Gå til innhold

varm cpu over 70

Terje0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en p4 2.8c @ 3.34GHz. Dette er en northwood cpu og dersom du har en prescott-utgave er nok den litt varmere, men etter overklokkinga mi ligger min på mellom 35 og 45 grader. Hvis cpu'en din noen gang kommer i nærheten av 120 tror jeg du ikke kommer til å høre advarselen. Den slokner nok lenge før det tror jeg!

Lenke til kommentar

Når det gjelder montering av CPU kjøler... så er det vanskelig å montere en P4 feil, iallefall Boxed kjølere om det er det du har, men hvem har montert kjøleren du eller ferdig levert ? Hvilke kjøler har du ?

Hvis du fikk kjøleren ferdig montert kan det være en ide å å sjekke hvordan det ligger ann med goop/pasta. Ta av kjøleren å legg på eget hvis du har.

Overklokking.no har en fin guide, http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html les igjennom denne hvis du føler deg usikker på dette området.

Men det jeg ville teste hvis jeg var deg er hvor høy temperaturen blir under full last på PC, for så å åpne kabinettet for å sjekke en gang til hvor høyt du klarer å få temperaturen. Hvis du har stort avvik her så tyder det på at du har dårlig kjølig i kabinettet og da bør du gjøre noe med luft gjennomstrømningen.

Det å få byttet ut litt luft kan ha veldig mye å si.

Lenke til kommentar

Vis du har montert den selv kan det være at du har glemt kjølepasta det her veldig mye og si! :yes:

Monter en større vifte og ikke bruk pc så mye til krevende ting før du har montert den nye viften for når du utsetter din cpu for høye tempraturer kan dette gå utover kapasiteten. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...