Moosehead Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Tror nok du skal rette pinnene og bruke den , for har dere venta så lenge er det nok ikke noe å hente hos posten heller .Beklager men her er det nok kameraten din som har svikta om han ikke sjekket varene når de kom . Han har jo ikke peiling på bygging av pc. Skulle ha da forde åpnet alle pakkene, og sjekket at alt var i orden? Hadde det f.eks manglet noe på hovedkortet hadde ikke han sett det. Har har vel aldri sett et hovedkort før... Virker som om det bare er å gi opp...får frem med lupe og en bitteliten tang. (ikke avbiter ) Hvis han ikke har peiling på bygging av pc bør han kanskje ikke kjøpe pc i deler?? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Hvis du leser den første posten skikkelig, så står det der at det var jeg som skulle sette den sammen for han. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Til de som sier "Det må være kameraten din som har bøyd pinnene, det kan ikke være posten sin feil": Dette har skjedd en kompis av meg også! Jeg hjalp til og rettet opp pinnene med en flat skrutrekker. Det var et helvete ettersom kanskje 100 pinner var bøyd, men vi fikk det til. PC'n funka helt fint til kondensatorene på hovedkortet røyk (kjent produksjonsfeil på kt133 hk fra abit). Lenke til kommentar
chil Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 jeg har bøyd mange pinner, så lenge du får dem ned i socket hullet, så er den fin som ny , bøy å tøy du! Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 hvis pc-delene har blitt liggende i et halvt år så er nok det totale verditapet definitivt større enn tapet av en cpu uansett... pussig kamerat du har, må jeg si. ikke helt tilstedeværende, kanskje? (lukter muligens litt fengsel, her...?) Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (lukter muligens litt fengsel, her...?) Hva mente du med det? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 kun at det er litt pussig å la produkter ligge i over et halvt år, ihvertfall så lenge de verdiforringes svært raskt - slik det er med pc-komponenter. første tanken som slo meg da var at det hørtes ut som kameraten din har hatt "en liten ferie". no pun intended. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 At man mottar en prosessor med bøyde pinner er ikke nytt for meg, og jeg antar at dette skjer under innpakking av prosessorene hos produsenten. Jeg kjører med en XP2400+ nå som ble levert med noen bøyde pinner. Jeg bøyde dem forsiktig tilbake og prosessoren virker helt perfekt! Jeg synes ikke det er noe og lage en stor sak av så lenge de kan bøyes tilbake. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg synes ikke det er noe og lage en stor sak av så lenge de kan bøyes tilbake. Men om man bøyer for mye frem og tilbake knekker ting.. Man vil helst ha ting helt "perfekt" fra leverandør så man ikke har mulighet til å ødeleggendelen. Lenke til kommentar
jornt Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hadde et problem med at boxed-kjøleren til Intel hadde limt seg fast til CPU'en (jeg skulle bytte til en MIST-kjøler). Sleit veldig med å få av kjøleren, og plutselig ble hele CPU'en med, selv om festemekanismen var nede. Resultatet var at 7-8 av pinnene ble bøyd. Fikk bøyd de tilbake med forsiktig lirking med en liten kniv og noen minutters intens stirring. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Bruk en pinsett og rett pinnene , det har jeg gjordt flere ganger uten problem . Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) det er ingen undersøkelses plikt i henhold til forbrukerkjøpsloven.Hvorvidt dette er rimelig tid vet jeg ikke, men det er ingenting som sier at jeg skal sjekke noe med en gang jeg får det. Selvfølgelig er det undersøkelsesplikt. Det er det ved ALLE kjøp. Kunde må undersøke at han/hun har fått riktig produkt, at alt som skal følge med, faktisk følger med osv. Videre er det minst 2 mnd frist på å melde i fra når man har oppdaget en mangel, eller burde ha oppdaget mangelen. Loven spesifiserer ikke noen maks frist, så 99,99% av butikkene praktiserer at man har ca 2 mnd på å melde i fra om feil fra da feilen ble oppdaget. Å komme drassende med "transportskade" eller "DOA" over et halvt år etter at man mottok varene, er for sent. Synd for trådstarter, men Komplett.no har alt på det tørre... Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. ... Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27 EDIT : § 40. Forbrukerens medvirkning ved oppfyllelse av kjøpet Forbrukeren skal a) yte slik medvirkning som det er rimelig å vente av ham eller henne for at selgeren skal kunne oppfylle kjøpet, og b) overta tingen ved å hente eller motta den. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-007.html#40 Endret 17. desember 2004 av ufo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå