King-Nothing Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 En kamerat av meg bestilte en ny pc i deler fra komplett.no i våres, men har ikke fått ræva i gir før nå med å bygge den. Det ble da min jobb, og da jeg skulle sette inn cpu`en så jeg at 5-6 av de små pinnene var bøyd. Ringte komplett.no og sa dette, men siden det var såpass lenge siden dette ble kjøpt, ville ikke de erstatte det. De (komplett) åpner aldri disse eskene, så dermed må dette ha skjedd i frakten, så jeg fikk beskjed om å ta kontakt med posten og det er jo igrunn greit nok. Men hva skjer videre? Må jo levere inn skademeldingskjema, men jeg har en liten følelse av at det kan bli vanskelig å få tak i de pengene.Ser liksom for meg noen mnd med brev og telefoner før det skjer noe som helst. Er som regel sånn når man skal ha igjen noen penger et sted. Noen som har erfaringer med noe lignende? Som kanskje vet hvordan dette fungerer. Håper jeg postet på riktig sted. Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 bestilte en ny pc i deler fra komplett.no i våres har dere latt delene ligge i over et halvt år?!? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg visst ikke at han hadde delene en gang...han snakket om det tidligere at han skulle skaffe seg en ny pc, men jeg visste ikke at han hadde bestilit èn. Så de har ligget siden mars-april. Men alt er helt da. Har jo kvittering på alt, og alt ligger i original eske osv osv. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Når du kjøper på postordre er det kunden sin plikt å sjekke at varen er uskadd. Å komme etter et halvt år er kansje litt drøyt. Hvis pinnene er bare litt bøyd er det en smal sak å rette de opp med en liten tang. Å ikke bruk en avbiter da for det har en jeg kjenner brukt å han presterte å klippe av den ene pinnen. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Ikke for å såre noen følelser her, men det kan jo høres ut som denne cpu-en muligens har blitt satt i socket på et tidligere stadium på feil måte, og at denne kameraten din i ettertid har følt det kanskje var smart med litt kompetanse rundt området. Det høres vel muligens ut som en CSI-episode, men jeg har vanskelig for å tro at en cpu kan bli såpass skadet i postsending som dette; regner med den ble sendt i kombinasjon med flere andre varer og at den dermed har vært rimelig skjermet for skader med diverse lag av papp. edit: i tillegg til originalbeskyttelsen selvsagt. Endret 16. desember 2004 av _oDIn_ Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 såvidt jeg kan huske så ligger jo CPUEN nedpressa på en måte i en sånn skumgummiplate lignende ting slik at pinnene ikke skal bli bøyd så det er nok kameraten din som har sjekka skillsa sine i pc mekking ja Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Den var ikke åpnet fra før da jeg begynte å åpne den. Det er jeg 110% sikker på. Var jeg som brøt alle forseglingene. Er det som er så merkelig. Men hva hvis den fungerer helt fint a? Kan det "plutselig" skje noe, eller kommer den til å fungere videre dersom den virker nå? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hvis du får bøyd tilbake pinnene og satt den ned i hk vil nok alt fungere udmerket! Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 kjenner flere personer som har mista cpuen i bakken og noen pinner har bøyd seg, de bare bøyde de tilbake har funka i et havlt år for en kompis av meg nå da Lenke til kommentar
madammim Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Fikk også en CPU med noen bøyde ben. Så dette er mulig, ja. Men det var en smal sak og bøye de rett igjen. Tror jeg brukte en kniv eller noe lignende for å bende de tilbake. Kontaktet aldri nettbutikken om dette... Var som sagt lett å fikse. Er vel verre hvis det er snakk om mange ben og midt inne i "jungelen" av ben. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Er på den ene siden. Midt på siden ca. Så det går nok ann å fikse, men er litt kjipt hvis den holder i ett år da, også plutselig vil den ikke mer. DA er det ihvertfall for sent å bytte den. Er det jeg tenker på. Å gjøre det før det blir for sent... Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 var det ikke for sent allerede da? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 så vidt jeg husker er det i kjøpsloven det sies at du må sjekke varen med en gang du får den. Så lenge det er forbrukerkjøpsloven så er det innen rimelig tid, senest 2 (evt. 5) år etter kjøp. Sånn sett har du ditt på det rene... Tror jeg ville bitchet litt med komplett i denne saken... Hallvard Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Tror nok du skal rette pinnene og bruke den , for har dere venta så lenge er det nok ikke noe å hente hos posten heller . Beklager men her er det nok kameraten din som har svikta om han ikke sjekket varene når de kom . Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 så vidt jeg husker er det i kjøpsloven det sies at du må sjekke varen med en gang du får den. Så lenge det er forbrukerkjøpsloven så er det innen rimelig tid, senest 2 (evt. 5) år etter kjøp. Sånn sett har du ditt på det rene... Tror jeg ville bitchet litt med komplett i denne saken... Hallvard En feil må meldes innen rimelig tid etter at den burde ha blitt oppdaget. At de ikke har sjekket varene før nå må de nok ta på egen kappe. Så tviler på at de vil komme noen vei med denne. Men man vet jo aldri Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 det er ingen undersøkelses plikt i henhold til forbrukerkjøpsloven. Hvorvidt dette er rimelig tid vet jeg ikke, men det er ingenting som sier at jeg skal sjekke noe med en gang jeg får det. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Skjønner ikke at det er noe problem. Hvis ikke tommelen din kommer ut midt i håndflate så klarer du vel å rette noen pinner ? Kan være lurt å skaffe seg en liten spiss flattang å rette med og sørg for at den har ren spiss før du begynner å rette. Tror du har plikt til å reklamer på skader innen ca 10 dager fra du får produktet. Hvis det er skader på pakken i posten må du ta dette allerede på posthuset. Hvis CPU'n svikter etter f.eks et år som du skriver har du reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Å ikke bruk en avbiter da for det har en jeg kjenner brukt å han presterte å klippe av den ene pinnen. Dette fortjente nesten denne linken Bære papir med saks? Endret 17. desember 2004 av Martin A Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Å ikke bruk en avbiter da for det har en jeg kjenner brukt å han presterte å klippe av den ene pinnen. Dette fortjente nesten denne linken Bære papir med saks? Evt. denne linken..? Minner meg på han som kutta hovedledningen til gatelyset med leatherman tang... Gud hvor mange brilliante mennesker det finnes... Ånei Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Tror nok du skal rette pinnene og bruke den , for har dere venta så lenge er det nok ikke noe å hente hos posten heller .Beklager men her er det nok kameraten din som har svikta om han ikke sjekket varene når de kom . Han har jo ikke peiling på bygging av pc. Skulle ha da forde åpnet alle pakkene, og sjekket at alt var i orden? Hadde det f.eks manglet noe på hovedkortet hadde ikke han sett det. Har har vel aldri sett et hovedkort før... Virker som om det bare er å gi opp...får frem med lupe og en bitteliten tang. (ikke avbiter ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå