moray Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Kjøpte en 200GB Seagate 7200.7 for litt siden. I dag skulle jeg putte den inn i en annen datamaskin, og hadde allerede laget en dynamisk partsjon på ca 170 GB. Fylte den dynamiske partisjonen opp med MP3 og filmer og satte av ca 15 GB til systempartisjon uformatert på disken. Når jeg puttet den inn i en annen PC ville ikke Windows CD'n godta partisjonene son allerede var på HD'n. Måtte formatere på nytt. Satte seagate'n inn i den andre PC'n og lagde systempartisjonen på 10,81 GB. og satte i gang windows, og fikk dette: Hva er feil? Hvorfor finner den ikke mer enn 20 GB til? Endret 17. desember 2004 av morcan Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Installer SP2, så skulle det funke. At least, so I've heard. Enten det, eller så kan du søke på forumet... Er ganske sikker på at du får en del treff Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Nå er jeg ikke akkurat tilhenger av dynamiske partisjoner i NTFS. NTFS er dårlig nok som det er, uten at man skal gjøre det enda dårligere. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) ups Endret 17. desember 2004 av Fuel Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 skulle vel holde hvis sp1 for winxp ble installert på begge maskinene? så legg inn systemet og minimum sp1 før du flytter disken over til den andre pcen for å kopiere. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 32GB tyder på at jumperen ikke er satt riktig, men det er litt rart at den plutselig har byttet plass helt av seg selv. Lenke til kommentar
moray Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg har sp2 på min maskin. Jumper, ja.. Flyttet jumperen fra CS til Master i den andre PC'n. Måtte det for at disken skulle bli funnet. Eller? Hadde ikke tilgang på noe sp1 eller sp2 i går. Kanskje jeg får prøvd i dag. Uansett er det kjedelig å måtte føre over alle filene på nytt, det tar tross alt litt tid.. (Kan også nevne at det er snakk om samme OS og nesten samme konfigurasjon på begge PC'ene. Abit NF7-S v 2.0 på begge i hvert fall.) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jumper, ja.. Flyttet jumperen fra CS til Master i den andre PC'n. Måtte det for at disken skulle bli funnet. Eller? Antar at det ikke menes m/s jumperen, men den som begrenser kapasiteten til 32GB for disken. Sjekk heller den. Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har det ingenting å gjøre med den reg fila eller hva det er, som gjør at man kan ha harddisker større enn 120gb ? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har det ingenting å gjøre med den reg fila eller hva det er, som gjør at man kan ha harddisker større enn 120gb ? 120GB <> 32GB ... joda .. veldig vanskelig å forveksle. Hvis det er en hitatchi / IBM disk så er det (som regel) en jumpersetting (ikke nødvendigvis en egen jumper) som setter capacity limit til 32GB. Dette kan være aktuellt å sjekke ut. Lenke til kommentar
moray Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Har prøvd sticky'n 127 GB greiene. Tenkte først det ville hjelpe, men akk nei. Det er en Seagate barracuda 7200.7. Trodde det bare var en jumper på den. Kan det være at jeg har tatt feil jumper? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 De andre har vært inne på det: Når du flyttet jumperen til "master" har du kommet i skade for å sette den på master MED "limit capacity to 32 GB". Mange disker har den muligheten. Hvis ikke du har et gammelt hovedkort da... Lenke til kommentar
moray Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Ja, det var jumperen som satt feil. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå