Gå til innhold

Hvordan oppgradere minnet til IBM Thinkpad R51

larseer83

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en IBM Thinkpad R51 med 512mb ram som jeg vurderer å kjøpe en til 512mb brikke til. Problemet er bare hvor skal jeg åpne maskina for å sette i den nye brikken?

Hvis jeg ser under den er det ca 100 skruer som jeg skrudde opp her om dagen og fikk løsna hele toppen(tastaturet) til maskina. Men det hang igjen i ledninger og greier så det sa seg selv at det ikke var mulig å bare dra hele greia av. :no:

Noen her som har/har hatt en IBM og oppgradert minnet og kanskje kan fortelle meg åssn man løser dette "delikate" problemet? Står heller lite om det i brukerhåndboka som fulgte med. Kun oppgradering/skifte av Hard Disk. :mad:

Mvh.

AudiPowha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den samme maskinen og har også vurdert å oppgradere minnet. Jeg tror det er den skruen uten tall ved, hvor det er omriss av en minnebrikke, like under batteriet. Er imidlertid ikke sikker. Du kan selvsagt sende inn og få oppgradert for deg, men dette vil være mye dyrere. Hvis du kjøper en minnebrikke som passer (spesielt hvis det er IBM minnebrikke, tror jeg nok det følger med manual til hvordan du setter den inn). Eks: http://www.memoryx.net/31p9832.html. Du vet jo at det er plass til en minnebrikke til, så det å kjøpe når du vet at du vil oppgradere, skader ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...