zarz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Har lest begge testene (Siemens M65 og Nokia 5140) på amobil.no, fikk et intrykk av at Nokia 5140 ikke var noe god når det kom til hvor mye vann den tåler og at den var dårligere enn M65 på støt. Leste nettopp dette på vg.no. LINK: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101770 Ble veldig forvirret etter dette. I grunn stoler jeg mer på de grundige testene til amobil, men kan det være at det varierer så veldig mye mellom hver enkelt tlf? At en M65 tåler mye mer enn en annen M65? Hadde vært ekstra fint om noen fra amobil.no svarte! På forhånd, takk! Endret 17. desember 2004 av zarz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 for guds skyld, ikke stol på noe av det vg skriver Lenke til kommentar
pian Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 enig med thomasm, men testen er faktisk gjort av forbruker-rapporten. Visstnok i tyskland. Jeg har m65 og har ikke hatt fukt- eller støtskader på den på det halve året jeg har hatt den. Håper virkelig ikke det er som det står, at rammen rundt forsterker støtene. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Ja, enig.. Ikke stol på alt du leser i avisene! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Emnetittel endret til noe litt mer beskrivende. Originaltittelen "Er det mulig?" kan handle om alt fra å spise 5 liter kålrabistappe gjennom nesen, til å holde pusten i 52 minutter. Prøv litt bedre neste gang. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Den testen er direkte sakset fra forbrukerrapporten, som igjen har tatt testen fra noen tyske folk. En ting som er morsomt med den er at de veiledende prisene er helt på styr. Samsung X600 4000,-, K500 har høyere veiledende enn K700 og P900 er verdsatt til nesten 10 store. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 En ting som er morsomt med den er at de veiledende prisene er helt på styr. La merke til det selv også.. VG hadde den forresten bare i dusjen, amobil hadde kastet mobilen i vannet, det var da M65 var bedre enn 5140. Støtene kan jo varierer alt etter hvordan mobilen faller ned også. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Sånn som jeg husker M65, så tålte den absolutt alt. Jeg hev den fra 2 meter rett ned på betong, hev den i sjøen. hadde den under springen osv... Med andre ord, gjorde alt som var mulig omtrent for å ødelegge telefonen. Når denne rapporten hevder at telefonen ga seg etter 120? fall, så kan jo det stemme. Vi fikk ikke testet støtsikringen i like stor grad, og man bør kanskje ha denne testen i bakhodet. Når det gjelder 5140 så kunne jo jeg helle vann ut av telefonen etter å ha tatt den under dusjen. Selv om telefonen skal være sprutsikker, renner altså vannet inn i ett sett. 5140 er dermed ikke akkurat mitt førstevalg om jeg skulle ha en "vanntett" telefon. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Har kjøpt meg en M65, er utrolig fornøyd med den Anbefales til de som trenger en mob som tåler mye! Jeg har ikke prøvd Nokia 5140, men jeg er ganske sikker på at den er dårligere på mange måter, f.eks skjermen (stort minus), ellers så kan man forandre masse på denne tlf (themes etc). Mye bedre enn jeg trodde, var litt i tvil på menyene siden det var en siemens, men den var bedre enn forventet. Jeg har ikke testet å ha den under vann og kaste den ned fra 2 meters høyder + å gjøre alt jeg kan for å ødelegge den ennå da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå