Gå til innhold

cpu+HK vs. 6-serie 3d - hva gir best økning?

Anbefalte innlegg

Har en amd 2200 og et Gforce4 Ti 128 + en gig ram og sitter som de fleste andre med oppgraderingsplaner. Selve oppgraderingen håper jeg å kunne gjøre noe trinnvis.

Så, på ett av trinnene mot ny maskin, hva gir meg midlertidig best ytelse i spill?

Alternativ 1: Beholder cpu og hk, kjøper 6800 128MB (som da må bli agp)

Alternativ 2: Kjøper A64 3000 el. 3200 og nytt hk (men med agp) og beholder Gforcen

Ja, jeg vet det er tydelig at jeg havner i agpfella i diss pci-e tider; er det så ille at jeg bør drøyen til januar (noe som ikke akkurat frister)?

Kanskje alternativ 2 kan være bedre - i og med at hk ikke er den dyreste komponenten å oppgradere?

Fristen begynner å bli kort - med tanke på at jeg er hypp på fetere grafikk å fordrive jula med, så lots of :love: til de som gidder å komme med noen poeng. Har nemlig prøvd å bli klok på dette via tester, guider og forum, men ikke fått det til. Og om det er noe annet jeg bør kommentere, så nøl ikke med å si fra!

Edit-->kan jo hende jeg drister meg til dette i alternativ1

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde amd 2400xp@2,4Ghz, 1024mb ram og 9600 pro, fikk ca 3100 i 3dmark03 når jeg klokke skjermkortet. Så kjøpte jeg meg et nytt skjermkort, GF 6800nu, en jeg kjenner testa 9600kortet på sin maskin, amd 64 3000+@2,4hz og 512 mb ram, han klokka skjermkortet også til samme hastighet som jeg kjørte med, da fikk han ca 3200-3300 i 3dmark 03. Jeg fikk 8800 med GF6800nu, så kjøp skjermkort hvis du skal ha bra ytelse i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...