P.E.R.J Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Er det mer støy på Panasonic Lumix DMC-FZ20 enn Canon G6? Endret 16. desember 2004 av P.E.R.J Lenke til kommentar
F828 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Støy Canon Målingene våre tyder på at det er svært lite støy i bildene tatt med Canon G6 på ISO 50. På ISO 100 er støynivået middels høyt, mens det er mer støy i bildene på ISO 200 og særlig ISO 400 enn snittet. Bildebrikken til G6 er på samme størrelse som svært mange kameraer med 5 megapiksler er utstyrt med, så relativt sett kommer G6 meget bra ut. --------------------- Støy Panasonic Bildebrikken er liten, og dette medfører dessverre relativt mye støy i bildene. Støynivået er synlig høyere enn på konkurrentene som har 4 megapiksler oppløsning. I menyene på kameraet går det an å velge kraftigere støyfjerning hvis man skulle ønske det. Klipp fra denne sidens tester av kameraene............ Lenke til kommentar
P.E.R.J Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Er støyen tydelig, fra DMC-FZ20, på utskrifter på opptil A4?Tenker på utskrifter i butikk. Og hvilke eksterne blitser kan brukes? Endret 17. desember 2004 av P.E.R.J Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Er støyen tydelig, fra DMC-FZ20, på utskrifter på opptil A4? Nå har jeg aldri skrevet ut bildene mine, tatt med FZ10, men jeg har lekt med kameraet i ca 6mnd nå. På 50 ISO er det praktisk talt ikke støy i bildene. 100 ISO har noe støy, men man må se etter den. 200 begynner å bli plagsom mens 400 ikke er praktisk brukbar - hvite flater blir en grå grøt. FZ20 har antakelig noe mindre støy enn 10, siden prosessoren er forbedret, så på 50 ISO kan du nærmest se bort i fra det. Lenke til kommentar
P.E.R.J Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Er støyen tydelig, fra DMC-FZ20, på utskrifter på opptil A4? Nå har jeg aldri skrevet ut bildene mine, tatt med FZ10, men jeg har lekt med kameraet i ca 6mnd nå. På 50 ISO er det praktisk talt ikke støy i bildene. 100 ISO har noe støy, men man må se etter den. 200 begynner å bli plagsom mens 400 ikke er praktisk brukbar - hvite flater blir en grå grøt. FZ20 har antakelig noe mindre støy enn 10, siden prosessoren er forbedret, så på 50 ISO kan du nærmest se bort i fra det. Takk for svar Vet du hvilke eksterne blitser som kan brukes? Endret 18. desember 2004 av P.E.R.J Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Vet du hvilke eksterne blitser som kan brukes? Nope, men jeg er interessert i å høre hva du eventuelt finner ut om det... Savner en blitz med litt mer kraft. Lenke til kommentar
P.E.R.J Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Kansje denne er nyttig? http://www.stevesforums.com/forums/view_to...150&forum_id=53 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå