ggp Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Topicen sier nesten alt. Paste scripte mitt er et script som jeg kan legge opp text på php siden min ... Vel uansett, problemet er at jeg ikke får skrevet noe til filen.php som blir opprettet ... Her er koden: <?php $filename = "$topic.php"; if (!file_exists($filename)) { touch("posts/$filename"); chmod("posts/$filename", 0777); } ?> <?php $filename = "$topic.php"; $topic = nl2br(strip_tags($_POST["topic"])); $upload = nl2br(strip_tags($_POST["upload"])); $nick = strip_tags($_POST["nickname"]); $somecontent = "<div id='text'> <p class='style5'><span class='style7'> $upload</span></p> <div id='nick'> <p class='style1'>Topic: $topic | Skrevet av $nick </p> </div> </div>"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, "$somecontent\n") === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo ''; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } ?> Viss du ikke forstår hva jeg trenger hjelp til, spør - Takker for hjelp Endret 16. desember 2004 av ggp Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Noen som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hva er det scriptet putter ut, da? Kommer det en feilmelding, eller er det bare helt blankt? Btw: bumping hjelper IKKE, og får deg bare i klammeri med moderatorene. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Et 'test-forum'. Noe som jeg driver å teste meg fram for å lære php ... Scripte sender ut txt så folk kan lese Og nei, siden er ikke blank... Bare svar på spørsmålet du Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Jeg svarer på spørsmålet ditt når du svarer på mitt. Hvis scriptet sender ut en feilmelding er det greit å få se det, sant? Prøv dette: <?php $topic = nl2br(strip_tags($_POST["topic"])); $filename = $topic . ".php"; if (!file_exists($filename)) { touch("posts/$filename"); chmod("posts/$filename", 0777); } $topic = nl2br(strip_tags($_POST["topic"])); $filename = $topic . ".php"; $upload = nl2br(strip_tags($_POST["upload"])); $nick = strip_tags($_POST["nickname"]); $somecontent = "<div id='text'> <p class='style5'><span class='style7'> $upload</span></p> <div id='nick'> <p class='style1'>Topic: $topic | Skrevet av $nick </p> </div> </div>"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, "$somecontent \n") === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo ''; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } ?> Gi beskjed om hva som skjer. Endret 16. desember 2004 av jorgis Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Vel, vet ikke helt hva som er galt Får opp meldingen The file test.php is not writable Men filen blir lagret, men filen er helt blank ... Ta en titt Her Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Vel, vet ikke helt hva som er galt Får opp meldingen The file test.php is not writable Men filen blir lagret, men filen er helt blank ... Ta en titt Her chmod den til 777. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Ja, når filen blir lagret, så skal den bli automatisk cmodet ... <?php $filename = "$topic.php"; if (!file_exists($filename)) { touch("posts/$filename"); chmod("posts/$filename", 0777); } ?> Det er vel riktig ? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Prøv å bruke ftp_site for å sette chmod istedet for chmod funksjonen. Se eksempel på php.net EDIT: php.net/chmod: Note: This function will not work on remote files as the file to be examined must be accessible via the servers filesystem. Endret 17. desember 2004 av kakkle Lenke til kommentar
ggp Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg skal liksom ikke gjøre det manuellt viss det er det du peker til ... Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Eksempel: <?php /* Connect to FTP server */ $conn = ftp_connect('ftp.example.com'); if (!$conn) die('Unable to connect to ftp.example.com'); /* Login as "user" with password "pass" */ if (!ftp_login($conn, 'user', 'pass')) die('Error logging into ftp.example.com'); /* Issue: "SITE CHMOD 0777 path/to/posts/$topic" command to ftp server */ if (ftp_site($conn, 'CHMOD 0777 path/to/posts/$topic')) { echo "Command executed successfully.\n"; } else { die('Command failed.'); } ?> Lenke til kommentar
ggp Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Nå får jeg opp meldingen Warning: ftp_site(): SITE CHMOD command failed. in /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/news2/trader/upload2.php on line 45Command failed. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Kan du poste den koden du har nå? /husk å sensurer ftp brukernavn og passord :-) Lenke til kommentar
ggp Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) ]<?php $filename = "$topic.php"; if (!file_exists($filename)) { touch("posts/$filename"); chmod("posts/$filename", 0777); } ?> <?php /* Connect to FTP server */ $conn = ftp_connect('ftp.start.no'); if (!$conn) die('Unable to connect to ftp.example.com'); /* Login as "user" with password "pass" */ if (!ftp_login($conn, ****, '****')) die('Error logging into ftp.example.com'); /* Issue: "SITE CHMOD 0777 posts/$topic" command to ftp server */ if (ftp_site($conn, 'CHMOD 0777 posts/$topic.php')) { echo "Command executed successfully.\n"; } else { die('Command failed.'); } ?> <?php $topic = nl2br(strip_tags($_POST["topic"])); $filename = $topic . ".php"; if (!file_exists($filename)) { touch("posts/$filename"); chmod("posts/$filename", 0777); } $topic = nl2br(strip_tags($_POST["topic"])); $filename = $topic . ".php"; $upload = nl2br(strip_tags($_POST["upload"])); $nick = strip_tags($_POST["nickname"]); $somecontent = "<div id='text'> <p class='style5'><span class='style7'> $upload</span></p> <div id='nick'> <p class='style1'>IP: $ip | Topic: $topic | Skrevet av $nick </p> </div> </div>"; if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } if (fwrite($handle, "$somecontent \n") === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo ''; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } ?> Endret 17. desember 2004 av ggp Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hmmm... ser en helt annen ting med scriptet ditt, som nok er hovedprobelemet: Du oppretter filen posts/$filename, mens når du skriver til filen, skriver du til $filename. Det vil opprette en fil i katalogen over posts, men vil ikke ha rettighetene 0777. Prøv å skriv til den filen du oppretter, altså posts/$filename Det beste er nok å endre variabelen $filename til å være posts/$topic.php: $filename = "posts/$topic.php"; Lenke til kommentar
ggp Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det hjalp litt tror jeg ... Men jeg fikk opp enda et nytt problem Warning: ftp_site(): SITE CHMOD command failed. in /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/news2/trader/upload2.php on line 48Command failed. Linje 48 er: if (ftp_site($conn, 'CHMOD 0777 $filename')) { Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 prøv på nytt med kun chmod. altså ikke ftp oppkobling og ftp_site... Skal du bruke ftp_site, tror jeg du må bruke hele pathen til filen, altså: /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/news2/trader/$filename Lenke til kommentar
ggp Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg tok bort <?php /* Connect to FTP server */ $conn = ftp_connect('ftp.start.no'); if (!$conn) die('Unable to connect to ftp.example.com'); /* Login as "user" with password "pass" */ if (!ftp_login($conn, '...', '...')) die('Error logging into ftp.example.com'); /* Issue: "SITE CHMOD 0777 path/to/posts/$topic" command to ftp server */ if (ftp_site($conn, 'CHMOD 0777 $filename')) { echo "Command executed successfully.\n"; } else { die('Command failed.'); } ?> og da fikk jeg også en error: The file Post Navn.php is not writable Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) har du chmod($filename, 0777) istedetfor det du tok vekk ? husk at $filename må være "posts/$topic.php" EDIT: Hsuk også å kun touche $filename, og ikke posts/$filename. Endret 17. desember 2004 av kakkle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå