Gå til innhold

Brenne film til DVD(+) med Studio 9

Anbefalte innlegg

1]Tittlen sier alt, jeg er en hobby filmer som skal brenne en ganske lang film(stor, ca. 3gb) til dvd. Jeg har mange klipp som jeg skal lage til et klipp og lurer på hvilket format dette klippet burde være i.

2]Også lurer jeg på om det er best å bare brenne filmen med Studio 9 eller lage en fil og brenne med DVD brenne program.

3]Og til slutt lurer jeg på enda en ting( :w00t: ) , Når jeg har laget dvden, kan den da spilles av i alle dvd spillere? (DVD +)

[Har patchet Studio 9 til nyeste verson, og spar meg for alt med at jeg bruker et dårlig redigerings program. Jeg har kjøpt Adobe Premiere og holder på å lære meg det]

Takk for oppmerksomheten og ha en fortreffelig aften.

[Takker også for alle svar]

[Takker også min far og mor]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:nei: Når jeg prøver å brenne dvd (samme om jeg velger "create disk content but don`t burn" eller ikke) så får jeg beskjeden "error".

Irriterende.

Hei! du kan lære mye om premiere og andre ting på www.haraldbjellvag.com

Ellers så synes jeg du får den beste løsningen med å bruke et eksternt DVDbrenneprogram som feks Adobe encore, men også et "kjipt" program som heter Ulead DVD Movie Factory. Det er i grunnen ganske genialt, for her kan du legge inn så mange klipp du vil og feks. bruke bilder i menyen fra filmen........

Jeg bruker begge disse to (Ulead til kjappe ting og filmer som det ikke er "så nøye med"etc......til bestemor....hehe....) Håper det hjalp litt da ;)

BMP

Endret av BMP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...