Gå til innhold

Strømkrav til 6600 GT


John Deere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en helt vanlig 350W PSU, og den funker fint så langt.

1 stk 6600 GT AGP

1 stk DVDrom/brenner

1 stk sata

1 stk vifter og display (to kabinettvifter plus LCD display med temp måler)

1 stk Floppy (hihi de eksisterer fortsatt)

 

CPU AMD Athlon XP 2600+ Barton @ 2800+ (180FSB)

A7N8XE-Deluxed mobo

Twinmos Twister CL 2 512 MB ram

 

Men har bare brukt kortet i to dager nå. Men gid for en kvalitet på bildet... nam nam nam nam

Lenke til kommentar

Strømkalkulatorer er noe skikkelig tull fordi de gir et helt kunstig og feil watt-tall der alt belastes 100% samtidig, noe som aldri skjer i praksis. (F.eks hvem spinner opp alle harddiskene samtidig som man kjører Prime95 for å belaste CPU max samtidig med 3DMark05 for å belaste GPU max?) Strømkalkulatorene tar heller ikke tar hensyn til at PSU'er kan gi ustabile spenninger langt under det påstemplede watt-tallet.

 

Men tilbake til saken: Jeg tipper 6600GT bruker rundt 50W max mens det gamle 5600-kortet bruker rundt 25W. Dvs at PSU'en må tåle å bli belastet med ca 25W ekstra uten å gi ustabile spenninger. F.eks hvis han har overklokket CPU'en max så vil denne kunne bli ustabil pga lavere spenninger og må dermed klokkes ned litt.

Lenke til kommentar

Etter en lang natt med feilsøking kom feilen fram i lyset.

Prøvde med annen PSU.

Prøvde all verdens biosinnstillinger.

Prøvde med annet hovedkort og cpu.

 

Til syvende og sist prøvde jeg med annen RAM.. og tro det eller ei.Det var feilen.

 

1024 mb crucial billig ram fra komplett funker ikke til spilling.

 

Han må nok kjøpe seg nytt minne i tilegg. Utrolig at komplett kan lage ferdigløsninger som er så dårlige..

 

:no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Kvalitetsram > all !

 

har hatt utallige incidents med møkkram (bl.a crucial og twinmos). Bruk penger på god ram, det vil du ALLTID tjene på! Har selv PQI 1024 mb matched pair, noe jeg er særdeles glad for. (timings 2,5 - 3 - 3 - 7) Kostet rundt 1495,- for en stund tilbake.

Lenke til kommentar
Kvalitetsram > all !

 

har hatt utallige incidents med møkkram (bl.a crucial og twinmos). Bruk penger på god ram, det vil du ALLTID tjene på! Har selv PQI 1024 mb matched pair, noe jeg er særdeles glad for. (timings 2,5 - 3 - 3 - 7) Kostet rundt 1495,- for en stund tilbake.

Møkkaram? Litt rart da at Twinmos fungerer utmerket i alle de Intel-systemene jeg har bygget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...