Cronius Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 For oss som er så velsignet at de har en root-partisjon på under 4,4gb, kan noen foreslå en én-linjes kommando som bz2-zipper hele partisjonen (uten /dev, /proc, /sys, /mnt og /home) og brenner dette på en dvd? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Komprimering: tar -cjlf slash.tar.bz2 / --exclude dev --exclude proc --exclude sys --exclude mnt --exclude home (Aner egentlig ikke hvordan man får flere argument i en "--exclude") ISO: mkdir dvd; mv slash.tar.bz2 dvd; cd ..; mkisofs -V backup -o dvd.iso dvd/ Brenning: cdrecord -eject -v -raw dev=/dev/cdrom speed=16 dvd.iso Endret 17. desember 2004 av RatiX Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Heh, det der er jo genialt RatiX! "Going to use that piece of code, that's for sure." Lenke til kommentar
ratix Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Heh, det der er jo genialt RatiX! "Going to use that piece of code, that's for sure." `man tar; man bzip2; man mkisofs; man cdrecord` Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Takk RatiX! Jeg skal prøve meg fram litt og se om jeg klarer å pipe arkivet rett til cdrecord så jeg slipper å ha så mye plass på /tmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå