Johnx Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Hvis du lar skjermen stå på i noen timer kanskje den forsvinner da Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Et lite tips: "Resolution notifier" kan slås av under Tools i skjerm-menyen. Takker for den! Manualer er for pingler. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Irretere meg litt at jeg ikke får skjermen min idag, men men sånn er det vel når man kommer med et ønske om en skjerm noen dager rett før julaften, håper jeg får min NEc 17700nx så fort som mulig værtfall Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 ja takk for den ja Ingen som vet hvorfor det ikke går å spille f. eks. Command & Conquer: Generals i den optimale oppløsningen? Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Sansynligvis sitter det en del nisser som programmerer spill som ikke tenker over at det finnes andre bildeforhold enn 4:3, eller som ikke vet hvordan de skal implementere sine grafikkløsninger i slike oppløsninger. Det burde ikke vært tilfelle på rimelig nye spill, men LCD-revolusjonen som har tatt verden, men slik er det nå en gang Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Syns 1024x768? er en fin oppløsning jeg, er det jeg bruker i alle spill, bortsett fra AO, og uansett så begynner nok pcen min å bli for gammel til å kjøre de nyeste spilla i høyere oppløsning uansett. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Fikk min skjerm idag, eller fikk lov til å bruke den Julaften vet dere DEILIG skjerm, spesielt for en som ikke har hatt LCD før. Noen tips til hva jeg burde gjøre med den for å få et bedre bilde? Har stilt inn kontrasten og lysstyrken, og satt på S-rgb fargeinstillinger. Noe i Windows f eks? Takker for tips Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Jeg fikk skjermen på døra i dag! (Kjempe service fra Cshop sin side. De fikk inn igjen skjermen på lager i går, og i dag tidlig hadde jeg den på døra. I utgangspunktet hadde jeg valgt servicepakke, men fikk den som bedriftspakke, dør til dør uten tillegg i prisen!) Er forsåvidt fornøyd men har jo noen spørsmål. Har ikke fått kjøpt meg dvi-kabel enda og håper virkelig at jeg ser forskjell når jeg får satt i den. Har stilt inn skjermen på sRGB profil og har 80.6 på brightness og 40.6 på contrast. Kunne godt tenkt meg litt "mer" farger. Er det noe som kommer med dvi-kabelen eller? I HL2 og Source har jeg ikke sjans til å se etterslep. Det er litt værre i vanlig CS? Er det fordi dette drittspillet er så gammelt osv eller? edit: jeg ser forresten skyggen på spears ganske godt! Så den ikke i det hele tatt med den gamle 19 tommeren. Endret 24. desember 2004 av merl1n Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) jeg har min satt inn på native og ikke sRGB, hva er forskjellen? Eller, hva er best? DVI kabelen ligger å venter på meg i Oslo, får den første virkedag, det vil vel si mandag. Edit: Eneste forskjellen jeg kan se på sRGB og native er at native er en del lysere Endret 25. desember 2004 av Omnikron Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 native er ukalibrert og er alltid det dårligste valget. Som du selv har sett er det for lyst,m og for kaldt på 1770. Dette er ganske vanlig Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 ok stillt inn på sRGB nå med 83,8% brightness og 40,6% contrast, ser meget bra ut det Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 ett siste spørsmål Er det best med vsync på eller av med denne skjermen, satt nettopp å spilte verdens beste fotballspill (ProEvo4) og merka at bildet noen ganger "delte" seg på midten og det hang ikke helt med, ikke som ghosting men jeg har merka dette på crt skjermer og... har vel vsync av for øyeblikket. Tester med på nå Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 På PES4 må du ha på VSync ja. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 jepp, vsync gjorde susen! fantastisk! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Vsync det er det som gjør at frame per second holder seg til refresh raten til skjermen ikke sant? bare for å være sikker på hva vsync gjør... Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Det stemmer. Du synkroniserer FPS fra skjermkortet med den vertikale frekvensen på skjermen, og hindrer på denne måten "tearing". Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Er det mulig å koble en VGA-kabel i VGA-inngangen, slik at jeg kan koble to maskiner til skjermen? Eller er det bare mer avanserte skjermer som man kan gjøre det med? Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hehe, tror du mener en maskin i VGA- og en i DVI-inngangen jeg Det går helt fint Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Akuratt. Jeg velger å skylde på julestresset. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 ok stillt inn på sRGB nå med 83,8% brightness og 40,6% contrast, ser meget bra ut det Stilte likt som deg nå, deilig bilde Ang 2 pcer på skjermen, dette er jo genialt! Trykke en knapp for å switche mellom pcen e er det beste jeg har vært borti MEGET praktisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå