andre_aronsen Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 For de som er interessert i spill og slikt, kan jeg meddele at Microsoft X-Box er blitt hacket av en amerikansk student. Han har ikke offentliggjort koden, men bare fremgangsmåten. Kan jo være interessant for de som holder på med slikt; jeg for min del, ser kanskje ikke helt vitsen med å bruke masse tid på å hacke seg inn på en spillkonsoll for å kunne kjøre DVD-Filmer og egne programmer. Da gjør jeg det heller på dataen! Men meg om det. Link til artikkel, for de som er interessert: http://www.golem.de/0206/20131.html mvh André. [ endret av andre_aronsen den 2002-06-04 16:25 ] Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 jeg ser heller for meg en x-box-emulator til PC, som ganske interessant! det hadde vært fett! spille Halo på PC før PC-versjonen slippes! det bør være relativt enkelt å fikse en slik emulator! det finnes kanskje?? om det gjør det, gi meg en lenke! Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Finnes nok ikke det gitt.. har ikke kommet noen PS2-emulatorer enda heller (Noe som kanskje sier noe om hvor vanskelig det er.. kan tenke meg det ikke er helt enkelt) Lenke til kommentar
aslak Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 16:28, kjerts skrev:jeg ser heller for meg en x-box-emulator til PC, som ganske interessant! det hadde vært fett! spille Halo på PC før PC-versjonen slippes!det bør være relativt enkelt å fikse en slik emulator! det finnes kanskje?? om det gjør det, gi meg en lenke! Hei! Det har kommet en xbox emulator som dei skreiv om på dinside.no, men IKKJE last ned denna! den e det virus i..... Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det er ikke engang en emulator, det er kun et virus. Funksjonene du kan tilsynelatende gå innpå der gjør ingenting bortsett fra å spre virus på maskinen din. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 16:29, Papirpose skrev:Finnes nok ikke det gitt.. har ikke kommet noen PS2-emulatorer enda heller (Noe som kanskje sier noe om hvor vanskelig det er.. kan tenke meg det ikke er helt enkelt) Men likheten mellom en xbox og en pc er mye større både hardware- og softwaremessig. Den bruker en spesialversjon av windows og spillene bruker directx til 3d. Burde gjøre jobben endel enklere enn med en ps2-emulator, selv om det vil kreve en bra maskin. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det er sant. Uansett hadde det vært fint med en emulator som virker som den skal :smile: Har ikke råd til Xbox, men vil gjerne prøve Halo før langt inn i neste årtusen. Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Når det gjelder det med å få tak i rom til spill konsoller, så er jo det mulig.. Men ta det som en tankevekker at det er kun konsollene som har KASSETTER som har blitt "cracket". Har vel noe å gjøre med at på et spill som er lagret på en kassett, så er all data om spillet lagret på en liten chip (rom-chip?). Men på mange av de andre konsollene som man ikke har giddi å "cracka" spillene, så er det bare blitt lagd program som kan lese av cd'ene som spillene ligger på. Eneste haken er at man må ha en rimelig kraftig maskin for å klare å spille orntli og en rimelig kjapp cd spiller. På psx så er jo spillene på rundt 3-400 mb, og hvem gidder å laste ned en rom som er så stor ? (ja, jeg vet at flere folk nå har bredbånd, men drit i det nå..) Rom'ene til snes og n64 og alle de andre konsollene er på maks 20-30 mb. Det er jo mye enklere å lage en emulator som leser av rom fila, så går alt fortere pga den leser fra disken istedenfor å lese fra cd. (som i tillegg kan være kopibeskyttet fra produsenten..) Noen innvendinger? Nei, jeg er faktisk noe overrasket over at Nintendo beholdt kassett løsningen sin frem til N64 og ikke skiftet over til noe annet før i Gamecube. Men at de ikke har gjort det med Gameboy ennå, skuffer meg ikke :smile: *hehe* S-Blazer! Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: På psx så er jo spillene på rundt 3-400 mb, og hvem gidder å laste ned en rom som er så stor ? (ja, jeg vet at flere folk nå har bredbånd, men drit i det nå..) Det er da fult av folk som laster ned iso'er til både psx og ps2 (~650 mb). Det finnes faktisk også mange som laster ned DVD iso'er til ps2 (flere GB). Det at XBox er cracka, er gammelt nytt. De første chip'ene som gjør at man kan spille med kopier + spille DVD'er fra forskjellige soner har allerede begynt å komme på markedet. Det finnes også en Divx spiller et eller annet sted, men den er visst fortsatt bare i beta, og spiller bare Divx3.x filmer, men de regner med å få 4.x og 5.x støtte snart. Lenke til kommentar
In-Zane Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Skjønner meg ikke helt det med Emulatorer...hele opplevelsen med PS2, XBox osv. er jo å spille på stor TV, med håndkontroll og med andre folk. Damn, PC-nerder må jo komme ut av sitt lille, svarte, røyk-fylte rommet sitt og bli mer sosial..kanskje ved å invitere de få "vennene" de har og spille litt XBox på familiens 14" skjerm Hilsen In-Zane <Emu-Motstander> Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 00:46, In-Zane skrev:Skjønner meg ikke helt det med Emulatorer...hele opplevelsen med PS2, XBox osv. er jo å spille på stor TV, med håndkontroll og med andre folk. Damn, PC-nerder må jo komme ut av sitt lille, svarte, røyk-fylte rommet sitt og bli mer sosial..kanskje ved å invitere de få "vennene" de har og spille litt XBox på familiens 14" skjerm HilsenIn-Zane <Emu-Motstander> Jaha og hvorfor kan man ikke koble pc'n til 32 tommers tv'n og spille der da ;D Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 00:46, In-Zane skrev:Skjønner meg ikke helt det med Emulatorer...hele opplevelsen med PS2, XBox osv. er jo å spille på stor TV, med håndkontroll og med andre folk. Damn, PC-nerder må jo komme ut av sitt lille, svarte, røyk-fylte rommet sitt og bli mer sosial..kanskje ved å invitere de få "vennene" de har og spille litt XBox på familiens 14" skjerm Det er flere grunner til bruke emulator, siden du er innbitt emulator-motstander bør jeg vel nevne at de fleste faktisk bruker emulator for å mimre om maskiner de brukte i gamledager. F.eks hvis Amiga'en går til ******* kan man fortsatt leke seg med emulator. Og apropos sosial: Det finnes "sosiale" og "asosiale" spill både til PC og konsoll. Og har du hørt om linking? Er det usosialt også? Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hvorfor ikke bare kjøpe seg en X-Box da den koster jo bare 2500 kr det er jo mye enklere enn alt dette styret dere snakker om her og alle spill er bedre på Spillekonsoller så hvorfor bry seg om og kunne spille de på pc (Det er jo spillene så koster) [ Denne Melding var redigert av: Mumiene på 2002-06-06 23:58 ] Lenke til kommentar
bjarte_a Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Den 2002-06-04 17:20, S-Blazer skrev: Når det gjelder det med å få tak i rom til spill konsoller, så er jo det mulig.. Men ta det som en tankevekker at det er kun konsollene som har KASSETTER som har blitt "cracket". Det er ikke bare konsoller med kasetter som har fått emulatorer. alle konsoller uten play station2, x-box og camecube har emulatorer, dette vet jeg, for jeg har emulaterer til alle konsoller jeg vet om fra atari til play station Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå