Terje0 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har et problem med pcen. Cpu blir alt for varm. når jeg spiller begynner pcen å pipe, har gått inn i bios og skrudd opp cpu advarselen til 120. den sto på 70, Er det normalt at cpu blir så varmt ? hvordan fikser jeg dete har p4 3,0 ghz Lenke til kommentar
cr45h_0v3rr1d3 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 hva slags kjølng har du? Kan ha noe med no sånnt frequens greier i biosen...at den er stillt for høyt Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har en p4 2.8c @ 3.34GHz. Dette er en northwood cpu og dersom du har en prescott-utgave er nok den litt varmere, men etter overklokkinga mi ligger min på mellom 35 og 45 grader. Hvis cpu'en din noen gang kommer i nærheten av 120 tror jeg du ikke kommer til å høre advarselen. Den slokner nok lenge før det tror jeg! Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Er den nymontert? Har du brukt noe/for mye goop? Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 er det en HP-pc? hadde min cpu i en før, da ble det ofte temp'er opp i 80c... skifta kabinett (og omtrent alt annet) og cpu temp'en falt 30c Lenke til kommentar
steira Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvis du Nettop har montert cpu`n kan det hende du ikke har fått festet kjøleribben skikkelig til cpu, Prøv og kjenn om den er løs. Lenke til kommentar
Calidor Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har en prescott og min blir også litt varm. Faktisk oppe i 60C i spill. Kjører en fin Zalman vifte som er bra men 60C + så er det ikke mulig at det kan komme texture feil da ?? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Når det gjelder montering av CPU kjøler... så er det vanskelig å montere en P4 feil, iallefall Boxed kjølere om det er det du har, men hvem har montert kjøleren du eller ferdig levert ? Hvilke kjøler har du ? Hvis du fikk kjøleren ferdig montert kan det være en ide å å sjekke hvordan det ligger ann med goop/pasta. Ta av kjøleren å legg på eget hvis du har. Overklokking.no har en fin guide, http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html les igjennom denne hvis du føler deg usikker på dette området. Men det jeg ville teste hvis jeg var deg er hvor høy temperaturen blir under full last på PC, for så å åpne kabinettet for å sjekke en gang til hvor høyt du klarer å få temperaturen. Hvis du har stort avvik her så tyder det på at du har dårlig kjølig i kabinettet og da bør du gjøre noe med luft gjennomstrømningen. Det å få byttet ut litt luft kan ha veldig mye å si. Lenke til kommentar
Spontan Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Vis du har montert den selv kan det være at du har glemt kjølepasta det her veldig mye og si! Monter en større vifte og ikke bruk pc så mye til krevende ting før du har montert den nye viften for når du utsetter din cpu for høye tempraturer kan dette gå utover kapasiteten. Lenke til kommentar
Terje0 Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 hva bør temperaturen ligge på ? Lenke til kommentar
Spontan Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 En godt kjølt pc (kun vifter) skal ligge på rundt 35C min ligger mellom 35 og 40 avhengi av vilke oppgaver jeg utsetter pc for. men det er ingen fare om din cpu ligger på 50 og 55 grader, men mer en det bør den ikke ligge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå