Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sahre lan, låvlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke ulovlig å eie en trimma moped, men det er derimot umulig å ha trimma moped på offentlig vei :mad:

Vel, du kan trimme og herje med en moped og trimme den noe inni hampen hvis du vil og lovlig kjøre på offentlig vei. Men for å gjøre det må du passe på å oppfylle andre krav, som f.eks. utbedring av bremser og andre deler på mopeden, omregistrere den og ha lappen for f.eks. lett motorsykkel.

Lenke til kommentar

vel purken har vert på eit lan ej var med og holde. Men trur de var mest for at dei kjeda sej på vakt. Dei kom bare rundt og snakka me folk. Ej lukka dc huben med de samme dei kom inn døre. Satte mej til å legge kabal. So kom der bort ei politidame og sa. Ditta der kunne kansje ej me ha klart. Trur ikkje dei var ute etter å ta folk for piratkopiering i alle fall. For då ha dei bare trengt å tatt ei heilt tilfeldig maskin å sett litt rundt på hden.

Lenke til kommentar

Må man ikke betale avgift for den ekstra ytelsen man egentlig ikke har betalt for da? :p

Eller, kanskje dersom cpen jobber hardt og plutselig kræsjer, kan den kollidere med pcene i nabohuset?

Dagens! :w00t:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Hehe.. denne tråden tar helt av..

Anyways, vi hadde besøk av purken på et lite lan på Os. De kom for å se etter oss, fått noe klager på bråk. Når de skjønte det var et dataparty lurte han ene på om vi hadde en film, så det hele endte med att de gikk ut med noen cd'er :p

Poletiet bryr seg ikkje, har ikkje de noe med, om vi ikkje blir anmeldt, da tar de tak i det. =) Faren til en i klassen min på u.skolen var polti, økonomisk avdeling.. han sa aldri noe, enda det var høy traffik hos han i klassen min =) jaja..

Lykke til! =)

bunnlose

Lenke til kommentar
Eneste "LAN" jeg har hørt om i Norge, som politiet storma, var "copyparty" til Cryptoburners i Drammen midt på 80-tallet en gang. Ingen som var i nettverk der, men disketter med spill og demoer fløy fra maskin til maskin :p

Men, det er ikke lov å distrubiere piratkopiert programvare over LAN nei. Tror nok politiets prioritering av slikt er nærmest lik 0. Har vel litt annet å gjøre enn å raide en gymsal med kvisete 14-åringer :tease:

Haha, vet en som var med på det.

Og det var jo en god grunn til at politiet var der :)

Men men, skal ikke ta opp den historia her, da han som fortalte meg det ikke skulle synes det var noe gøy :p

Lenke til kommentar

Syns brukere av dette forumet er svært raske med å hugge på folk som ikke skriver helt rett, dette er en lei ukultur. Det går fint an å forstå hva trådstarter mener.

Men for å holde seg til topic så er det ikke lov å distributere kopibeskyttet (copyrighted) materiale, det være seg spill/musikk/film. Men overklokking er lov som mange andre i tråden sier.

Lenke til kommentar
Leste en plass at vist feks TG hadde vært i Canada, USA eller danmark ville det nåkk blitt stormet tvært, i Norge har vi snille regler, mens de 3 øvrige landene er rimelig strenge på slikt!

Hvordan skulle dem klare å storme TG?

Er jo 5000 stk der... skulle de undersøke alle maskinene da? Good luck...

Lenke til kommentar

jeg var på t lite lan på ung. skolen her i vår, og hadde selvsagt med filservern... utpå kvelden kom politiet for å sjekke at det ikke var noe bråk, og da de kom bort der jeg satt, hadde de mer enn nok med å se på vannkjølinga i hovedpc'en, enn å se på filservern med 7 harddisker... hehe

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...