Gå til innhold

<For lite GB (igjen, Bare 32 GB denne gangen))

moray

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 200GB Seagate 7200.7 for litt siden.

I dag skulle jeg putte den inn i en annen datamaskin, og hadde allerede laget en dynamisk partsjon på ca 170 GB. Fylte den dynamiske partisjonen opp med MP3 og filmer og satte av ca 15 GB til systempartisjon uformatert på disken.

Når jeg puttet den inn i en annen PC ville ikke Windows CD'n godta partisjonene son allerede var på HD'n. Måtte formatere på nytt.

Satte seagate'n inn i den andre PC'n og lagde systempartisjonen på 10,81 GB. og satte i gang windows, og fikk dette: Hva er feil? Hvorfor finner den ikke mer enn 20 GB til?

post-62-1103242350_thumb.jpg

Endret av morcan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sp2 på min maskin. Jumper, ja.. Flyttet jumperen fra CS til Master i den andre PC'n. Måtte det for at disken skulle bli funnet. Eller?

Hadde ikke tilgang på noe sp1 eller sp2 i går. Kanskje jeg får prøvd i dag.

Uansett er det kjedelig å måtte føre over alle filene på nytt, det tar tross alt litt tid..

(Kan også nevne at det er snakk om samme OS og nesten samme konfigurasjon på begge PC'ene. Abit NF7-S v 2.0 på begge i hvert fall.)

Lenke til kommentar
Har det ingenting å gjøre med den reg fila eller hva det er, som gjør at man kan ha harddisker større enn 120gb ? :hmm:

120GB <> 32GB ... joda .. veldig vanskelig å forveksle.

Hvis det er en hitatchi / IBM disk så er det (som regel) en jumpersetting (ikke nødvendigvis en egen jumper) som setter capacity limit til 32GB. Dette kan være aktuellt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...