Nicklas Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei! Bare lurer på hvorfor så mange har begynt å bruke FC3? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 bleading edge? Og der er enkelt. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 FC2-guiden, generell enighet om at det er lett å bruke og mange som skryter av det er nok grunner til det. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Oki Bleading edge? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Grunn? Det er fordi det er en god distro, og fordi det har nesten helt nye programvare-versjoner. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 bra distro for dem som er helt færske på linux, når det da i tilegg er en glimrende guide på norsk her på forumet så er det vel greit Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg vil tro det er mest på grunn av tilgangen på dokumentasjon. Og at ferskinger blir anbefalt det som en god nybegynnerdistro. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 God distro generellt vil nå jeg si... Får se om jeg får skrevet en "ren" fc3-guide... Må innrømme at jeg fremdeles for det meste kjører FC2 selv... Orker ikke reinstallere... Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Er det så store forskjeller på fc2 og fc3 da? Lastet ned dvd-isoen til fc3 i sta, kanskje jeg tester det senere i dag. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Er det så store forskjeller på fc2 og fc3 da? Lastet ned dvd-isoen til fc3 i sta, kanskje jeg tester det senere i dag. En del nyere versjoner av programvare etc. Endret 16. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 De er relativt forskjellige i UI i alle fall. fc3 var ingen regresjon for å si det sånn - uten at FC2 var (er) ille. Men fc3 er ennå bedre! Og ennå utvikler det seg svært fort. Personlig tror jeg de største forbedringene fram mot core 4 kommer til å bli en integrert og godt "extras" system - altså ikke RH-leverte rpm'er (er selvfølgelig ettersett etc. Se www.fedora.us) (dette kan komme innen core 3's levetid), samt en langt kortere oppstartstid. Dette er basert på info fra development-lista. Men jeg tror det er tvilsomt om de kommer til å rydde opp i up2date/yum - dvs. ta kverken på up2date (overmoden...) og få inn en skikkelig yum gui. Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Ja, snakk om rask utvikling! De pøser ut så det holder. Er vel ikke lenge til core 4 kommer heller tenker jeg. Er det forresten mulig med fedora å ta en ala swaret@slackware for å oppdatere programvaren? Med bruk av slike tools så er det jo en fryd å bruke. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Hehe, jaja... jeg installerte FC3 jeg Sitter på linux nå og det har gått bra så langt. Installert Opera uten problemer Hadde egentlig tenkt til å ha dualboot men da jeg boota så stod det at den ikke kunne finne noe operativ system så jeg installerte likesågodt bare Linux uten Windows. Eneste jeg ikke liker så langt er fonten i Opera og Mozilla Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Nicklas: Skift til 'Bitstream Vera Sans' på alle fonter i nettleseren din du. Da skal du se det blir vesentlig bedre. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Er det forresten mulig med fedora å ta en ala swaret@slackware for å oppdatere programvaren? Med bruk av slike tools så er det jo en fryd å bruke. yum update eller apt-get upgrade? Eller misforstår jeg? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hmm... Helt klart at det hjelper å mase... Denne kom for 10 minutter siden ned i min postkasse: Emne: Fedora Project launches Pre-Extras Dato: Thu, 16 Dec 2004 14:00:26 -0500 The Fedora Project is officially launching Fedora Pre-Extras, to work alongside Fedora Core 3 for i386 and x86_64 based platforms. What is Pre-Extras? It is our way of showing you that we've been working hard, as many packages have been built, and are ready for distribution. We are working very hard to make the build system work well, and the infrastructure for this is almost ready, it just has a few kinks that we are ironing out. As a measure of good faith, CVS for both Core and Extras has already been opened. While waiting for Extras to officially launch, use Pre-Extras today! Where did all these packages come from? These were packages from the now-merged Fedora.us repository as well as freshrpms.net repository. So they maintain the same high quality standards that was imposed previously. So how do I get it? Pre-Extras is currently hosted on the FedoraProject.org website, and is available at: http://fedoraproject.org/pre-extras/3/ It is available as a YUM repository, and an entry like the following would suffice (in /etc/yum.conf): [pre-extras] name=Pre Extras baseurl=http://fedoraproject.org/pre-extras/3/$basearch/ gpgcheck=1 There is a temporary Pre Extras GPG key, which all packages are signed with. The fingerprint: pub 1024D/1AC70CE6 2004-12-14 Fedora Pre Extras Release <[email protected]> Key fingerprint = 5389 DD00 C5BC 5168 12B4 3272 82ED 9504 1AC7 0CE6 sub 1024g/4E1A9D43 2004-12-14 To import the key: rpm --import http://fedoraproject.org/pre-extras/RPM-GP...dora-Pre-Extras What about bugs? If you find bugs in the packages, report them at the Fedora Extras Bugzilla: http://bugzilla.redhat.com/beta/ A cautionary note... To paraphrase a Fedora Project contributor, Jef Spaleta, these packages could eat babies; that is to say, they are built, signed, and ready for use, but they have not gone through the rigorous QA testing that would be expected normally from Extras. So if they break, submit a bug report, but there are no implied warranties or guarantees that they will work. Use these packages at your own risk! Ikke sitt med baybyer på fanget mens du tester denne! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hehe, jaja... jeg installerte FC3 jeg Sitter på linux nå og det har gått bra så langt. Installert Opera uten problemer Hadde egentlig tenkt til å ha dualboot men da jeg boota så stod det at den ikke kunne finne noe operativ system så jeg installerte likesågodt bare Linux uten Windows. Eneste jeg ikke liker så langt er fonten i Opera og Mozilla Meny (applikasjoner) -> Brukervalg -> Skrift Der kan du slå av/på anti-aliasing o.l. Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 *snip* Dette var jo storartet. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Nicklas: Skift til 'Bitstream Vera Sans' på alle fonter i nettleseren din du. Da skal du se det blir vesentlig bedre. Der ja!! Mye bedre Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Meny -> preferences -> more preferences -> preferred applications. Der kan du velge opera som standard. (Hvis det var det du mente med at du ikke liker mozilla. Eller er det fonten i mozilla du ikke liker?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå