kaaasen Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei! Er det noen som har en anbefaling til et surroundanlegg til TV? Planen er å ha det i TV-stua. Vi har ingen enorme krav, og det er jeg som skal betale for det. 1500 kroner er maksprisen. Er det noen som vet om noen alternativer? 5.1 er vel det beste vi kan få til den prisen. HUSK: Det er ingen "lydfreak"-krav - bare et anlegg som skal være fint å se film med Min julegave til familien:) Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Med dette budsjettet er det ikke så mangen alternativer, men her er noen: Dette har jeg hørt og det fungerer heilt fint, best til film, ikke så bra til musikk: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122910...9A-9221E43E6684 En kamerat av meg hadde dette, det fungerte helt greit til prisen: http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d4760&plid=4760 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Med det budsjettet anbefaler jeg heller å spare litt lengre... Flere butikker selger gode Sony hjemmekinoanlegg til rundt 3-4000 for tiden, og de er mye bedre enn Eltax. En venn av meg kjøpte Eltax-anlegg, og han sier at lyden er forferdelig dårlig... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Har vært og handlet inn høyttalersett i dag, samt kabler. 699 for et Jamo-høyttalersett. Har aldri hørt om det, men fikk anbefalinger på det fra folk i køen jeg sto i. Det er nå greit nok for vår bruk tenker jeg. Kom hjem og fant ingen kabler (ingen fulgte med fant jeg ut, så jeg måtte handle inn 20m for 300 kroner. Greit nok. Det eneste jeg mangler nå er en forsterker, og jeg regner med at jeg ikke trenger en veldig rå forsterker til å dra de høyttalerene. Noen forslag? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Kjøp brukt! Personlig ville jeg sett etter brukte NAD, H/K, Yamaha, Denon eller Teac forsterkere. Uansett: Du skulle heller handla inn dette som jeg anser for minimum for hva som er lydmessig forsvarlig. Klart; det koster litt mer, men ikke værre enn at om du lar være å feste en måneds tid så har du spart opp resten du trenger. Du kan fortsatt bytte inn det du har handla vettu Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Var på Bonus Expert og handlet inn forsterker tidligere i dag. Fikk 1000 kroner rabatt på den siden den var utstillingsmodell - dvs at jeg betalte 2000 kroner for den. Den var helt kurrant ifølge han på butikken, og prisen var god. Den er av merket Akai, dvs noe ála Sony etter hva jeg har hørt. Har fortsatt ikke fått satt det opp skikkelig, men det virker som det blir noe slikt (jeg vet det blir som dette): DVD-spiller kobles til forsterkeren med Coax-kabel. Forsterkeren kobles til subwooferen med medfølgende kabel, som visstnok skal gå inn i en av mono-inntakene på suben. Greit nok vil jeg tro. Satelitter og center kobles enkelt og greit inn i forsterkeren. Prøvespilte anlegget med en satelitt samt subwoofer koblet til, og jeg må virkelig si at lyden som kommer er mer enn god nok for min del. Ren og fin lyd, samt god nok bass. Skal sette det opp i morgen. *glede seg* Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Bare en liten oppdatering. Modern er på Siba i dag, og fant ut den faktiske prisen på høyttalerpakken jeg kjøpte for 695,- i går. 2995 tar de for den samme pakken i dag! Alt i alt ble det ikke et veldig billig system likevel, med forsterker til 3000 og høyttalere til 3000. Sum betalt: 2695,-. Penger spart; 3400,- Siba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå