OeO Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei, har lyst på vannkjøling avhovedsaklig 1 grunn, STØY!! Må kunne bruke den på både CPU(amd xp) og GPU (GF4). Håpet på en pris under 2k med frakt. Dette må være komplett, eller med 1 del eller 2 ekstra! må ha allt, vil ikke lage selv, da lekker d sikkert! Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 kjøp heller enkelt komponenter.. da sparer du mye penger enn hvis du kjøper samlet kit og senere vil bytte ut noe.. :smile: http://www.3dfxcool.no har endel.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Hva komponenter annbefaler du? Hvilke komponenter trenger jeg? Finnes det en guide eller.no som jeg kan bruke? Burde kjøling av cpu og gpu kobles parrallellt eller i serie? edit: manglet noe _________________ Amd xp 1800 Msi KT3 Ultra aru Gainward ti4400 Seagate IV 80gb 256 mb TwinMos Win xp home (lovlig :smile: ) Mye støy [ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-06-04 15:39 ] Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 tja... det er mye utstyr ute å går nå.. jeg selv har amd pro kittet men det annbefaler jeg ikke.. men derimot vannblokka som følger med er genial. Cu-Vannblokk på 3dfxcool - 485,- feste: ProFix3 - 225,- pumpe: Eheim 1048 - 569,- radiator: Max. Perf. Radiator = GENIAL!!!! - 650,- selv om jeg har giant selv, sikler etter denne! (skal vist være veldig bra).. gpu kjøler finner du kanskje på netconnection.no/lucys ikke at jeg anbefaler denne siden etter å ha lest en LANG diskosjon her på ok.no med en beryktet "normal" veldig involvert? :smile: Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 du trenger ikke koble parallel.. serie går helt fint! men hvis du skal kjøle ned flere ting etterhvert, sånnsom f.eks. hd og psu så burde du koble parallelt. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 16:07, Arachnid skrev:tja... det er mye utstyr ute å går nå.. jeg selv har amd pro kittet men det annbefaler jeg ikke.. men derimot vannblokka som følger med er genial. Cu-Vannblokk på 3dfxcool - 485,-feste: ProFix3 - 225,-pumpe: Eheim 1048 - 569,-radiator: Max. Perf. Radiator = GENIAL!!!! - 650,-selv om jeg har giant selv, sikler etter denne! (skal vist være veldig bra)..gpu kjøler finner du kanskje på netconnection.no/lucysikke at jeg anbefaler denne siden etter å ha lest en LANG diskosjon her på ok.no med en beryktet "normal" veldig involvert? :smile: Hvorfor vil du ikke anbefalle AMD pro waterkit? Har det jeg oxo og er da meget fornøyd med det! I tillegg til settet har jeg Hayden676 radiator, en aluminiumstank(ca 1liter) og 2 120mm papst vifter! Funker meget bra! I Trondheim har vi nå va 30 grader i skyggen og cpu ligger på 36 grader... (se sig...) Tror det settet er et greit sett å bruke som første vannavkjølingsprosjekt! Enkelt og billig ikke mist! Det eneste minuset jeg kan se er at pumpa kunne ha vert noe bedre... /steinih Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Bygg sjøl... det er idiot enkelt.... i dag monterte jeg mitt vannkjølings sett... der er alt untat pumpa "heimelaga" Prisen kom på mellom 1500-2000kr. Aqua medic Oasenrunner 3500 + Masse penger i koblinger ++++++++ Lenke til kommentar
OeO Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 det som Arachnid foreslo kostet jo over 2500 til sammen (med gpu kjøleblokk). Amd pro waterkit koster jo ikke mer enn amd pro waterkit med giant radiator + gpu kjøleblokk til 1700, husk jeg vil egentlig bare bli kvitt lyden, er ikke ute etter noe "high"-end greier...??? [ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-06-04 16:39 ] Lenke til kommentar
steinih Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hvil du ser på en del tester her på overklokking.no så vinner AMD pro waterkit eller de er helt i toppen! I forhold til pris vil jeg si at det er det beste alternativet... /steinih Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Har du sett på danger den blokker ? det billigste settet koster omtrent det samme som pro water kit. jeg anbefaler hvertfall silikonslanger. og aquabee pumpen jeg har er veldig stillegående. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 dette er å anbefale (billig, men helt greit for ditt behov) : fra microplex: [*]Swiftech CPU-kjøler for vann [*]Eheim 1048 vannpumpe [*]Maxxxpert radiator, "Mono" [*]Parflex, slange 3/8", ca 3m (kan gjøre en del feil da ved kutting) . [*]Koolance vannblokk, videokort [*]Parflex, T-Union, 3/8" 3dfxcool: [*]AMD Magnum 390 WaterKit [*]Giant Radiator det er hva jeg fåreslår fra de forskjellige webshopene. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 passer koolance blokka på geforce 4? Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 18:07, eldorado2097 skrev:passer koolance blokka på geforce 4? den burde det, eller så er det vel bare å lime den på med litt termisk lim. Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 jeg har settet selv.. men tempen min er ikke den beste! skal kjøpe swiftec (den uten pelt) og eventuelt kjøpe det senere.. Amd Pro kittet er greit start sett.. men etter en liten stund går man gjærne etter større ting :smile:.. vurderer å kjøpe ny radiator også. men nova pumpa er genial! Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 jeg mener at AMD pro kittet er litt nybegynner sett... men siden du ikke har hatt noe tidligere så er det greit! Lenke til kommentar
OeO Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 ER jo nybegynner så! passer sikkert for meg, prisen også! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Kollerancer. det virker enkel og bygge men kanskje litt dyrt. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Magnum kittet til 3dfx (nye AMD Pro Water Kit) har blitt like dyrt som Ncool settet til netconnection, så nå er det egentlig ett fett hva du kjøper. Når det gjelder blokkene, så er det maks 1 grads forskjell i temperatur. Du burde går for silikonslanger, og 1/2", for da kan du bruke blackice extreme. Jeg har den, og den ruler. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 21:17, eldorado2097 skrev:Magnum kittet til 3dfx (nye AMD Pro Water Kit) har blitt like dyrt som Ncool settet til netconnection, så nå er det egentlig ett fett hva du kjøper. Når det gjelder blokkene, så er det maks 1 grads forskjell i temperatur.Du burde går for silikonslanger, og 1/2", for da kan du bruke blackice extreme. Jeg har den, og den ruler. jeg tror ikke at black ice extreme er tingen her. for han har ikke lyst på en dyr vannkjøling (jeg antar dette siden han skrev det) så det er best at han kjøper Maxxxpert radiator, "Mono" som er en del billigere og fungerer helt ok. 3/8 slanger eller 1/2 slanger er derfor ikke så viktig bare det passer til blokka. lenger oppe skrev noen at det ikke var nødvendig med parallell kobling, at det er like greit med seriekobling. Jeg er enig, men det koster ikke så forfredelig mye mer, og tempratur forskjellen er en god del (antar jeg av teoretiske grunner). Magnum kitte er greit det er ikke så veldig dyrt, men det følger ikke med radiator så det kommer fort opp i en 2000 tilsammen, som er fornuftig for et vannkjølingsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå