Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverk administrator problem

Anbefalte innlegg

Jeg har laga en topic før om dette, men det hjelp ikke døyten. Jeg har et meget irriterende nettverksproblem.

\\(navn på datamaskin) er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverkksressursen.Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser

Påloggingsfeil! Brukeren har ikke fått innvilget forespurt påloggingstype på denne datamaskinen

Denne medlingen får jeg når jeg trykker på den andre datamaskinen i nettverket på "vis datamaskiner i arbeidsgruppen". Det er ikke noe feil med hub, ip-adresser, kabler eller nettverkskort. Det er noe med brukere og administratorer jeg må fikse, men det har iike jeg noe peiling på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

velg å skrive inn guest passord

start > kontroll panel > administrative verktøy > datamaskinbehandling >

> lokale brukere og grupper > brukere > høyreklikk på gjest og angi passord

hvis kontoen er deaktivert, prøv å aktivere den

det burde løse saken :thumbup:

Lenke til kommentar

Jaha. Tozer, du er den som har vært nærmest til å hjelpe meg. Når jeg trykka på dataen i "vis andre mask...." så kom det et vindu jeg skulle skrive passordet i. Javel. Jeg tasta passordet, men neida den samme beskjeden kommer igjen.

Men takk allikevel, nå er jeg ganske sikker på et det er noe innpå administrative verktøy jeg skal fikse.

PS: Begge dataene har samme problemet. Den ene har XP home, så der står det ikke noen lokale brukere og grupper på datamaskinbehandling.

Lenke til kommentar

er gjestekontoen aktivert?

er det passord på den andre brukeren? i såfall sett passord på den "normale" brukeren.

prøv med det.

om ingenting av dette går, prøv å deaktivere gjeste kontoen hvis den alltid har vært aktivert.

og har du sp2?

Tozer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...