tørrfisk Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har en venn som vil kjøpe seg pc fra elkjøp eller telehuset som skal brukes til spill. Jeg har gitt han en pris på 7100 for bra deler uten skjerm som han kan kjøpe seperat og bygge selv, men hans mor syns det virker som galskap og vil at han skal kjøpe pakke pc. Kan noen komme med noen gode argumenter mot at han skal kjøpe Pakke-pc? som fks. at han garantert ikke finner en pc på elkjøp med 3.0 ghz prescott, 6800NU og 1024 mb PC3200 RAM under 10 000 KR? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Der har du jo hovedargumentet: du får mer for pengene ved å bygge PC-en selv. Men, jeg får inntrykk av at det ikke er han som betaler for kalaset. En forelder gidder gjerne ikke å betale 7100kr for noe som kan vise seg å være problemer med. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) PakkePC er ikke alltid bare dårlig. Ja, du får mer for pengene ved å bygge selv (ok ikke minst mer KONTROLL), men det hjelper lite om du ikke har spesiellt mye peil på å bygge en PC da. Mye bedre for en uerfaren bruker (det er vel de fleste i verden) å kjøpe en pakkePC og unngå masse problemer med å få den til å fungere osv. Da er det verdt de ekstra kronene å få trygghet på at den er ferdig til å kjøre, og at du har support å vende deg til om noe går galt. Eller er det så at kompisen din faktisk har god peil, eller du ksal bygge for ham? -Stigma Endret 16. desember 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 - mer for pengene - langt bedre support - får det man trenger Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 en ting som er "bra" med pakke-pc, er at man får med software som man ellers måtte ha "betalt" for. for den enkelte er dette guleroten. amatøren handler pakke - proffen handler bygg. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Kan du ikke bare anbefale pc byggeren hos f.eks komplett som kompromiss? De ferdigbyggde pakkene hos nettbutikkene er jo også ganske greie, er sikkert mulig å få fjernet skjermen hvis den ligger med i tilbudet hvis du sender en mail. Så kan du jo fortelle at komplett.no er norges største databutikk, ikke elkjøp. Endret 16. desember 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 altså visst du leser litt i annonsene på Elkjøp o.s.v så ser du at det står "256mb skjermkort perfekt til spilling" eller noe sånt men de oppgir ALDRI hva slags kort det er samma gjelder på Cpu "p4 2.5 knallbra" men det viser seg å være 533mhz så du må regne med å betale det dobbelte for en pakke pc sammtidig som du pleier å få ræva hovedkort i pakke pcr ! Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Kan du ikke bar få webshopen som du bestiller fra til å bygge den opp for deg? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) en ting som er "bra" med pakke-pc, er at man får med software som man ellers måtte ha "betalt" for. for den enkelte er dette guleroten. amatøren handler pakke - proffen handler bygg. Får med software, jommen sa jeg smør. Det er jo en del av prisen da Betaler nok ikke fullpris, men allikevel en del av prisen. Endret 17. desember 2004 av gixxerman Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Min erfaring er at selv-bygget PC'er er langt mere oppgraderings vennlig! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 om jeg skulle kjøpt pakke pc, så ville jeg brukt pakkepc'ene som finnes på komplett.no, multicom og alle de andre nettbutikkene. Ikke kjøpt en på Elkjøp, telehuset eller andre "shabby lompebakerier". Det av den enkle grunn er at f.eks komplett.no plukker deler som de har på lager og setter opp en PC som er kompatibel med hverandre der og som faktisk yter det samme som bygge-selv pc. PS, ofte er så er PC fra dell, Elkjip, Tullehuset etc strupet for å få det billigst mulig, det vil da si at de bruker PC2100 minne istedenfor PC3200, skjermkort er også ofte heller labert med. Så de PC'ene er ikke så billig allikevel ofte. Bygg selv, eller få noen til å bygge for deg. Evt bruk nettbutikkenes ferdige pakker eller PC-bygger sidene dems. Samt du kan nok plukke ut en ferdig PC hos nettbutikk og så spørre om de kan f.eks ta bort skjerm og sette inn mere minne eller bedre skjermkort, støre hard diske æ(eller flere) istedenfor. Går som regel bra det tenker jeg. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) jeg har tilogmed tilbydd han å bygge maskinen! Har funnet pris på alle delene. Han vet lite om hva som trengs i en bra spillmaskin, tror at ram er det som gjelder Skal foreslå komplett pc til han som kompromiss. Endret 17. desember 2004 av tørrfisk Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 har tilogmed tilbydd meg å bygge maskinen!Har funnet pris på alle delene. Han vet lite om hva som trengs i en bra spillmaskin, tror at ram er det som gjelder Skal foreslå komplett pc til han som kompromiss. ja gjer det... det er ikkje noko å vanskeli å byggje Pc vettu. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 bare pass på statisk elekrisitet når du bygger veldig viktig kjøp et bracelet eller no slikt eller pass på avmagnetiser deg før du tar i komponentene Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 bare pass på statisk elekrisitet når du bygger veldig viktig kjøp et bracelet eller no slikt eller pass på avmagnetiser deg før du tar i komponentene kjenner til den statiske død ja men takk for tipset Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Kjekt at du får support hvis noe skjer med pcen, du slipper å finne feilen selv. Sikkert den beste løsningen får folk som ikke er expert på pc, så hvis tilbudet er bra ville jeg anbefalt å slå til Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Han får vel gjerne hele PC-en ja... Sånt er litt lettere om man har EGNE penger! Kan bli vanskelig det der, ser ut til at han må raze på en "gamingPC" fra elkjøp med Radeon 9200 og 1024mb PC2700 RAM fra Slowcom. GOOD LUCK, YOU SPOILT KID! EDIT: Kan jo tenke på fordelene med ferdigPC... Hmm, ja. Medfølgende software man ikke trenger (unntatt XP Home da ), bedre support (burde ha vært bedre - tviler på om den er det). På Elkjøpen noen hundre meter unna meg (Elkjøp Lørenskog) så har datasupportkara alltid milelang kø, og når du kommer fram, ja da skjønner du mer enn dem og du får ikke hjelp. En sikker fordel er at PC-en UANSETT fungerer i utgangspunktet! EDIT2: Ord-deling og litt av hvert. Endret 17. desember 2004 av pain Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) hehe, gaming pc med 9200 :!: nettopp det jeg mener med pakkepc! Edit: Slowcom hahaha Endret 17. desember 2004 av tørrfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå