ggp Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Finnes det en kommando slik jeg kan lage en fil.php på min web-server ? Om den ikke er for stor, kan noen si den eller gi meg url ? -Takker for svar Lenke til kommentar
toss Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) sliter med det samme.. du kan jo se i tråden jeg startet om du finner noe.. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=343271 se spesielt dette svaret av jorgis Endret 16. desember 2004 av toss Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Hmm, det der er lett, men den fwrite() osv osv osv ... Jeg tror bare de kan redigere en .txt eller annet ... Det jeg søker etter er en kommando som jeg kan oprette en fil.php ... Lenke til kommentar
toss Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 hvis du ser på eksempelet de har brukt i phpnmanualen åpner man først filen med fopen. hvis den ikke finnes, skal funksjonen fopen opprette filen. deretter skriver den innholdet til filen, og lukker den.. er ikke stødig i php, får det ikke til selv engang, men jeg tror det jeg skrev over er riktig. correct me if I'm wrong.. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Ur wrong Om filen ikke eksisterer, kommer det bare opp en melding, foreksempel Kan ikke skrive til fil.txt Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Men jeg har visst funnet hva jeg letet etter $filename = "test.dat"; if (!file_exists($filename)) { touch($filename); // Create blank file chmod($filename,0666); } Yeeeeha ! Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 ... Men jeg får opp melding om "unexpected $ in line ..." Dette er koden som har en feil i seg <?php $filename = '$topic.php'; if (!file_exists($filename)) { touch($filename); chmod($filename,0777); ?> Hvor ligger feilen ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) fopen() med modus w, w+, a, a+, x eller x+ lager en ny fil hvis filen ikke eksisterer, så svaret fra toss stemmer. Den vil returnere false hvis filen ikke kan lages, så det kan kanskje forklare hvorfor du ikke fikk til eksempelet hos php.net. EDIT: ggp: '<?php' skal være på en linje for seg selv. Prøv å flytt resten av linjen til linjen under. Du har også glemt å lukke if-blokken din. En annen ting du bør huske på er at når du pakker inn en streng i enkle fnutter (') vil variabler inni strengen ikke få verdien til variabelen, men skrives ut direkte. Derfor vil den forsøke å lage en fil som heter $topic.php, ikke den verdien du har satt inn i variabelen $topic. Sett heller variabelen i dobble fnutter, slik: <?php $filename = "$topic.php"; if (!file_exists($filename)) { touch($filename); chmod($filename,0777); } ?> Endret 16. desember 2004 av jorgis Lenke til kommentar
toss Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 hvordan skal koden bli da? eller hva skal jeg bytte ut med hva? Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Hva mener du ? Lenke til kommentar
ggp Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Da fikk jeg en STOOOOR error Warning: touch(): Unable to create file Post Navn.php because Permission denied in /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/news2/trader/upload2.php on line 29 Warning: chmod(): No such file or directory in /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/news2/trader/upload2.php on line 30 The file Post Navn.php is not writable Kode: <?php $filename = "$topic.php"; if (!file_exists($filename)) { touch($filename); chmod($filename,0777); } ?> Hjelp Lenke til kommentar
LoS Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 chmod mappen den ligger i til 777. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå