ToyDoc Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hei. For ett par dager siden, så stoppa cpu-vifta i ca 30 sek, og etter dette har pc'en låst seg i tide og utide. På starten låste den seg ikke så ofte, men nå er det hvert 15 - 40 minutt. Varierer, så jeg kan ikke si noe eksakt. Cpu'en er en ca 1 år gammel Intel Pentium 4 2,67 GHz 533 MHz FSB. Tok cpu'en ut, for og sjekke om det var noen svimerker, men det var det ikke. Cpu-temp ligger på 36 grader når den fryser. Ligger normalt på 32 - 34, men har noe load da den fryser (winamp) og når winamp går, så pleier den og ligge på 36. Målt med 2 forskjellige programmer: Everest og Asusprob. Kan og fryse uten load, men da ligger den på 32 - 34, selv når den låser seg. Er det snart kroken på døren for den cpu'en? Og hvor lenge vil den holde? For jeg har ikke penger til ny før på nyåret. Kan jeg se fram til en tid uten pc? Takker for alle svar. Endret 17. desember 2004 av dankle Lenke til kommentar
bengh Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Stoppa i ca 30 sekunder ..... hva skjedde ? Jer trodde Pentium hadde en innebygget termisk beskyttelse som skulle hindre CPU å svi seg hvis vifta stoppa. Hvis det er en Boxed CPU som leveres med vifte og vifta streiker er det vel en garanti sak. Hvis du forårsaket skaden ved å mekke må du vel bla opp å kjøpe en ny. Lenke til kommentar
ToyDoc Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det er en Zalman kjøler (CNPS7000A-Cu) som er montert, og den ble montert for ca 6 mnd siden. Er ihvertfall en stund siden. Ikke vet jeg hva som skjedde, merka bare at vifta hadde stoppa under oppstart av windows, men den starta igjen etter restart da. Kjørte en stresstest av cpu i dag: Hot cpu tester pro 4 LE, og den fant ikke noe feil. Skal straks prøve Sisof sandra, eller hva det heter Så hvis problemet fortsetter, så blir det sjekking av alle komponenter. Og siden den ble kjøpt ferdigbygget av psdata (noe jeg angrer på) Og når mesteparten av delene er byttet ut, så er det vel ikke garanti lengre. For ved bygging av "selskap", så er det vel KUN garanti for hele maskinen og ikke hver del som gjelder? Mener jeg har lest det her på forumet ett sted. Correct me if i'm wrong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå