enden Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har en Nissan/datsun Cherry 1,5L fra 83 som brukes til og fra jobb. Dama har nå bestemt seg for at det er for dyrt i forhold til buss. Er det noen som kan gi meg et grovt overslag på hva denne bilen sluker på litern slik at jeg har ammunisjon å fyre tilbake med? Ja, jeg kunne ha satt meg i bilen og funnet det ut selv, men har verken lyst eller tid til det... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 vel, det er jo en liten motor i en lett bil, så rundt 0,6-0,7 bør være reelt.. For å sammenligne, min 440 bruker 0.7 på mila.. litt større bil med 1.7 liters motor.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Mulig du kan sammenlikne den meg gammel-golfen min som hadde 1,5l. motor. Langkjøring: 0,55 Bykjøring: 0,8 Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Glimmers. Det betyr en prisforskjell på over 100% opp til buss den ene veien og gåtur hjem Ja, jeg vet det innebærer andre kostnader, men det er ikke en del av diskusjonen enda Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Alt er relativt. Dersom du har 4Km til jobben og bilen har automatisk schoke kan du ende opp med å bruke 2 liter på mila dersom du kun kjører til å fra jobb om vinteren. Jeg vet at nå vil noen protestere å si at dette ikke er mulig men ett Nissan verksted hadde eksakt den historien. Det var en mann som syntes sherryen brukte så uhorvelig mye bensin om vinteren. For å gjøre en lang historie kort så installerte de bensinmåler med logg i bilen og fant ut at motoren gikk på full schoke hele tiden nettop forde bilen bare ble kjørt 3-4Km hver gang. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 He he, hvis det er en 83 mod er den vel velsignet med manuell choke, så da blir vel konkulosjonen at om du sørger for at dama ikke henger vesken på choken bør den klare seg ned i <0,8 på mila. En annen sak er jo som perpyro er inne på, hva de faktiske utgiftene blir da, de tallene gjelder vel om du bor utenfor byen og kjører over 5Km. Blir jo noe ganske annet om du står i gangfart på vei inn til Oslo, med bomringer og det hele.... Meeen det ville du jo ikke høre om Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Kjører midt i byen med autochoke ja... Men motoren er nyoverhalt, så choken daler fort ned mot null, og treffer nullpunktet etter 2/3 tur - hvis turtallet er en indikasjon på chokenivå da. Men akkurat dette er en detalj jeg kan utelate for dama Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Turtall er en grei indikasjon ja, og med nyovehalt motor og 2/3 av turen uten choke burde estimatene her være godt innefor rekkevidde. (Du får minne henne på at bussene i Oslo kan ikke kjøre hvis det snør...) Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Hehe, tar trikken i så fall. Neste oppgave da er bare å finne ut hvordan jeg skal få sneket meg unna sykkelturen til våren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå