GreyWanderer Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Var i Oslo i dag, så var jeg innom Komplett. Og jammen hadde de ikke fått inn gsmart mini 2 der. Så jeg kjøpte meg liksågodt et, til 850 kr. Har ikke fått lada opp batteriet og prøvd det ut ennå, men det er LITE. Ja, dette er mitt første digitalkamera. Tenkte jeg liksågodt kunne kjøpe dette siden det er billig og kvalitet betyr ikke alt for meg. Lenke til kommentar
b33 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei, hadde du giddet å legge ut noen prøve bilder. Gjerne i litt forskjellig lys. Når du får ladet det da selvfølgelig... Er veldig fristende å kjøpe... Lykke til! B. Lenke til kommentar
b33 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Også lurer jeg på en ting til... Er det noe form for beskyttelse forran linsa når det er skrudd av?? Er det noen problem å bare ha det i lomme uten noen form for veske rundt? Takker igjen! B. Lenke til kommentar
GreyWanderer Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Kan godt legge ut noen prøvebilder. Kameraet er vel ferdig oppladet rundt klokka 6. Linsa er litt innsunket, så det er nok ikke noe som er nær linsa når du har den i lomma. (skulle jeg tro iallfall) Lenke til kommentar
GreyWanderer Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 http://home.online.no/~as-mell/test.jpg http://home.online.no/~as-mell/test2.jpg http://home.online.no/~as-mell/test3.jpg http://home.online.no/~as-mell/test4.jpg Dette var bare noen bilder jeg tok fort. Nå er jeg 0 erfaring med å ta bilder da. Har aldri eid et vanlig kamera en gang. Så du får sikkert til bedre bilder med det. http://home.online.no/~as-mell/test.avi Prøvde meg på en video også. Her bevegde jeg kanskje kamera litt mer enn det er meningen. Lenke til kommentar
b33 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det var jo veldig bra ute, men inne var det litt mørkt, og kornete. Men til den prisen! Mykket bra synes nå jeg. Takk for at du la de ut! B. Lenke til kommentar
kikken Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Heisann. Lykke til med ditt gsmart mini II. Jeg hadde ett mini I inntil nylig da jeg solgte det og bestilte meg ett mini II. Det kommer i posten i morgen eller torsdag. Flott at du la ut noen testbilder. Bildene er nok endel bedre enn mini I, og det er jo lovende...:smile: En ting, kan du sjekke for meg om battteriet varer en stund. Mitt mini I varte faktisk en god stund mellom lading da det har en auto-slåav funksjon som funker bra... mvh Kikken Lenke til kommentar
GreyWanderer Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Tok med meg kameraet på skolen i dag, tok 25 bilder og 5 videosnutter. For det meste så skrudde jeg bare på kameraet når jeg skulle ta et bilde og skrudde det av igjen etterpå. Batteriet var fremdeles på "high" etter at jeg kom hjem. Men jeg har et problem med videofilene. Det lagres som avi, men du trenger visst en spesiell codec som fulgte med kameraet. Det går greit å spille av på min PC, men jeg kan ikke sende videoen til andre. Prøver å finne ut hvordan andre kan installere den codecen, eller om det går an å lagre i vanlig avi format. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei GreyWanderer! Når du lagrer videoen fra digitalkamera kva står det da at codecen heiter? Om du høgreklikker på avi fila og velger egenskaper kan det hende det står kva codec heiter. Det er også mulig at folk kan laste ned codecen direkte fra avi spillaren sin.vist ikkje dei som lager digitalkamera har ein "speisielt for dette kamera codec".. Elles så kan du kanskje sende ein epost til [email protected] og høre om dei veit kva codec det dreier seg om. Lenke til kommentar
GreyWanderer Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Det står "video compression: sp5x_32.dll". Fant fila i windows/system og prøve å kopiere den over til en annen PC, men det hjalp ikke noe. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei GreyWanderer! Om du som sagt sender ein epost til komplett.no så kan det hende dei veit kor du kan få tak i codecen.. Btw,noko eg lurer på er kva minneteknologi er brukt? Fant ikkje noko på Mustek sine sider.. Hadde vært kjekt å kunne skifte ut minnekort (om det går..) Lenke til kommentar
GreyWanderer Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Ok, sender en mail til Komplett jeg. Minnet og batteriet er innebygd. Kameraet kan ikke åpnes på noen måte, det eneste du kan gjøre er å sette inn usb. Lenke til kommentar
kikken Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hey hey hey. Kameraet kom i posten i dag. Da kan jeg t det med meg nå i ferien. Bilen er pakket, hunden ligger baki, og madammen er i ferd med å innta co-pilotsetet. Deilig.......:smile: Nå slipper jeg å bare ta med meg det "gamle" Canon ixus Vèn min. Bilder skal komme opp her etter en 10 dagers tur. mvh Kikken Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 GreyWanderer hvor stort er minnet. Kjetil Lenke til kommentar
GreyWanderer Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Minnet er på 16 meg. Da kan du ta 54 bilder i 1280x969 oppløsning. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Heysann Jeg fikk meg gsmart mini 2 idag, og jeg tror den er ødelagt hvis du ikke finner en løsning til meg!!! Jeg skrur den linsa til den blomsten og tar bilde av noe som er ca 3meter unna, og skrur den tilbake til de to personene og tar bilde, og begge bildene er like kornete... har du tips til hva jeg kan gjøre? _________________ Hvis du hater din nabo. Gi barna dens trommer [ Denne Melding var redigert av: King_mephisto på 2002-06-07 16:53 ] Lenke til kommentar
unwill Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg vurderer også på å kjøpe dette kameraet, men jeg vil gjerne se flere testbilder... Har sett et par testbilder på dette forumet og andre steder med variert resultat... Noen bilder blir veldig "fuzzy" og så si helt ubrukelig, men har også sett noen med imponert bildekvalitet... hmm... er det virkelig så stor forskjell fra kamera til kamera? Lenke til kommentar
GreyWanderer Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 http://home.online.no/~as-mell/pics/ Som du ser så varierer resultatene litt. Det har en del å si hvor lyst det er og hvor mye bevegelse det er osv. Disse bildene har jeg bare knipsa uten å tenke så mye over ting. Tror kanskje noen har blitt litt dårlige siden kameraet var i bevegelse. Filmene derimot blir skikkelig bra (til å være så liten oppløsning), men som sagt så må du ha programvaren som følger med kameraet for å spille den av. Jeg har iallfall ikke funnet noen annen metode hittil... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hmm... så den er ikke så god når kameraet er i bevegelse? Hva om det er motivet som er i bevegelse? Hadde vært bra om du kunne laste opp flere bilder av forskjellige motiver, avstand, lys og farge... Lenke til kommentar
GreyWanderer Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Om kameraet eller motivet er i bevegelse går vel ut på det samme? Ok, skal prøve å få tatt noen bilder enten i morgen eller mandag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå