Gå til innhold

Batteritid for CL56... erfaringer.

erlendv

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en flunkende ny Multinote CL56 i fanget. Etter å ha ladet batteriet helt ut og helt opp 5 ganger tenkte jeg det var på tide å se hvordan utholdenheten til denne lille rakker'n var. Har hørt at det er vanlig at den holder 4 timer, altså 240 minutter.

Aktivitet: Vanlig surfing (ingen ting annet kjørte samtidig)

Batteritid: ***175 min*** (over en time mindre enn forventet)

Merk: WLAN var på hele tiden og skjermlysstyrke var på max.

Jeg ble litt skuffet. Er dette dårlig batteritid, eller tar WLAN såååå mye strøm???

Hva for aktivitet eller lysstyrke bruker man når man sier at batteritiden er 4 timer?

Finnes det noe benchmarking på batteritid jeg kan bryne maskinen på?

Jeg er nemlig litt skeptisk siden det var strøm i batteriet da jeg fikk laptopen... kan batteriet være brukt mon tro??? (Ok... litt paranoid nå :)

Specs på maskinen:

2.0GHz/1024mb RAM/5200RPM HD.

Håper på innspill og erfaringer.

Hilsen Erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp; med WLAN på, skjerm på 1/3 lys og middels aktivitet (surfing og noe designjobb, ikke supertungt) klarer jeg meg ca. 3,5 time med min maskin(CL56/2.0/1GB/7200rpm), SpeedswitchP på Max. Battery. Om jeg jobber med tunge saker og litt mer lys på skjermen samt SpeedswitchXP på Dynamic Switching klarer jeg meg ikke 3 timer, men det er ikke langt fra. Uten WLAN kan jeg sitte i bra over 4 timer (opp mot 5 med SpeedswitchXP på Max. battery) og skrive i Word etc., tungere designjobbing (da har jeg oftest skjermen litt lysere) og liknende samt SpeeswitchXP på Dynamic kan dra tiden ned mot 3,5 time selv uten WLAN.

Efter å ha installert SpeedswitchXP har jeg i alle fall fått bedre levetid; det virker som om dette programmet klarer å throttle ned CPU'en mer aggressivt enn XP selv.

Jeg tror nok att en konfigurasjon med såpass kraftig CPU, 9700skjermkort og 1400x1050pixler etc. drar en del mere strøm enn noen av de Centrinoerne maskinene man hører om med veldig lang batteritid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...