Gå til innhold

Geforce 2 MX400 OC test


Anbefalte innlegg

Ønsker å sammenligne mine resultater ved overklokking av dette kortet. Kan noen poste evt. resultater dere har fått med dette kortet? Så langt som jeg har kommet nå, vann og 80W peltier kjølt GPU gir meg 6122 3D Marks. Andre saker i maskina trekker litt ned er jeg klar over, men dette fikses nå :smile: Uansett, problemet mitt så langt er for høye temperaturer... ingen radiator (gikk hull i den) for tiden, men så snart jeg får en ny pumpe vil jeg sette monsterbongen min i drift.

 

GPU @ 219Mhz

RAM @ 187Mhz

 

_________________

Jeg har ennå ikke funnet Gud i noen mann,

derfor vil jeg nå søke djevelen i en kvinne...

 

[ Denne Melding var redigert av: Journeyer på 2002-06-04 14:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en liten modifikasjon klarte jeg å klokke mitt MSI Geforce 2MX400 kort til 167/200@195/240. Da oppnådde jeg den beskjedne summen 3465 i 3dmark2001 SE...

 

Amd T-bird 1400@1610, 512MB DDR (pc2100), osv...

 

Enten var ikke modifikasjonen helt vellykket, ellers så har skjermkortet nådd grensen sin?

 

Journeyer, jeg synes du hadde en veldig høy score, spesielt i forhold til hastighetene du har klokket til... Sikker på du har et Geforce 2MX400 kort? :grin: Hva slags maskin har du? Det er selvsagt snakk om 3dmark2001 SE med default innstillinger? Måtte bare spørre...

Lenke til kommentar

nå MÅ vi huske på at jeg har ikke noen ramkjøler eller kraftig ribbe på skjermkortet mitt.. seff hvis jeg hadde hatt peltier osv hadde det gått høyere men men... penga flyr!

 

og en ting til.. gpu ribba mi sitter som ****! åssen får jeg den av da?? tatt av festene å greier, men den er limt med superlim ellerno! umulig å ta av. makt eller visdom????

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-06-04 15:49 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-06-04 15:54 ]

Lenke til kommentar

Her var det stor respons... men det har vel vært en del poster rundt dette emnet, så søkefunksjonen kan kanskje være nyttig.

 

Ellers installerte jeg 3dmark 2000 bare for din skyld, Journeyer. Fikk 6917 marker ved en default test.

 

Amd T-bird 1400@1610 & skjermkortet 167/200@195/240.

Lenke til kommentar

Den 2002-06-04 15:40, Arachnid skrev:

nå MÅ vi huske på at jeg har ikke noen ramkjøler eller kraftig ribbe på skjermkortet mitt.. seff hvis jeg hadde hatt peltier osv hadde det gått høyere men men... penga flyr!

 

og en ting til.. gpu ribba mi sitter som ****! åssen får jeg den av da?? tatt av festene å greier, men den er limt med superlim ellerno! umulig å ta av. makt eller visdom????

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-06-04 15:49 ]</font>

 

- Som det står på overklokking.no, kan du bruke barberblad.

 

* Du må først løsne de plastklemmene, ved å bruke en tang el. lignende og dra dem fra baksiden.

 

Jeg tok å løsnet ribben med en kjøkkenkniv(!) (det var en liten og skarp kjøkkenkniv).

Jeg regner med det går med tapetkniver, etc. også..

 

Så lenge man tar det litt roligt, går det nok fint :smile:

Det er ikke store kraften som skal til, når man er innimellom GPU og ribben.

 

Jeg har løsnet på to Geforce2 MX400 kort..

Begge var full av lim under, men begge var enkle å løsne.

 

Nå vil det jo også bli litt tyngre å løsne, om man bruker baberblad, siden det er kortere..

 

(Akkuratt som det er lettere å velte en stein med et spett, enn med en spade).

 

 

--- Hva jeg har gjort ---

 

Jeg har også Blue Orb på mitt GeForce 2 MX 400.

Nå må jeg også nevne at det finnes to forskjellige GeForce 2 MX 400'er. Det er en 32MB og en 64MB versjon.

 

64MB versjonen har selvsagt 32MB mer enn 32MB versjonen. Det som kanskje overrasker noen, er at 32MB versjonen har høyere performance på noe områder.

 

Grunnen til dette, er at RAM'en kjører på en høyere klokkefrekvens som standard.

Jeg vet ingenting om temperaturforskjeller på 64 og 32MB versjonene ved standard kjøling.

 

De har begge samme kjøletype.. (dårlig kjøling).

 

Et standard kort blir glovarmt om man plasserer hånden på baksiden av kortet etter man har slått av maskinen.

 

Jeg tror GF2 MX400 32MB versjonen min med blue orb ligger på en 30grader minst.

 

Jeg har overclocket GPU 5mhz og RAM 5mhz.

 

Jeg har ikke kjørt noen tester.

Man skal også huske på dette:

Når man får ned temperatur, får man oppnådd noe som heter termisk akselerasjon.

 

Eksempel:

Et vapochill kabinett tar cpu ned i 0 eller lavere Celsius. Da får man 10% raskere CPU pga termisk akselerasjon. (uten å overclocke).

 

I tillegg, kan man jo overclocke en god del.

 

Det vil si at om man kjøler nok, blir ikke inntjening bare øke på mhz man overclocker, men også på den termisk akselerasjonen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 14:51, DaButcher skrev:

Et vapochill kabinett tar cpu ned i 0 eller lavere Celsius. Da får man 10% raskere CPU pga termisk akselerasjon. (uten å overclocke)


Humh? Ledere leder elektrisitet bedre jo kaldere det blir. Som mange vet skaper man superlederen hvis man klarer å holde temperaturen ved det absolutte nullpunkt; -273'C. Jeg er helt enig i teorien din. Men for å ta ett litt jordnært eksempel; Prøv å benchmarke f.eks. RAM'en på PC'ene deres rett etter oppstart, og etter den har blitt skikkelig varm. Selv får jeg noen MB/sec mindre, hver gang! Men jeg tror ikke noe på at hardwaren yter hele 10% bedre med VapoChill! Vet du hvor MYE det egentlig ER? :o

 

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-06-06 15:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...