tvåførti Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg skulle hatt et par uformede kabelsko til 35mm2 Jeg vet ikke om det går ann å få tak på noe så stort eller om der er best å få sjøta kabelen og ta en tynnere kabel inn til forsterkeren. Noen forslag ??? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 hvis du må gå ned en kabelstørrelse for å få det til å passe på forsterkeren, så har du kjøpt for grov kabel! du trenger ikke større en det som passer på forsterkeren! Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det finnes ikke for grov kabel Lenke til kommentar
Opus Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Splitt kabelen i enden etter avmantlingen og bruk 2 mindre kabelsko, det måtte jeg gjøre på min forsterker. Funker knall. Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det hørtes ikke dumt ut. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Bare å lage en Y, tre sko på "horna" og varme en krympestrømpe på etterpå så blir det bra. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Det finnes ikke for grov kabel Så sant så sant Fins ikke for stor, bare for liten Men forslaget til opus var ikke så dumt. Fikk du ikke på kabelskoa på mandagen a? Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Fikk du ikke på kabelskoa på mandagen a? Det var ringkabelskoa til batteriet og jordinga. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Fikk du ikke på kabelskoa på mandagen a? Det var ringkabelskoa til batteriet og jordinga. Var samme dimmensjon den som den kabelen du kuker med nå? Rart man ikke får tak i kabelsko i den size'en da.. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 ..........Rart man ikke får tak i kabelsko i den size'en da.. i Biltema får du kjøpt disse kabelsko, men spørs om de passer i din forsterker.... Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har fått tak på ringkabelsko, men det som er problemet er de uformede kabelskoa som går inn på forsterkeren. Jeg tror jeg skal prøve forslaget til Opus hvis jeg ikke får tak i noe annet. Lenke til kommentar
Kayb Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det finnes for stor kabel!!Er det et lite mini kraftverk du skal drive med kabelen??Boch har en snedig tabbel som man kan bruke,ellers så glelder jo Oms lov... Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Det finnes for stor kabel!!Er det et lite mini kraftverk du skal drive med kabelen??Boch har en snedig tabbel som man kan bruke,ellers så glelder jo Oms lov... Jeg kan ohms lov..... Det er jo ikke dumt å ha litt feit kabel når det bare er snakk om 12-14 volt. Hadde spenningen vært den samme som på et "minikraftverk" så hadde jeg sikkert klart meg med en liten brøkdel av tversnittet. Det er sikkert ikke nødvendig med 35 mm2 på den lille forsterkeren, men da er jeg ivertfall sikker på at det holder. Det eneste probleme med stor kabel er at det er upraktisk. Det kan vertfall ikke bli bli noe dårligere av å ha en krafig kabel. Lenke til kommentar
skaumann Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Den lønner seg å følge tabellen for å få den optimale kabelen. Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Påenget mitt var at det er ikke no galt i å ha for stor kabel. det eneste problemet er at det er upraktisk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå