Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrense internetthastigheten på nettverket.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tom tråd ? :ermm: jeg skrev da en hel del .

Hvis det er borte skal jeg skrive det på nytt .

Det er 4 maskiner som står i nettverk . De deler en 3 mbit linje og jeg vil bremse hastigheten sånn at det er jevnt fordelt .

Jeg har 2 nettverkskort og i enden av den andre kortet står en switch som deler ut til de andre .

jeg vil bare bremse den ene ip adressen men den vises ikke i netlimiter .

kan du forklare hvordan ?

Er det ALG.EXE som skal bremses ? Det er den eneste nyesom dukket opp etter at jeg satt opp denne pc'n til og dele internettkoblingen.

Mvh Falcon

Lenke til kommentar

Hmm... kan man bruke nettlimiter til å begrense hastigheten til andre masiner på nettverket uten å ha det installert på den aktuele maskinen?

Hvordan gjør man dette?

Deler nemlig internett (512/512) med en annen maskin, og når den er på nett stuper hastigheten min enten den bruker internett eller ikke. Derfor vil jeg vite hvordan jeg kan kontrolere internetthasigheten på en maskin fra min maskin.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

netlimiter er kun for enkle maskiner. Du trenger dej ein firewall som har traficshapeing sett opp på ein server som er koblet før dei andre pcane i nettet. Injoyfirewall er ein slik firewall. Du har der sjans å sette opp prioriteringa på diverse porter, slik at websurfing får høgre pri enn nedlastinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...