Gå til innhold

Acer Ferrari 3200, NTFS/FAT32?

Halvorsen

Anbefalte innlegg

Hei, fikk min bestilte Acer Ferrari 3200 i går, men likte ikke partisjon størrelsene.

Den har en 80GB harddisk med partisjon C: på 65GB og D: på 10GB, jeg vil heller bytte og ha 10GB på C: hvor jeg har operativsystemet mitt( xp home). Det jeg stusset på da jeg åpnet partion magic var at partisjonene var FAT32 og ikke NTFS som jeg bruker på min stasjonære. Hva vil dere råde meg til å bruke, NTFS eller FAT32 og hva er de store forskjellene?

Takker for svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NTFS har jo en del fordeler du ikke finner i FAT 32, og er som regel mye bedre enn FAT 32. Vet ikke om det er noen grunn til at systemet ditt er i FAT32, en liten fat partisjon er vanlig å ha, men da bare på noen MB.

Du kan lese mer om forskjellene her

Edit: Du kan forøvrig konvertere til NTFS ved hjelp av cmd, convert

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar
NTFS har jo en del fordeler du ikke finner i FAT 32, og er som regel mye bedre enn FAT 32. Vet ikke om det er noen grunn til at systemet ditt er i FAT32, en liten fat partisjon er vanlig å ha, men da bare på noen MB.

Har nå flyttet på partisjoner og skiftet til NTFS ;)

Lenke til kommentar

Har nå flyttet på partisjoner og skiftet til NTFS ;)

Et godt valg, i den grad man kan kalle det et godt valg. NTFS er det beste av to onder (ja, jeg er tilhenger av Linux/UNIX og liker ikke M$ Windows).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...