melli123 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 GUIVARCHDESIGN.COM v4 fungerer bare fint i IE. Jeg bruker IE, så det er ikke noe stort problem for meg, men for de som bruker Oprah eller FF, vises ikke siden likt. Jeg vil jo gjerne at siden min skal være tilgjengelig på samme vis for alle, samma hvordan browser man bruker, men har ikke klart det. Er det koden min som er feil? HTML og CSS fila? Noen som har tid og mulighet å forklare meg hva jeg skal gjøre. Jeg har tenkt å fortsette med å bruke IE, men hindrer det meg i få dette til? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det eneste å gjøre er å legge inn de to andre nettleserne og prøve seg frem. Å modifisere CSS-fila til perfeksjon kan være en tidkrevende prosess, men du lærer CSS godt ved å gjøre det. Man lærer også at det er stor forskjell på generert kode og standard kode. Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hot tips, valider koden din. http://validator.w3.org/ Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 This page is not Valid HTML 4.0 Transitional! CSSen bør også valideres. Skal være fort gjort å fikse slike problemer. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Du bruker også "pt" som lengdeenhet. Prøv med pixels. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har tenkt å fortsette med å bruke IE, men hindrer det meg i få dette til? Å bruke IE framfor andre browsere er faktisk kun dumt, uansett bruksområde. Det er ingenting som gjør IE bedre på noken felt enn for eksempel Opera eller Firefox. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det har du sikkert helt rett i, men hvis jeg legger inn FF eller Opera, og koder siden slik at det blir bra i en av de nettleserne, så har jeg fortsatt det problemet at IE ikke viser den riktig, har jeg ikke? pluss at jeg har fortsatt den følelsen at flere folk bruker IE fremfor en annen browser. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Det har du sikkert helt rett i, men hvis jeg legger inn FF eller Opera, og koder siden slik at det blir bra i en av de nettleserne, så har jeg fortsatt det problemet at IE ikke viser den riktig, har jeg ikke? pluss at jeg har fortsatt den følelsen at flere folk bruker IE fremfor en annen browser. test ut. Det skal da gå ann å få alle sidene like i både opera, firefox og IE. Det er nok flest mennesker som bruker IE, men det er da dumt å speree alle andre ute av siden din Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 pluss at jeg har fortsatt den følelsen at flere folk bruker IE fremfor en annen browser. Det er desverre ikke bare din følelse Men det betyr ikke at du trenger å bruke IE, og langt mindre at du bør optimalisere siden din for IE. Det jeg vil tippe du har gjort er at du har testet siden i IE mens du har utviklet den, og da blir det bare kaos. Å bruke ff/opera under utviklingen også tilpasse CSSen med diverse haxx etterpå for å få den til å vises respektabelt i IE er en mye bedre måte å gjøre det på Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det har du sikkert helt rett i, men hvis jeg legger inn FF eller Opera, og koder siden slik at det blir bra i en av de nettleserne, så har jeg fortsatt det problemet at IE ikke viser den riktig, har jeg ikke? Da gjør du det på den lette måten å legger inn en: <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie.css"> <![endif]--> Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 pluss at jeg har fortsatt den følelsen at flere folk bruker IE fremfor en annen browser. Her inne tror jeg faktisk nesten alle bruker FF/Opera Men, for att sidene jeg lager skal funke i alle browsere så har jeg alle instalert Så sjekker jeg siden i ver browser etter som jeg lager siden .. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 ja, det er kanskje ikke så dumt, men det virker som det er veldig mye arbeid... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det er mye lettere å kode en side for Firefox først, for så å rette opp feilene i IE og Opera etterpå. Du burde uansett bytte ut IE til eget bruk også, om du velger Opera eller Firefox er i grunn det samme. IE og Opera har sine "småfeil", men du lærer dem fort etterhvert. De mest vanlige IE-feilene finner du en oversikt over med løsning hos positioniseverything.net. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 oki. takker PoleCat, men det jeg ikke skjønner, er hvorfor IE ikke duger mere...? Har du en link til en forklaring der også? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det duger rett og slett ikke lengre. (IE er ikke oppdatert skikkelig siden XP ?) Firefox og Opera har støtte for så mye IE ikke har. Hadde Micrsoft prioritert kunne nok IE vert en like god webbrowser, men det er den ikke. Se på f.eks PNG-Transparent greiene. ( http://blogg.lokaltog.net ) De funker ikke i IE, og det er bare en av tingene IE ikke støtter eller leser feil så du må bruke andre koder til IE for. Det er grunnene for at IE ikke duger nå. Men hvis Microsoft prioriterer, som jeg håper de inderlig gjør, så kan man få en god IE uten at jeg ser et lys i tunellen akkurat nå. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 gode argumenter for å bytte browser der ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå