Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinforbruk '83 Nissan Cherry (overslag)

enden

Anbefalte innlegg

Har en Nissan/datsun Cherry 1,5L fra 83 som brukes til og fra jobb. Dama har nå bestemt seg for at det er for dyrt i forhold til buss. Er det noen som kan gi meg et grovt overslag på hva denne bilen sluker på litern slik at jeg har ammunisjon å fyre tilbake med?

Ja, jeg kunne ha satt meg i bilen og funnet det ut selv, men har verken lyst eller tid til det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er relativt.

Dersom du har 4Km til jobben og bilen har automatisk schoke kan du ende opp med å bruke 2 liter på mila dersom du kun kjører til å fra jobb om vinteren.

Jeg vet at nå vil noen protestere å si at dette ikke er mulig men ett Nissan verksted hadde eksakt den historien.

Det var en mann som syntes sherryen brukte så uhorvelig mye bensin om vinteren.

For å gjøre en lang historie kort så installerte de bensinmåler med logg i bilen og fant ut at motoren gikk på full schoke hele tiden nettop forde bilen bare ble kjørt 3-4Km hver gang.

Lenke til kommentar

He he, hvis det er en 83 mod er den vel velsignet med manuell choke, så da blir vel konkulosjonen at om du sørger for at dama ikke henger vesken på choken bør den klare seg ned i <0,8 på mila.

En annen sak er jo som perpyro er inne på, hva de faktiske utgiftene blir da, de tallene gjelder vel om du bor utenfor byen og kjører over 5Km.

Blir jo noe ganske annet om du står i gangfart på vei inn til Oslo, med bomringer og det hele.... Meeen det ville du jo ikke høre om :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...