Gå til innhold

Ødelagt CPU fra komplett.no - Hvem "ordner" opp?


Anbefalte innlegg

Tror nok du skal rette pinnene og bruke den , for har dere venta så lenge er det nok ikke noe å hente hos posten heller .

Beklager men her er det nok kameraten din som har svikta om han ikke sjekket varene når de kom .

 

Han har jo ikke peiling på bygging av pc. Skulle ha da forde åpnet alle pakkene, og sjekket at alt var i orden? Hadde det f.eks manglet noe på hovedkortet hadde ikke han sett det. Har har vel aldri sett et hovedkort før... :p

 

Virker som om det bare er å gi opp...får frem med lupe og en bitteliten tang. (ikke avbiter :D )

Hvis han ikke har peiling på bygging av pc bør han kanskje ikke kjøpe pc i deler??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de som sier "Det må være kameraten din som har bøyd pinnene, det kan ikke være posten sin feil":

 

Dette har skjedd en kompis av meg også! Jeg hjalp til og rettet opp pinnene med en flat skrutrekker. Det var et helvete ettersom kanskje 100 pinner var bøyd, men vi fikk det til. PC'n funka helt fint til kondensatorene på hovedkortet røyk (kjent produksjonsfeil på kt133 hk fra abit).

Lenke til kommentar

At man mottar en prosessor med bøyde pinner er ikke nytt for meg, og jeg antar at dette skjer under innpakking av prosessorene hos produsenten.

 

Jeg kjører med en XP2400+ nå som ble levert med noen bøyde pinner. Jeg bøyde dem forsiktig tilbake og prosessoren virker helt perfekt!

 

Jeg synes ikke det er noe og lage en stor sak av så lenge de kan bøyes tilbake.

Lenke til kommentar

Hadde et problem med at boxed-kjøleren til Intel hadde limt seg fast til CPU'en (jeg skulle bytte til en MIST-kjøler). Sleit veldig med å få av kjøleren, og plutselig ble hele CPU'en med, selv om festemekanismen var nede.

 

Resultatet var at 7-8 av pinnene ble bøyd. Fikk bøyd de tilbake med forsiktig lirking med en liten kniv og noen minutters intens stirring.

Lenke til kommentar
det er ingen undersøkelses plikt i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Hvorvidt dette er rimelig tid vet jeg ikke, men det er ingenting som sier at jeg skal sjekke noe med en gang jeg får det.

Selvfølgelig er det undersøkelsesplikt. Det er det ved ALLE kjøp.

 

Kunde må undersøke at han/hun har fått riktig produkt, at alt som skal følge med, faktisk følger med osv. Videre er det minst 2 mnd frist på å melde i fra når man har oppdaget en mangel, eller burde ha oppdaget mangelen. Loven spesifiserer ikke noen maks frist, så 99,99% av butikkene praktiserer at man har ca 2 mnd på å melde i fra om feil fra da feilen ble oppdaget.

 

Å komme drassende med "transportskade" eller "DOA" over et halvt år etter at man mottok varene, er for sent. Synd for trådstarter, men Komplett.no har alt på det tørre...

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

...

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro.

 

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27

 

EDIT :

§ 40. Forbrukerens medvirkning ved oppfyllelse av kjøpet

 

      Forbrukeren skal

 

a) yte slik medvirkning som det er rimelig å vente av ham eller henne for at selgeren skal kunne oppfylle kjøpet, og 

b) overta tingen ved å hente eller motta den. 

 

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-007.html#40

Endret av ufo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...