Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sahre lan, låvlig?

Anbefalte innlegg

Hæi, er de egentli låvlig me lan der man bare sharer å leecher me verandre? eler er de da sån att purken kann kome stormenne in å ta alt somm er der. hadde en kammis som sa noe at han kjente en som kjente en som kjente en som==> mange kjente etterpå der det hadde sjedd. Di hadde blit stilt får retten å måtte betale en bot på endel tusen, får mye av innholdet var også ulovlig saker.

pc'en som ble konfikskert var åsså overklokka, noe jeg trodde var ulovlig, men det sa di ikke noe på.

Takk for raske svar fra en usikker leecher som ikke vet om han skal dra på lan i de første dangene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det fler enn meg som ikke helt forsto hva trådstarter skulle frem til?

Stenges?

Jeg skjønte det ihvertfall...

Han lurer på om det er ulovlig å ha et lan hvor man deler/laster ned filer fra hverandre (sånn forsto jeg det ;) )

------On Topic------

Jeg mener jeg leste et sted at det var lovlig å laste ned, men ikke opp. Tror disse reglene gjelder i lokale nettverk også....... Kan jo bare si at du ikke har delt noe :whistle: (er ikke helt sikker)

Lenke til kommentar
Dette med fildeling er ikke my cup of tea, men å overklokke en datamaskin, skal jeg _helt_ sikkert si at ikke er ulovlig. blir nesten som å skifte gir på en sykkel og være redd for p'olti :thumbup: Klokk ivei :devil:

Evt. å trimme en moped :p (selv om kanskje det er litt farligere med tanke på trafikksikkerhet)

Uansett.. jeg mistenker at trådstarter ikke er så veldig seriøs med tanke på den ekstreeemt dårlige gramatikken, og i det hele tatt måten innlegget er skrevet på. Skrivefeil kan skje, men får da være måte på :p

I tilfelle trådstarter faktisk er seriøs:

som sagt: NEI, det er ikke ulovlig å overklokke.

Ja, det er ulovlig å dele ut opphavsrettet materiale.

Jeg har ikke hørt om noen private LAN-parties som har blitt storma av politi pga. dette, men hørte om ett litt større et som ble storma (lurer på om det var i tyskland, og de ba nærmest om det ved å reklamere for at de har en server som shara ut "warez" til alle deltakere :p).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Dette med fildeling er ikke my cup of tea, men å overklokke en datamaskin, skal jeg _helt_  sikkert si at ikke er ulovlig. blir nesten som å skifte gir på en sykkel og være redd for p'olti :thumbup:  Klokk ivei :devil:

Evt. å trimme en moped :p (selv om kanskje det er litt farligere med tanke på trafikksikkerhet)

Uansett.. jeg mistenker at trådstarter ikke er så veldig seriøs med tanke på den ekstreeemt dårlige gramatikken, og i det hele tatt måten innlegget er skrevet på. Skrivefeil kan skje, men får da være måte på :p

I tilfelle trådstarter faktisk er seriøs:

som sagt: NEI, det er ikke ulovlig å overklokke.

Ja, det er ulovlig å dele ut opphavsrettet materiale.

Jeg har ikke hørt om noen private LAN-parties som har blitt storma av politi pga. dette, men hørte om ett litt større et som ble storma (lurer på om det var i tyskland, og de ba nærmest om det ved å reklamere for at de har en server som shara ut "warez" til alle deltakere :p).

nå er det nå enn slik at det å trimme en moped faktisk ER ulovlig;)

Lenke til kommentar

Eneste "LAN" jeg har hørt om i Norge, som politiet storma, var "demo-/copyparty" til Cryptoburners i Drammen i 1990. Ingen som var i nettverk der, men disketter med spill og demoer fløy fra maskin til maskin :p

Men, det er ikke lov å distrubiere piratkopiert programvare over LAN nei. Tror nok politiets prioritering av slikt er nærmest lik 0. Har vel litt annet å gjøre enn å raide en gymsal med kvisete 14-åringer :tease:

Endret av Biggus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...