Gå til innhold

939spillmaskin bestilt i dag - trenger godkjenning

Anbefalte innlegg

måtte lage ny tråd. den gamle forsvant da serveren var nede (for meg iallfall)

Bestilte denne i dag, og trenger godkjenning, før det er for sent. :D

Produksjon og testing av PC stasjonær

AOpen A600A miditower sort 350 watt Aluminium, silent, ATX/M-ATX

OCZ PowerStream strømforsyning 420W 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce 4SLI S-939 ATX ,4x S-ATA2,DualGbLAN, Dual-DDR, PCIe

Microsoft Windows XP Professional OEM Norsk versjon m/SP2

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester"

Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 PCIe ATI X800XT, VIVO/DVI, Retail

OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz

Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache

Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Intern PX-116A/T3 Retail m/Power DVD

NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk

Nec Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Diskettstasjon

Logitech Media Tastatur PS/2

Totalt eks. frakt og gebyrer : 17 307,92

når det gjelder psu betaler jeg bare mellomlegget mellom 350w i kabinettet og 420w OCZ'en.

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan hende jeg driter meg helt ut med dette utsagnet, men er det ikke bare nvidia-kort som har opplegg for SLI oppsett? Blir litt dumt å kjøpe SLI med kort du ikke kan kjøre i SLI oppsett, liksom  : /

Det kan være kjekt å ha muligheten for å bruke SLi senere vet du. Selge Radeon-kortet og kjøpe ett eller to nye geForce-kort som du setter i SLi.

Dessuten kan du godt sette to Radeon-kort i og få quad-skjerm med samme ytelse som dual-skjerm.

Uansett: Et veldig godt oppsett. :thumbup:

Playmofetish: Om Raptor virkelig er nødvendig kan diskuteres, men det er ikke sikkert han har lyst til å svi av enda 2 høvdinger etter allerede å ha brukt 17.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
dersom du leser malen for slike spm. ser du at du har glemt et par ting;

bl.a. : Skal du klokke? I så fall er vell ikke CPU valget det beste....

DVD spiller og DVD brenner?

Trenger du eget lydkort? (Mao. du vet det er int. i HK)

Kjøp ei god mus (ofte glemt punkt)

cpu'en er jo winchester, og det er jo bra uansett om jeg skal klokke eler ikke. (skal forøvrig ikke det, men hvem vet, kan jo hende jeg begynner) og den er bare noen 100-lapper dyrere så...

dvd spiller og brenner mener jeg står der.

har mus (og skjerm forøvrig)

har hørt mye bra om audigy 2 zs, så jeg gikk for den. dessuten er jeg ganske skeptisk til integrerte ting.

Lenke til kommentar
har hørt at 10000rpm er bare nyttig for servere og slikt.

Da har du hørt feil eller "vennene" dine er feilinformerte. :cool:

Merker generelt god forskjell i ytelse fra min gamle WD 80GB til WD 36GB Raptoren.

Kan du definere "ytelse" i dette tilfellet? Spørs jo om det er vits i å svi av en tusing til på dette.

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar
Generelt vil vel alt gå endel raskere, med en raskere harddisk. Filer blir åpnet raskere, windows loader raskere, du kan bla raskere i mapper og slikt og spill vil også loade raskere.

:yes:

"Okay", hvorfor i all verden mener du at en 3500+ Winchester ikke er det beste valget til å klokke med? Vet du hva du snakker om?

Lenke til kommentar

Ser ut som et greit oppsett dette. Hadde vel gått for et 6600 GT kort eller 6800 GT i tanke på å få brukt SLI systemet, men som noen sier, blir vel ikke noe trøbbel å selge det ATI kortet uansett, men tenker bare på at det er litt unødvendig hvis du skal kjøre SLI senere.

Selv har jeg 36Gb 10000rpm disken fra WD. Denne fikk jeg gratis og i forhold til det jeg har erfart av ytelse så hadde jeg aldri svidd av en tusing på denne disken. Ville heller kjøpt en større disk.

EDIT:

Men nå sitter jeg med en XP 2500+ Socket A system så er ikke sikker på hvordan den disken vil virke på et så bra system som 939. Kan hende det vil bli annerledes der.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
har hørt at 10000rpm er bare nyttig for servere og slikt. dessuten gjør det ikke meg noe at windows booter 20sekund senere hvis jeg sparer en tusing på det.

det sli kortet er 200kr dyrere enn det billigste asus kortet, så hvorfor ikke?

Da kan du spare noe på CPU og andre ting også, hvis man skal se det slik. Det er ingen vits med 3200+ hvis hardisken er en flaskehals som på et medisinglass.... :!:

Lenke til kommentar
Da kan du spare noe på CPU og andre ting også, hvis man skal se det slik. Det er ingen vits med 3200+ hvis hardisken er en flaskehals som på et medisinglass.... :!:

Sliter med dette problemet selv. Sitter med en 3500+ og en gammal 40 GB P-ATA som systemdisk. Kommer til å gå for de to R-ene når lommeboka er villig..... :D

Skaff en god systemdisk!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...