Ildflue Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Er det noen som vet om det finnes noe kommando for å skrive ut en php generet side? Har et skript som kjører ut 50 brukere med info, en av gangen, derfor kunne jeg tenke meg en kode som gjorde utskrivninga dette for meg, så slipper jeg å trykke print (skriv ut) knappen 50 ganger. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hvis du kan kommunisere med skriveren din gjennom kommandolinja: <?php $shell = shell_exec($kommandoaaSendeGjennomKommandoLinja); echo $shell; //skriver ut om kommandoen var vellykka eller ei (console outputen) ?> Endret 16. desember 2004 av dabear Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Ja, takk. Gjør den at den printer valgfunksjonen spretter opp? Samma som når man trykker Fil>Skriv Ut? Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Nei, da må du bruke javascript. F.eks.: <script type="text/javascript">window.print();</script> Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Jaok, men hvis jeg skal ha den etteren php kode. Vil det se slik ut:? <? //hele koden ?> <script type="text/javascript">window.print();</script> Eller trenger jeg noe Html eller Java tags osv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Skal funke uten HTML Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Bare slik jeg har det der? Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Yesss sir.. Viktig å skille mellom server script og klient script. PHP er server script, dvs. ting som skjer på serveren før det blir overført til klientens nettleser. Javascript et klient script. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Bra da skal jeg teste ut dette, men for å ikke gjøre det så vanskelig. Noen som har noen tips til hvordan jeg får delt opp slik at alle de 50 brukerne kommer ut på seperate ark? Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Here you go little fellow: http://developer.irt.org/script/1488.htm Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Takk, skal teste det når sia mi kommer opp igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå