Gå til innhold

Lage en .php fil ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du ser på eksempelet de har brukt i phpnmanualen åpner man først filen med fopen. hvis den ikke finnes, skal funksjonen fopen opprette filen. deretter skriver den innholdet til filen, og lukker den..

 

er ikke stødig i php, får det ikke til selv engang, men jeg tror det jeg skrev over er riktig. correct me if I'm wrong..

Lenke til kommentar

fopen() med modus w, w+, a, a+, x eller x+ lager en ny fil hvis filen ikke eksisterer, så svaret fra toss stemmer. Den vil returnere false hvis filen ikke kan lages, så det kan kanskje forklare hvorfor du ikke fikk til eksempelet hos php.net.

 

EDIT:

 

 

ggp: '<?php' skal være på en linje for seg selv. Prøv å flytt resten av linjen til linjen under. Du har også glemt å lukke if-blokken din. En annen ting du bør huske på er at når du pakker inn en streng i enkle fnutter (') vil variabler inni strengen ikke få verdien til variabelen, men skrives ut direkte. Derfor vil den forsøke å lage en fil som heter $topic.php, ikke den verdien du har satt inn i variabelen $topic. Sett heller variabelen i dobble fnutter, slik:

 

<?php 
$filename = "$topic.php";
if (!file_exists($filename)) {
touch($filename);
chmod($filename,0777);
}
?>

 

:)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Da fikk jeg en STOOOOR error

Warning: touch(): Unable to create file Post Navn.php because Permission denied in /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/news2/trader/upload2.php on line 29

 

Warning: chmod(): No such file or directory in /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/news2/trader/upload2.php on line 30

The file Post Navn.php is not writable

 

 

Kode:

<?php 
$filename = "$topic.php";
if (!file_exists($filename)) {
touch($filename);
chmod($filename,0777);
}
?>

 

Hjelp :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...