mandela Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei, jeg har en 256MB Apacer 133 sdram CL3 og har nå kjøpt Twinmos 128MB 133 sdram CL3. Problemet er at maskinen ikke finner begge brikkene samtidig, har prøvd i begge kontaktene (har kun 2) og begge RAM-brikkene fungerer hver for seg, men ikke sammen. Hvor ligger feilen? alle kommentarer mottas med takk Lenke til kommentar
fjøsnissen1 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 putt den nedi dassen og trekk ned Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Visse personer burde forblitt på fjøset sitt tror jeg. Hva slags hovedkort har du?? Støtter det mer enn 256Mb ram i det hele tatt?? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 jeg har en shuttle sv24 barebone, den støtter opp til 1GB ram PC100 eller PC133 SDRAM 168-pin DIMM Kjører forresten win XP hvis det har noe å si [ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-06-04 14:43 ] Lenke til kommentar
fjøsnissen1 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 så trekk de ned en gang til da Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 14:38, heraldo skrev:jeg har en shuttle sv24 barebone, den støtter opp til 1GB ram PC100 eller PC133 SDRAM 168-pin DIMM Da tror jeg nok du har støtt på to brikker som er "allergiske" mot hverandre. Løsningen på problemet er vanligvis å bytte en av brikkene i en annen type. Det beste er nok å få tak på en Apacer brikke til. :/ Har du prøvd å stokke om på de også? Sånn at du har prøvd Apacer brikken i både spor 1 og 2 med TwinMOS brikken i det andre sporet? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Kan det være at du ikke har klart å klemme minnebrikken skikkelig fast i den 2. socketen? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 har prøvd begge brikkene i begge spor, finner kun den som står i spor 1 når begge er inne, finner brikken i spor 2 når jeg tar ut brikken fra spor 1 Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det er kan godt være at Ash har rett ( i innlegg #6). Det kan hende at brikkene ikke er kompatibel i kombinasjon med hverandre. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det kan være at hovedkortet ditt ikke støtter to forskjellige typer Ram eller ram av forskjellig størrelse... Det er nok mest sannsynlig det! Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg er nesten helt sikker på at Ash har rett. Hadde samme problem med en apacer og en annen DIMM (hva enn komplett selger). Det var helt umulig å få dem til å virke samtidig. Fikk heldigvis byttet brikke med en kompis som hadde apacer. Funket med en gang med to apacer brikker. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 takk for svar, da er det bare å sende twinmos 128MB tilbake da, har kjøpt den på komplett mens apacer er kjøpt hos psdata, da skal jeg prøve samme type ram og to like store brikker, ikke sant? Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Vet ikke helt om brikken må være samme størrelse, men det er nok tryggest å kjøre to like brikker. Det kan uansett ikke skade. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det er nok det som er det lureste... Men du kan jo gå inn på hovedkortets produsents hjemmeside og lete etter spesifikasjoner der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå