Gå til innhold

Tips til folk som skal kjøpe Sempron

tørrfisk

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en AMD Sempron 2500+ (1.750 Ghz) ilag med ett MSI KT4A-V Hovedkort.

Når jeg hadde installert alt, formaterte jeg og installerte XP Home, når jeg startet maskinen på nytt så sa systeminformasjon at jeg kjørte en 1Ghz AMD prosessor, dette kunne jo ikke stemme, så jeg sjekket BIOS'en og der sto FSB på 100 Mhz, og den skulle være på 166Mhz, så etter jeg endret det, funket den helt fint :yes:

Så husk å justere FSB i BIOS etter installasjon av Sempron! :thumbup:

Håper dettte var til hjelp for noen. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte nylig en AMD Sempron 2500+ (1.750 Ghz) ilag med ett MSI KT4A-V Hovedkort.

Når jeg hadde installert alt, formaterte jeg og installerte XP Home, når jeg startet maskinen på nytt så sa systeminformasjon at jeg kjørte en 1Ghz AMD prosessor, dette kunne jo ikke stemme, så jeg sjekket BIOS'en og der sto FSB på 100 Mhz, og den skulle være på 166Mhz, så etter jeg endret det, funket den helt fint  :yes:

Håper dettte var til hjelp for noen.  :yes:

Dette gjelder ikke bare Sempron. XP serien trenger som oftest en justering av FSB også :) Det er faktisk en hel del tråder her med spørsmål om hvorfor en cpu opererer på for lav hastighet og i de fleste tilfeller skyldes det for lav fsb :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Når jeg hadde installert alt, formaterte jeg og installerte XP Home, når jeg startet maskinen på nytt så sa systeminformasjon at jeg kjørte en 1Ghz AMD prosessor, dette kunne jo ikke stemme, så jeg sjekket BIOS'en og der sto FSB på 100 Mhz, og den skulle være på 166Mhz, så etter jeg endret det, funket den helt fint  :yes:

Håper dettte var til hjelp for noen.  :yes:

Dette gjelder ikke bare Sempron. XP serien trenger som oftest en justering av FSB også :) Det er faktisk en hel del tråder her med spørsmål om hvorfor en cpu opererer på for lav hastighet og i de fleste tilfeller skyldes det for lav fsb :)

:) Okay, tenkte bare at det ville bli lettere å finne for ikke så avanserte databrukere som har dette problemet. :)

Lenke til kommentar

Har en god del erfaring med data og ganske god med hardware, men en operasjon jeg ikke hadde utført før var å skifte fra Intel til AMD, så ble litt overrasket over dette, men etter litt googling skjønte jeg at problemet lå i biosen ( Burde vel skjønt med en gang :blush: )

Skjedde jo ikke noe skade da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...