kanskje et tåpelig spørsmål, men jeg er i ferd med å kjøpe et Tyan MB til dual Opteron.. Tok en kikk i manualen, og det står at PC3200(DDR400ECC) ram bare kan brukes til Opteron 246 eller raskere CPU.

Men er det fremdeles OK å sette 242 cpuene på DDR400, bare at de jobber på DDR333 istedetfor, eller?

Hvis jeg kjøper inn endel ram med en gang er det litt stress å kjøpe DDR333 for så å bytte ut alt med DDR400 når jeg oppgraderer prosessorene en gang nemlig. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor det står 246 og oppover. Alle Opteron skal da ha en minnebuss på 200MHz=PC3200. Alt annet skulle være meningsløst og bortkastet.

Kjøp DDR40/PC3200-RAM, uten tvil. Om du bruker dette minnet til en prosessor som skal ha 166MHz busshastighet, blir minnet uansett bare nedklokket.

Det finnes ingen argumenter for å kjøpe noe lavere enn PC3200 idag, annet enn om man skal ha SD-RAM...

Når jeg nå sjekker har alle Opteron en minnebuss på 200MHz. Det som står på hovedkortet ditt må være noe unikt for dette.

Lenke til kommentar

• AMD OpteronTM processors support 64bit (non-interleaved) or 128bit

(interleaved) memory configurations

• 128MB, 256MB, 512MB, 1GB, and 2GB* registered PC3200** / PC2700 /

PC2100 / PC1600 DDR SDRAM memory modules are supported

• All installed memory will be automatically detected

• The Thunder K8S Pro supports up to 16GB.

* NOTE: 2GB PC3200 DIMM not validated at the time of print; subject to change.

**NOTE: With Opteron 246 C-stepping CPU and above.

Lenke til kommentar

Opteron x40, x42, x44 hadde bare støtte for PC2700 hastighet, siden PC3200 brikker med REG+ECC ikke var å oppdrive. Det går selvsagt fint ann å bruke PC3200 REG+ECC på disse gamle Opteron'ene, men de vil da mest sannsynlig kun kjøre brikkene på PC2700. Opteron x46 og raskere, har støtte for alt opp til og med PC3200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...