tørrfisk Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Kjøpte nylig en AMD Sempron 2500+ (1.750 Ghz) ilag med ett MSI KT4A-V Hovedkort. Når jeg hadde installert alt, formaterte jeg og installerte XP Home, når jeg startet maskinen på nytt så sa systeminformasjon at jeg kjørte en 1Ghz AMD prosessor, dette kunne jo ikke stemme, så jeg sjekket BIOS'en og der sto FSB på 100 Mhz, og den skulle være på 166Mhz, så etter jeg endret det, funket den helt fint Så husk å justere FSB i BIOS etter installasjon av Sempron! Håper dettte var til hjelp for noen. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Kjøpte nylig en AMD Sempron 2500+ (1.750 Ghz) ilag med ett MSI KT4A-V Hovedkort.Når jeg hadde installert alt, formaterte jeg og installerte XP Home, når jeg startet maskinen på nytt så sa systeminformasjon at jeg kjørte en 1Ghz AMD prosessor, dette kunne jo ikke stemme, så jeg sjekket BIOS'en og der sto FSB på 100 Mhz, og den skulle være på 166Mhz, så etter jeg endret det, funket den helt fint Så husk å justere FSB i BIOS etter installasjon av Sempron! Håper dettte var til hjelp for noen. Dette gjelder ikke bare Sempron. XP serien trenger som oftest en justering av FSB også Det er faktisk en hel del tråder her med spørsmål om hvorfor en cpu opererer på for lav hastighet og i de fleste tilfeller skyldes det for lav fsb Endret 16. desember 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Kjøpte nylig en AMD Sempron 2500+ (1.750 Ghz) ilag med ett MSI KT4A-V Hovedkort.Når jeg hadde installert alt, formaterte jeg og installerte XP Home, når jeg startet maskinen på nytt så sa systeminformasjon at jeg kjørte en 1Ghz AMD prosessor, dette kunne jo ikke stemme, så jeg sjekket BIOS'en og der sto FSB på 100 Mhz, og den skulle være på 166Mhz, så etter jeg endret det, funket den helt fint Så husk å justere FSB i BIOS etter installasjon av Sempron! Håper dettte var til hjelp for noen. Dette gjelder ikke bare Sempron. XP serien trenger som oftest en justering av FSB også Det er faktisk en hel del tråder her med spørsmål om hvorfor en cpu opererer på for lav hastighet og i de fleste tilfeller skyldes det for lav fsb Okay, tenkte bare at det ville bli lettere å finne for ikke så avanserte databrukere som har dette problemet. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Det gjelder nok som oftest nesten alt av prossesorer! Men bra at du vil hjelpe! Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 kanskje jeg skulle hatt en mer generell overskrift da? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 kanskje jeg skulle hatt en mer generell overskrift da? Hehe joda Men dette er nok noe man burde vite før man i det hele tatt går i gang med å bygge! Hvis du ikke vet det kan det fort bli mange problemer i BIOS. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Har en god del erfaring med data og ganske god med hardware, men en operasjon jeg ikke hadde utført før var å skifte fra Intel til AMD, så ble litt overrasket over dette, men etter litt googling skjønte jeg at problemet lå i biosen ( Burde vel skjønt med en gang ) Skjedde jo ikke noe skade da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå