Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min skjerm fungerer ikke som den skal med DVI, får ikke satt opp oppløsningen over 1024 X 768 i nfsu2, samt at i det samme spillet justerer den bildet feil slik at det blir lyse striper i øvre og venstre billedkant. Etter litt frem og tilbake med komplett.no konkluderte de med at det kan være noe feil med skjermen og at jeg skulle sende den inn. Men det gidder jeg rett og slett ikke. Jeg har de siste tre årene brukt en elendig 19" crt, så selv med analog kabel er 1770nx luxus for meg (jeg ser rett og slett ikke forskjell uansett hvilken kabel jeg bruker). Har man sovet tre år på et betonggulv, så trenger man ikke den feteste madrassen for å få det komfortabelt....

Lenke til kommentar
Min skjerm fungerer ikke som den skal med DVI, får ikke satt opp oppløsningen over 1024 X 768 i nfsu2, samt at i det samme spillet justerer den bildet feil slik at det blir lyse striper i øvre og venstre billedkant. Etter litt frem og tilbake med komplett.no konkluderte de med at det kan være noe feil med skjermen og at jeg skulle sende den inn. Men det gidder jeg rett og slett ikke. Jeg har de siste tre årene brukt en elendig 19" crt, så selv med analog kabel er 1770nx luxus for meg (jeg ser rett og slett ikke forskjell uansett hvilken kabel jeg bruker). Har man sovet tre år på et betonggulv, så trenger man ikke den feteste madrassen for å få det komfortabelt....

Heheh likte det du sa der :p er nok sant det du sier.

kongebra :D

Edit: Og det ser ut som jeg ikke får skjermen min på julaften :( De som vi har bestilt fra sier at de antagligvis ikke får den inn før etter nytt år, men dem har fått inn den sort/sølv Nec 1770nx så det kan hende at jeg går for den istede :)

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med min 1770NX. Ingen døde pixler og lite irriterende baklys. Har ikke testa skjermen i spill ennå, men får vel teste litt HL2, DOOM3 og Farcry snart.

Kan ikke si jeg merker noe til at skjermen blir varm på toppen; litt lunken men det er alt. Kanskje den blir varmere når en kjører spill?

Bare husk at det er 24-pins DVI-D på skjermen hvis dere skal skaffe DVI-kabel. Den kabelen jeg hadde liggende passet ikke, siden den var 29-pins DVI-I.

Hvilke verdier på lysstyrke/kontrast bruker dere forresten? Kjører 60/40 nå og det virker greit for meg. Ser skyggen av hu dama uten problemer.

Edit:

Får ikke stilt inn til native-oppløsninga i spill! Max jeg får stilt inn på er 1152x864. Noen som har en løsning på dette? :dontgetit:

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

hmm, ja merka og at jeg ikke fikk stilt inn C&C Generals, som jo er et relativt nytt spill på 1280*1024 :hmm: Hva kommer det av?? Er jo for dårlig om det ikke støtter LCD skjermer. Når jeg ikke kjører 1280*1024 kommer det jo titt og ofte opp en melding på skjermen om at dette er den optimale oppløsninge bla bla.

Fikk forresten en død pixel jeg og, dvs den lyser grønt når det er sort bakgrunn, men ikke når det f. eks. er hvit. Denne er vel da død? Prøvde masasje trikset men det funka ikke første gangen hvertfall, gjorde jeg det feil? Ikke at den er veldig synelig uansett, men går det ann å fikse så gjør jeg jo det.

Angående den nettverkskabelen jeg fikk istede for DVI kabel ble retta opp dagen etter. Min far sendte mail til netshop og forklarte feilen, i og med at han har kjøpt dette, og fikk svar ikke lenge etter at vi bare kunne beholde nettverkskabelen som plaster på såret og fikk samme dag en DVI kabel portofritt tilsendt. Tommelen opp for NetShop :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...