Eirik261 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Vurderer snart å kjøpe ny pc, bør jeg vente til 64bits operativsystem kommer? Er det tull å kjøpe pentium4 uten støtte for 64bit i dag? Vil i såfall XP i 64bit utgave bare komme i professional i førsteomgang....noe jeg ikke ønsker å betale en masse for i folhold til home??? Dette er ikke lett gitt........ Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Vil si at en 64bit prossesor vil være et bra kjøp uansett... Den yter ganske bra i dagens spill og når du da har skrapt sammen penger til å kjøpe et 64bit system så får du en liten "gratis" oppgradering på rundt 20% Ville råde deg fra å kjøpe et 32bit system uansett Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Er faktisk flere 64.bits OS der ute, men de heter ikke windows. Ville kjøpt 64-bits hvis jeg var deg ja. Lenke til kommentar
Eirik261 Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Så da er det bare AMD Athlon 64 som er et reelt alternativ? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Å nei! AMD.. hjelp...farlig! Hva er problemet med det? Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Et Athlon 64-basert system med et 64-bit OS er vel noe av det heftigste man får tak i av arbeidsstasjoner i dag, med mindre du har en helt utrolig stor lommebok. Selv om du kjører windows 32, vil det være i topplanet hva gjelder ytelse. Hadde jeg vært på jakt etter ny maskin hadde det i alle fall blitt et nForce4-basert system med A64FX-prosessor og gjerne SLI-basert grafikk.. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hadde jeg vært på jakt etter ny maskin hadde det i alle fall blitt et nForce4-basert system med A64FX-prosessor og gjerne SLI-basert grafikk.. *Slå seg selv i hodet* hvis jeg hadde ventet lenger enn August med å kjøpe oppgradering så hadde dette også vært valget mitt... det og S939... Er fornøyd med oppgraderinga uansett, men ville vært billigere å oppgradere neste gang... jaja, sånn kan det gå... Endret 16. desember 2004 av Skinney Lenke til kommentar
Eirik261 Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Ikke noe problem med AMD jeg, men når pentuim kommer med 64bit støtte blir vel dette "tusen ganger bedre" enn AMD sitt "gamle" 64??? Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) har mine tvil AMD rocks. ontopic: ja kjøp amd 64 men vær lur og kjøp socket 939 ikke 7545 da får du med dual ddr på hovedkortet og kansje pci-e hvis du er inntrisert Endret 16. desember 2004 av digitalglenn Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 jeg var så dum at jeg ikke spanderte 500 ekstra for og få socket 939 angrer men tar og selger det gamle og opgraderer nu ontopic: ja kjøp AMD 64 den er drit digg spess til spilling vis du driver med det og ikke tenk på pentium hiv sjeg husker rett kommer ikkke de nye fra pentiom før om et år og det er for lenge Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Intel lager da 64-bit? Xeon? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ikke noe problem med AMD jeg, men når pentuim kommer med 64bit støtte blir vel dette "tusen ganger bedre" enn AMD sitt "gamle" 64??? *KREMT* Det virker som om at du tror at AMD er litt vassen CPU, eller hva? Saa selv om Intel skulle komme med en 64Bit CPU til neste aar saa skal den vere saa vannvittig mye bedre enn AMD sin? Tviler paa at den vil bli saa mye bedre enn det det hoeres ut til. Det er ihvertfall min mening. Ikke glem heller at AMD har mange aars fartstid, selv om det ikke er like mange som Intel. Det er ikke akurat noe ny kommer vi snakker om her. Kjorer selv P4 idag, skal ha AMD neste gang Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå