haakoo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Baklys-fenomenet. Jeg har nå fått tatt et bilde som viser hvor stor forskjell det er på Eizo og NEC-en. For å få frem fenomenet måtte jeg overekspoere litt, men det er lett å se at det er betraktlig mer baklys på NEC-en. Brigthness er omtrent identisk, legg merke til at ikonene er omtrent like mye overeksponert. Begge skjermene er stilt inn på sRGB (som ikke gir samme temperatur på fargene, faktisk). Er det noe noen lurer på så spør, ikke anta noe eller kom til slutninger uten å spørre først. NEC-en til venstre og Eizo-en til høyre: http://home.no/haakoo/images/skjermer0010.JPG Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Gidder du å ta et nytt bilde, men da ved å bruke kloning av skjermbildene, og Nokia Monitor Test på svart? På denne måten blir vi kvitt alle forstyrrende elementer, som påvirker sortnivået mer enn man skulle tro. Men husk også at det er juks å sammenligne en TN-skjerm mot en dyrere VA-skjerm da Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Var virkelig ikke lett å få tatt fornuftige bilder, noen nye forsøk: http://haakoo.at.ifi.uio.no/skjermer0010.jpg http://haakoo.at.ifi.uio.no/skjermer0022.jpg http://haakoo.at.ifi.uio.no/skjermer0023.jpg Høytaleren på siste bildet skulle representere 'helt svart', noe den ikke gjør. Men man ser godt hvordan skjermene oppfører seg for øyete, med noe ved siden av. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Kor dårlig av Nec da!! Har nec 1760nx å har akkurat samme problemet! svart blir ikke helt svart som jegvil ha det! Er det noen stor forskjell på 1770 og 1760??? Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Er jeg den første som har ødelagt min 1770 eller?? Mista et skrujern på den, fin lang toit og smooth stripe ned hele forbanna søppelskjermen. Midt på også gitt... Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Er jeg den første som har ødelagt min 1770 eller?? Mista et skrujern på den, fin lang toit og smooth stripe ned hele forbanna søppelskjermen. Midt på også gitt... Du er nok den første, ja Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Øivind Dahle vet alt om å fikse riper i LCD-skjermer. Send en PM til han og hør Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jaha kan man fikse sånt også? Tenkte mer på å hive skiten ut vinduet, og stikke på ski jeg... Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hva er egentlig konklusjonen? Er 1770 NX en søppelskjerm? Minner om Hyundai Q17S da den kom, ble hypet opp til de grader, men da supertesten kom ble det klart at den sugde Hva er den BESTE 17-tommeren i dag (uavhengig av pris)? Sikkert delte meninger.. men gi meg 3 kandidater, skal kjøpe ny skjerm Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Vil vel ikke si at pga en mista et skrujern på skjermen så er det en søppelskjerm. Er kjempe fornøyd med den jeg i alle fall, det kan ingen ta fra meg. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hehe, nei tenkte på baklys-problematikken! Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hva er egentlig konklusjonen? Er 1770 NX en søppelskjerm? Minner om Hyundai Q17S da den kom, ble hypet opp til de grader, men da supertesten kom ble det klart at den sugde Hva er den BESTE 17-tommeren i dag (uavhengig av pris)? Sikkert delte meninger.. men gi meg 3 kandidater, skal kjøpe ny skjerm Jeg vil ikke påstå at den suger, men derimot er en veldig god skjerm til den prisen. Når jeg sammenlignet den med L568, så er jeg egentlig urettferdig mot 1770nx, da skjermene ikke har samme type panel, prisen er vidt forskjellig og. Eizoen koster vel 70% mer enn NECen, og det er mye. De fleste vil nok ikke merke baklyset i NEC 1770nx, men har man derimot en enda bedre skjerm i dual oppsett vil man irritere seg over det Hvis man har rundt 3000 på en ny skjerm, så kan jeg anbefale NEC 1770nx. Har man over 5000 på en ny skjerm vil jeg anbefale Eizo L568, spessielt hvis fargene er viktig. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Takker for svar. Eizo 17" LCD FlexScan L568 = 25ms? Får kanskje bare innse at det ikke finnes noe sånt som en perfekt skjerm Hah, ombestemt meg, det blir ikke 1770! Har heller ingen gode alternativer, så prosjektet står i stampe... det må vel være en skjerm der ute som er verdt å kjøpe? Endret 21. januar 2005 av Kalahari Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg synes at baklyset og slikt er overdrevet. Jeg har selv skjermen og stortrives. Man legger ikke merke til baklyset, hvis ikke skjermen er helt svart. Og skjermen blir ikke helt svart. Men jeg legger ikke merke til det. Har bare positive tanker om den. Lenke til kommentar
MingLee Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Fikk necen i dag Er strålende fornøyd, var litt skeptisk siden jeg spiller mye. Men så lang så langt har den ikke skuffet meg. Eneste er at det kan bli litt mørkt til tider i spill... Bruker ikke dvi kabel enda, de hadde glemt å legge den med (hadde bestilt) Blir bilde lysere med dvi? Tror jeg kan bli veldig glad i denne skjermen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Er jeg den første som har ødelagt min 1770 eller?? Mista et skrujern på den, fin lang toit og smooth stripe ned hele forbanna søppelskjermen. Midt på også gitt... Kan godt ta imot den eg. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Samsung 710T blir det på meg, tror det skal bli bra Lenke til kommentar
meeg Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Samsung 710T blir det på meg, tror det skal bli bra ...og på hvilken måte er det relevant for denne tråden? Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Samsung 710T blir det på meg, tror det skal bli bra ...og på hvilken måte er det relevant for denne tråden? Etter denne tråden velger jeg IKKE en 1770, det er måten den er relevant på. På hvilken måte er din kommentar relevant? Lenke til kommentar
MingLee Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hva har dere brightness og contrast på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå