Gå til innhold

Hva er deres favorittdel av Ringenes Herre?

Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

Hvilken del av Ringenes Herre er deres favoritt, og hvorfor?

Personlig har jeg veldig sansen for den delen etter de har satt ut fra Hobbitun og før de ankommer Bri. Det er noe med det mystiske der, man får for første gang et innblikk i denne mystiske verdenen.

I tillegg liker jeg Moria veldig. Vet ikke hvorfor egentlig, den delen bare fascinerende for meg. Plassen virker så utrolig mektig og uvissheten omringet stedet skaper en kul stemning.

Vel, dette er bare to steder av mange jeg liker veldig godt, det finnes selvsagt flere!

Vel, hva syns dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, lenge siden jeg leste boka nå ser jeg ja. Hmm, det jeg kommer på som jeg likte best var vel når Aragorn, Gimli og Legolas løp over Rohan etter orkene og en del rundt dette. I tillegg likte jeg kampen ved Gondor, når Frodo og Sam møter alvene i skogen (I første boka) og generelt reisen gjennom skogen der før de møtte Aragorn.

Lenke til kommentar

uten tvil moria!

Utrolig mye som har skjedd på den plassen.

Egentlig er jeg interesert i dvergene generellt, så jeg sugde i meg all informasjonen om moria og alle krigene dvergene har vært med i.. og alt annet selv om det er vagt tilsluttet dvergene!

Utrolig fasinerende!!

Lenke til kommentar

Jeg er også en fan av Tom Bombadil, samt fortellingen frem til det møtet. I starten når "jakten" begynner, og de haster igjennom skogen med ringskrømtene i hælene..

Jeg liker også Ithilien, synd filmen ikke klarte å beskrive det området like nydelig som det Tolkien gjorde. Ellers er jo også Frodo og Sams reise inne i Mordor bra. Nedtyngende, deprimerende og mørk. Nydelig. Er egentlig veldig glad i hele boka. :)

Lenke til kommentar

Har sittet å fundert på dette en stund nå, og har kommet frem til at min favorittdel er ankomsten til Rivendell og Lothlorien (liker ikke å bruke de norske ordene). Spenningen og mystikken rundt dette stedet er enorm. Har alltid latt meg fasinere av alver ;) Ellers er det noe helt spesielt med Tom Bombadil, beskrivelsene av Rohan, Moria, Gondor (spesielt Minas Tirith :love: og Ithilien), Fangorn og selvsagt Hobbiton. Slaget på Pelennor-engene, foran svarteporten og ved Helms Deep har også brent seg godt inn i hukommelsen min.

Lenke til kommentar

Jeg har bare sett filmene jeg.. Men jeg må si at jeg drømmer meg litt bort når de er i "Hobshire".. Alt virker så perfekt liksom.. Eller hva? Kan tenke meg beskrivelsen av Hobshire i bøkene må være utrolige..

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
litt bort når de er i "Hobshire".

Hobshire?

Anyway ... er en stund siden jeg har lest boken nå, så vanskelig å si. Men jeg husker fortsatt den spennende følelsen når ringskrømtene red rundt for å finne hobbitene.

Hobsyssel eller hva det heter =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...