Goliath Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Jeg har lagt merke til at jeg blir utrolig deppa og fra meg hver gang datamaskinen ikke fungerer slik den skal. Er det noe feil med den, MÅ jeg fikse det, uansett hvor lang tid det tar. Får jeg ikke fikset det med en gang, blir jeg skikkelig stille og helt lost inntil problemet har løst seg! Med en gang datamaskinen fungerer slik den skal igjen, blir jeg sjelegla, helt utrolig syyyk god følelse. Er jeg bare en freak eller har andre slike følelser om datamaskiner? Endret 17. desember 2004 av ohh-noo Lenke til kommentar
NesQuick Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 bare du som er freak Neida.... er kanskje ikke så ille som du beskriver.. men datamaskinen er jo ens beste venn en mørk høst/vinter natt/kveld, og om den ikke fungerer hva i granskauen skal en finne på da.... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg skjønner helt hva du mener. Dataen er selve livet.. Hovedkortet mitt gikk i dass for 1 månde siden, og jeg gikk rundt og var deppa konstant. Og nå som pcen virker igjen, så er jeg et "normalt" menneske. Når pcen ikke fungerer så har man likson INGEN TING finne på.. Dataen er blitt Nærmest som en del av meg.... [/sykt] Lenke til kommentar
^2mMy^ Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 skjønner abstinenser noen? måtte klare meg flere mnd uten hoved pc'en pga ødelagt hk..og rett etter det døde rammen linux og bare text mode blir ikke det samma i lengden...og ihvertfall ikke uten musikk Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Skjønner akkurat hva du mener. Hvis f.eks. stormaskinen min (den jeg har alt av ting på, samt spillemaskinen, selvfølgelig selvbygd, se specs) blir rammet av en mystisk feil, må jeg fikse på den for å få ro i sjelen. For oss blir det gjerne sånn, for vi tar vare på datamaskinene våre på en helt annen måte enn folk flest. Vi bygger den opp fra grunnen av, konfigurerer maskinen vår selv uten noe preinstallert drit man får på f.eks. elkjøp/lefdal. Men dette gjelder også i den andre enden. Kan jo ta et eksempel: På stormaskinen min bruker jeg Slackware linux som primæroperativsystem. Da jeg klarte å kompilere en helt ny kjerne med SMP/HTT-støtte, samt støtte for inntil 4 GB RAM, pluss at jeg plutselig fikk like god støtte for skjermkort/lydkort/TV-kort som i Windows, ble jeg i ganske godt humør. Jeg har prøvd å kompilere kjerne fra scratch før, men det har alltid gått rett i dass. Og da jeg fant ut at jeg tjente 20-30 GB på å omformatere lagringsdiskene til linux-filsystem, samt at linux-filsystemene ikke har fragmenteringsproblem, problemer med å behandle mange småfiler (80-90 GB med dem) og en partisjonstabell som plutselig forsvinner, samt bedre diagnoseverktøy, ble jeg også i ganske godt humør. Lenke til kommentar
Lord_Paradox Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Blir ikke deppa og helt fra meg hver gang pcen gjør noe rart. Da hadde jeg jo vært deppa ganske ofte... Men når f.eks harddisken tar kvelden og tar en del GB med seg.... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Blir ikke deppa og helt fra meg hver gang pcen gjør noe rart. Da hadde jeg jo vært deppa ganske ofte... Men når f.eks harddisken tar kvelden og tar en del GB med seg.... Selvfølgelig skal det litt til før man blir deppa. Det kommer jo an på hva som er galt. Men jeg hadde problemer med at min systemdisk som er en dyr SCSI-disk fikk en periodisk feil. Jeg ble ikke akkurat i perlehumør av det. Men det endte godt, fikk det på garanti, og nå fungerer det helt utmerket. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Det er egentlig litt skummelt hvor avhengig man blir av dette. For 10 år siden hadde jeg ikke brydd meg mindre, men nå får jeg abstinenser selv når bare nettet er nede i noen minutter. Lenke til kommentar
^2mMy^ Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 en pc er jo helt ubrukelig uten nett da! hva skal man ta seg til når nettet er borte? se på en tom skjerm og høre på musikk? kanskje til og med fyre opp et spill? (skjønner kanskje at jeg ikke er noe storspiller ) kjenner flere inkl meg som går på veggen etter 3 min uten inett Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 ahh, me and my machine.. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 blir mer deppa om det skjer bilene mine noe jeg.. spesielt lekebilen min som jeg bruker om sommern... data'ene går seg til, har sjeldent no trøbbel med de om hardwaren ikke har gått ut på dato.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Jeg har det likens. Det er helt forferdelig å ha et slikt kjærlighetsforhold til en datamaskin, helt patetisk og totalt low! Men likevel så er det slik. Endret 17. desember 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 har klart meg uten pc siden desember, hovedkortet kverka : / har gått rundt og vært deppa siden det, frem til nå, på fredagen:) da fikk jeg tilbake pc'en.. har nesten ikke gått ifra den siden det.. bare sitter oppe og surfer, hører på musikk, og spiller litt... elsker dataen min over alt på jord! Lenke til kommentar
Bugbox Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg har lagt merke til at jeg blir utrolig deppa og fra meg hver gang datamaskinen ikke fungerer slik den skal. Er det noe feil med den, MÅ jeg fikse det, uansett hvor lang tid det tar. Får jeg ikke fikset det med en gang, blir jeg skikkelig stille og helt lost inntil problemet har løst seg! Med en gang datamaskinen fungerer slik den skal igjen, blir jeg sjelegla, helt utrolig syyyk god følelse. Er jeg bare en freak eller har andre slike følelser om datamaskiner? stakkars mann.hehe Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Må si meg enig, er et mareritt når jeg får svart skjerm på pcen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 har klart meg uten pc siden desember, Ehh, det er fortsatt desember... Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg har full sympati, heldigvis er det skjelden jeg har dataproblemer.... men jeg skal flytte på nyåret, og ser for meg noen uker uten inett mens ngt får ut fingern... tror det kan bli veldig tungt Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Dette er helt forjævelig, nå truer mamma med å si opp adsl-abonementet vårt fordi jeg sitter forran pcen for masse... Blir det sagt opp så går jeg rett på veggen... Pc er jo mer avhengighetsskapende en dop, jo.. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hovedkortet mitt røyk i går. Gjett hvem som ikke har det så fint. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 En dag uten pc blir ikke det samme Blir man går rundt å rundt, Blir heller ikke det samme vis nettet er borte Men da har man muligheten til å rydde på HD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå