KNurven Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 lurer på om noen har erfaringer med RealMagic`s Xcard. har selv hatt det en stund men har ikke hatt tid og teste det skikkelig. men da jeg skulle spille av en film, så fikk jeg ikke sett den i 16:9. filmen ble spilt av med mye bredere svart-striper(over og under bildet) en vanlig. uansett hva jeg satte på instillingene (wide, letterbox, pan&scan), ble filmen spilt av med bredere striper enn 16:9 formatet. jeg har installert kortet på windows xp professional med 1.1 driverne fra real magic sin hjemmeside. og bruker en vanlig standard 4:3 tv. jeg har prøvd og spille av filmen med en vanlig dvd spiller samt en ps2 på den samme tv`n og da ble det tynnere striper, altså 16:9 det jag også merket var at da jeg slo av litt kontrast så ble halve av den sorte stripene mindre sort, hva nå enn det kan bety. er det noen der ute som vet svaret på problemet. ellers så må jeg si at kvaliteten på dvd`n ble utrolig bra til at kortet bare kostet meg i underkant av tusenlappen. kvaliteten på divxfilmer kodet i 5.0 versjonen er bare nydelig. bare så vidt at du ser at filmen er komprimert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå