Gå til innhold

X800 Pro VIVO eller 6800GT

Dwalker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt grafikkort og jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Har hørt at 6800GT skal være bra, men så er det vel også mulig å kjøre et x800 Pro Vivo som et x800 XT PE eller?

Er det noen som har erfaringer med de ulike kortene og kan si meg hva som vil være det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du X800PRO Vivo kan du få det til å bli et X800XT PE ja..

Men 6800GT har 16 pipelines, ut av esken. Det er endel bedre da. Og klokker du det, vil det mest sannsynlig ligge foran hele tiden... Men får du X800 til å bli XT PE er jeg jaggu ikke sikker. Selv syns jeg 6800Gt gir mest for pengene. Mpx har et kort til 3085, Club3D, gir uten tvil mest for pengene!

Lenke til kommentar

Muligheten for at man for åpnet en quad pipelines uten problemer på X800Pro VIVO er stor, men muligheten for at du får klokket det opp til X800XT PE hastighet er ikke så stor. Men likevel burde du få et kort som generelt er raksere enn 6800GT.

På en annen side kan du klokke opp GT kortet til Ultra hastighet eller der omkring, og du slipper da å ta risikoen med å flashe BIOSen til kortet (selv om risikoen for at noe skal gå galt er ganske liten).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

har selv ypperlige erfaringer med x800pro vivo @ xt pe softmod, klokken min er langt høyere enn standard speed på xt pe kortene, og veldig få jeg kjenner med 6800gt kort har høyere ytelse enn meg i HL2, Doom3, FarCry, 3DMark, og hele pakka :) plus at jeg kan ta inn bilde og lyd fra TV, kamera, PlayStation (evt. xbox eller gamecube) (har til og med konvertert noen gamle VHS klassikere til et nytt liv i DVD format :D). Er beste PC kjøpet jeg har gjort i år iallefall!

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Begge kortene er gode alternativer. X800pro moddet til XT er bra det, men er ikke sikkert at du klarer å klokke opp til XT PE hastighet, ulempen her er selvsagt at du mister all garantien på kortet når du "flasher" det.

6800GT har alle 16 pipelines aktivert som standard, og de fleste kortene kan lett klokkes opp til 6800 Ultra hastighet. Noen produsenter som for eksempel Gainward garanterer dette på GT Golden Sample kortene demmes.

Jeg ville peronlig tatt et 6800Gt kort, mener det overall er den beste løsningen.

Skal du bruke noe annet OS en Windows så er det nVidia uten tvil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...